Aj keby bol vyslanec mimozemšťanov, pointa je, že sa v tom stále viac motáš
Arriva nie je štátna firma. V strešnej Arrive Slovakia nemá štát nič, v AMS má takisto presne 0 percent, v Arrive Nitra má cca tretinu akcií bez akejkoľvek možnosti rozhodovať - čiže firma sa správa ako súkromná, akurát jej na to stačilo menej kapitálu.
Monopol si na seba ušila samospráva, keď nerozdelila súťaženie oblsuhy na menšie oblasti. Štát ju k tomu nijako nenútil ani nepovzbudzoval, dokonca v údajnom "monopole" existuje dostatok dopravcov, ktorí vzhľadom na koniec turistickej sezóny majú kapacity subdodávkami nahradiť výpadok. Len to by nemohli sedieť na krajoch lenivé štruktúry, ktoré kedysi kdesi počuli, že trh všetko vyrieši, a teda nemusia vymáhať ani nimi samotnými nastavené pravidlá.
Čiže bojuješ proti vyfabrikovanému nepriateľovi, gratulujem.
Kedze viem ze admin to tu velmi pozorne strazi. Pod postom o mobilnej aplikacii. (Na spodu domovskej stranky) su scam komentare ktore ponukaju whatsapp apk aplikacie z podvodnych stranok. Mozno by to chcelo precistit?
This may be off-topic that's why i talk in Off-Topic Forum, since i had idea that in the tram tunnel in bratislava could be out of order during christmas/halloween and be used as a place for booth areas instead of trams. [christmas/halloween decors, food] and another things like some event which could gain alot of people and be actually popular most visited place in slovakia which would be special in that it would be in tunnel.
Už je to tu! Už je to tu! Vallos Angeles.
Úprimne, čakal som to až o rok, maximálne o dva, ale neprekvapuje ma to, vzhľadom na politickú inšpiráciu spoza oceánu.
Na druhej strane, ten bajk má predný aj zadný nosič, čo by mohlo naznačovať skôr low budget turistov
Na lepšiu VHD nemáme peniaze, chýbajú na prevádzku a je tam obrovský infraštruktúrny dlh. Okrem toho je nedostatok peňazí na zamestnancov. Nejaký lacný celoročný plošný lístok ekonomickú situáciu len zhorší. A štát nevie preplácať ani súčasné zľavy, pritom časť dôchodcov sa preváža viac menej zbytočne, lebo to majú zadarmo. Ak by mali platiť symbolických 1€, tak by necestovali. (poznám takých).
Je to určite individuálne, kto v čom chápe benefit VHD. Komfort a rýchlosť sa len na málo trasách dajú dosiahnuť lepšie než vo vlastnom aute, ale to je podľa mňa normálne. Platím si predsa za to, že nemusím svoj voľný čas obetovať šoférovaniu, som flexibilný, za jazdy sa môžem venovať iným veciam od čítania kníh až po spanie. Ak sa dlhšie veziem, je to nutná daň a som s tým úplne OK.
Čo mi reálne prekáža, je nezmyselné státie - a to cena nevyrieši. Neprípoje, hodinové diery pri prestupoch... A už keď sa vyberiem na cestu, nechcem celý čas sledovať meškanie a nervózne prepočítavať, v ktorej obci vlastne opustiť tento spoj a ktorým pokračovať, aby som nejako došiel do cieľa. Aby mi neušiel absurdne skorý posledný spoj dňa, aby som niekde v okresnom zapadákove dve hodiny nevystával dieru do asfaltu. Jasné, že cestovný čas bude veľký, ak polovicu z neho strávim na nástupišti.
Celý nápad so sieťovým lístkom a Dopravnou autoritou by nemal byť o tom, že dáme ľuďom Maxiklasik ktorý nikto nekupuje, ani že dáme Klimaticket a budeme sa pozerať, ako pod náporom cestujúcich skolabuje železnica - ale práve o tom, že vytvoríme použiteľný spôsob presunu aj na miesta mimo intravilánu Bratislavy a mimo staníc severných rýchlikov. Lepšie rozložiť už objednané výkony predsa nejde do peňazí.
Nemyslím že koncept je získať úplne nových užívateľov, skôr pri tých existujúcich preklopiť niektoré cesty z individuálnej do verejnej dopravy + spomaliť odliv cestujúcich. Inak sa správaš ak si zaplatil ročný poplatok a každá ďalšia cesta VHD navyše je už "zadarmo".
