to je mi moriadna hlupost, je to tam dane len preto aby nas policajti mohli pokutovat.... tou cestou chodim casto a nevidim ZIADEN dovod preco by sa tade nemohlo jazdit 90.....
Na tebou vymenovanom počte obcí s električkou to síce nič nemení, ale pre presnosť je Štrbské Pleso od minulého roku zase súčasťou Štrby
( http://sk.wikipedia.org/wiki/%C5%A0trbsk%C3%A9_Pleso ).
Takže ozubnica je v podstate taká obecná hromadná doprava. ?
Prekvapuje ma, že takúto základnú vec niekto z tu diskutujúcich nevie, ale bratislavské električky sú od počiatku elektrické, teda od 27. augusta 1895.
No ja by som povedal, že jedinou slovenskou obcou, ktorá sa môže pochváliť električkou, je Trenč. Teplá, nakoľko v ani jednej z tých 3 ďalších dedín nejde električka priamo do obce, ale má len stanicu či zastávku kdesi na okraji alebo až za obcou.
AK by si chcel TREŽ považovať silou mocou za železnicu, tak potom by to bola prvá elektrifikovaná železničná trať na Slovensku. Ak však rátame trate ako také, bez ohľadu na to, či sú železničné alebo električkové (a podľa mňa má TREŽ od železnice ďaleko), potom patrí prvenstvo našim električkám.
Štrbske je cast Vysokych Tatier... takze len styri obce sa mozu pochvalit elektrickou (Strba, Velky Slavkov, Nova Lesna a Trencianska Tepla)... tym co najvacsia mestska cast a vobec obec tak skoro mat nebude a este su aj hlasy proti tomu
Trolejbus majte, ale až keď sa dobudujú trate na Letisko, do Lamača a inde, kde sa dá nadviazať na súčasnú sieť. Takže do roku 2040 smradobusy. ?
Re #99057 Majo: Slavkov aj Nová Lesná, dokonca tuším aj Stará Lesná sú samostatné obce.
Moločnoje nie je v Európe? ? Ale Bad Schandau najkratšia určite nie je, u ostatných som si nie istý, ktorá je práve tá "naj". Naumburg je to mesto, kde električky jazdia len raz za čas?
Re #99032 Ike: TREŽ bola uvedená do prevádzky v roku 1909, takže určite nemohla byť prvou elektrifikovanou traťou na Slovensku. Neviem, či pôvodné stožiare by si tam našiel, ak áno, tak len veľmi málo. Fakt je ale ten, že tie, čo tám sú, sú zväčša dosť staré. TEŽ spája len dve mestá - Poprad a Vysoké Tatry, ostatné sú len mestské časti mesta Vysoké Tatry. A najkratšia slovenská električková trať je určite TREŽ (5,427 km).
A na tom je, bohužiaľ, vidieť aj to, ako nenávaidíš, električky, pretože by si inak plakal práve za týmto, pre Bratislavu, najvhodnejším a lacnejším riešením. Namiesto toho plačeš, za tým, že komunisti nedokončili metro.
A okrem toho Ti už bolo povedané v #96514 že električka je menšou bariérou (povedal by som, že takmer žiadnou) v porovnaní so štvorprúdovou cestou, s ktorou sa v Petržalke tiež počíta
2.) Ja si myslím, že k Chorvátskemu ramenu sa zmestí aj električka. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023