Samozrejme, musí to ísť ruka v ruke so zvyšovaním kvality. Obzvlášť v slovenských podmienkach žiadne tarifné opatrenie nemá zmysel ak bude VHD tak zúfalá ako dnes. Bohužiaľ, v tomto ohľade sa nejaví že by mal v dohľadnej dobe nastať akýkoľvek posun.
Dovolím si tvrdiť, že cestovanie autom - palivo (nehovoriac o amortizácií) je už dnes výrazne drahšie ako VHD. Akékoľvek celoplošné lacné lístky budú mať minimálny vplyv pri výbere VHD vs. auto (možno okrem MHD v rámci miest). Oveľa dôležitejším faktorom je cestovný čas. No a tam vidím minimálne až žiadne pokroky.
Ad 1: Kombinovaným lístkom som nemyslel tie jednorazové čo zvažovalo MD, ale sieťak bez nejakého výrazného cenového zvýhodnenia oproti dnešku (čokoľvek čo by stálo okolo litra a viac), čiže ten variant že de facto by sa Maxi Klasik rozšíril o MHD a PAL.
1. Kombinovaný lístok nebude (ak bude, tak ako vedľajší produkt, pretože to bude ľahko implementovatelne, ale nieje to cieľ. Uznávam že bol, ale veľmi veľmi krátko). Nehoří, Péťo, jednou a pro vždy, nehoří.
2. Z dôvodu celého radu technikalii sa to ešte nekomunikovalo. Musia sa vyriešiť. V princípe vyriešenie jedného problému generuje dva.
Ja osobne jednotnú tarifu a sieťový lístok považujem za dve rôzne veci, ktoré u nás nejak konvergovali do jedného pojmu. Je mi tiež ľúto že na jednotnú tarifu v tom pravom slova zmysle (to čo si ty označil ako celoslovenský IDS) sa rezignovalo.
K predposlednému odstavcu: Presne preto tvrdím že hrubá cena by mala byť stanovená ešte predtým ako sa systém začne budovať. Lebo ak sa to bude robiť s predstavou že to bude klimaticket, ale potom zrazu zistíme že peniaze na to nie sú, a vlastne robíme len nejaký kombinovaný lístok za zhruba dnešnú tarifu, tak sa môže začať takpovediac odznova.
Potom je tu celý rad technikálií. Napr. či bude regionálny variant, či bude možné to kúpiť do prvej triedy, či sa z toho budú poskytovať zľavy, a toto podľa mňa tiež nemôžeš začať riešiť až na konci. Už len kvôli technickému riešeniu, štandardom lístkov, atď.
V každom prípade sám asi uznávaš že politická zhoda na tom či nejaký klimaticket vôbec dotovať neexistuje. No tak PS sa, ako prvá strana, prihlásilo k tomu že to podporujú.
(Pevne verím že názov Celoslovák pôjde expresne do koša To už je lepší aj môj Lístok na všetko.)
Veď ak vieme, že to nemôže byť lacné (lebo objektívne balansuje nad priepasťou nielen železnica, ale aj celkovo rozpočet a nejaké masívne posilnenie dopravy pre nových cestujúcich nemá kto ako utiahnuť), tak treba komunikovať aspoň nejakú inú výhodu, ktorú ten produkt bude mať pre konkrétne skupiny cestujúcich.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Viko
Čo mi reálne prekáža, je nezmyselné státie - a to cena nevyrieši. Neprípoje, hodinové diery pri prestupoch... A už keď sa vyberiem na cestu, nechcem celý čas sledovať meškanie a nervózne prepočítavať, v ktorej obci vlastne opustiť tento spoj a ktorým pokračovať, aby som nejako došiel do cieľa. Aby mi neušiel absurdne skorý posledný spoj dňa, aby som niekde v okresnom zapadákove dve hodiny nevystával dieru do asfaltu. Jasné, že cestovný čas bude veľký, ak polovicu z neho strávim na nástupišti.
Celý nápad so sieťovým lístkom a Dopravnou autoritou by nemal byť o tom, že dáme ľuďom Maxiklasik ktorý nikto nekupuje, ani že dáme Klimaticket a budeme sa pozerať, ako pod náporom cestujúcich skolabuje železnica - ale práve o tom, že vytvoríme použiteľný spôsob presunu aj na miesta mimo intravilánu Bratislavy a mimo staníc severných rýchlikov. Lepšie rozložiť už objednané výkony predsa nejde do peňazí.