Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ad:Turbo

Hmm...nie je to az take obllludne-najviac sa mi tam rata ten rebriiiiik 🙂 Ktovie, na ake ucely by ho vyuzivali vandali a ine individua (mozno na vyhliadkove jazdy 😞 )
Akoby vyzerali flase na streche? Takto, alebo takto, alebo aj takto (vlavo dole je prototyp Ikarusu 280 na plyn). 🙂 🙂 🙂 🙂 😉
Ad:riko, Andrej(Anndy008), KLF

Ano, to je presne ONO, riko-vlastne si odpovedal hned aj na KLFovu otazku, co si neviem na tom predstavit 🙂 Navyse, vznetovy motor potrebuje ine chladenie ako masinka spalujuca plyn-a navyse, ked sa o tejto studii pre DP uvazovalo (bol to rok priblizne 1991(?) ), neviem, ci sa ratalo s alternativou CNG-plynu alebo nejakej inej varianty (myslim, ze je ich niekolko-mozem sa vsak mylit). V podstate by ale teoreticky uz nemohol byt pouzity naftovy motor, pretoze cela sustava (plynovo-xxx) by musela byt kompatibilna, cize riesenim by musela byt plynovo-BENZINOVA kombinacia..no, neviem, aky by to malo vykon...alebo ako to bolo cele myslene-len viem, ze takato studia (nadrz-flase) sa mala na skusku realizovat 🙂

KLF
Neviem, ake malo byt to strechove usporiadanie plynovych flasi, ale muselo to byt oblllludne 🙂 🙂 🙂
008: jo, ale apson tie bomby na streche si snad predstavit Z vie 😉 😉 😉
Kua ja uz musiiiim !!! ;)
Zdravim kolegu z oblasti Cervaka - Rika ;)))
Take motory - ale pre osobne auta - sa robia v Taliansku.
Hmm, no cely problem MHD (koniec koncov, ako kazdy iny) je v tom, ze je mozne najst viacero rieseni a sposobov, ako dosiahnut, aby fungovala dobre.

Cize neda sa jednoznacne povedat, ci je dobry a vyhodny 1m rochod, alebo nie, ci regionalnu dopravu, alebo iba po meste, a pod. Vzdy to zavisi od celkovej koncepcie a ta tu stale chyba, resp. je bohuzial postavena na metre. Ze chyba, co dalej s elinami, ci busmi a pod. je divne (aj ked nieco tu existuje - napr. zadratovanie petrzky tbusmi - nic proti, ale to problem neriesi radikalne - v podstate tbus = bus).

A sorry, ale diskusia o rozchode je momentalne absolutne irelevantna, toboz nema "vitaza".

Cely problem je v tom, ze sa asi nevie, co dalej s elinami a tak, takze nic ine ako rekonstruovat stare sunky DP nemoze.

Proste je to na ..., ako vacsina veci na SK.

p.s. jo - eliny mozu (teoreticky) chodit aj pod vodou - stale to bude lacnejsie, ako cele metro.

KLF: no tam islo o ten motor, co si asi Z nevedela predstavit. Lebo CNG motor je defacto ako benzinovy, nie naftovy, teda vznetovy. Ale mozno sa mylim.
Z: trošku sa zaujímam o motory, ale motor ktorý by mohol spalovať naftu a zároveň plyn, no neviem neviem. Tu je problém v princípe práce motora a samotnej konštrukcii. V krátkosti benzínový (plynový) motor nasáva zmes vzduchu a paliva, ktorá sa zapaluje iskrou od sviečky. Naftak nasava len cisty vzduch, ktorý po kompresii zvysi teplotu na niekolko 100°C a pri hornej uvrati piestu sa do tohto horúceho vzduchu vstrekne nafta, ktorá sa vznieti (od toho vznetový). Okrem toho majú benzínové motory kompresné pomery tak od 9-11:1 a naftové od 18-23:1, takže sú konštrukčne iné. Neviem či by bolo ekonomické vyrábať takýto hybrid, ale hlavne čo by som tým dosiahlo. Vysoké náklady na výrobu a nízka účinnosť takéhoto motora by určite nevyvážili možnosť spalovať 2 druhy palív (naftu a plyn)
Cez 2 sv. vojnu vraj niečo také existovalo, ale to bola vojna a motor mal zrejme malú účinnosť, tam bola ale iná filozofia, vtedy bol človek rád že bolo vôbec nejaké palivo, nieto aby si si ešte vyberal.
Z: a co si na tom akoze nevies predstavit ???
Eliny v Petrzalke: bol som odporca, ale pred par tyzdnami tu myslim Turbo prezentoval napad, ze tahat ich po strede Petrzky, kde malo ist metro. To je cool napad. Most ktory s ama stavat (jeho nazov este nepozname a ten pracovny - docasny - sa mi nepaci), skutocne nie je projektovany na eliny. Ale napad tahat eliny po zrekonstruovanom Starom moste je mozno viac nez dobry ! Viem si zivo predstavit napojenie priamo z mesta cez Sturovu a v Petrzalke by vyustil presne tam, kde malo ist metro - cize pozdlz Chorvatskeho ramena by sa tahala elektricka az po Janikov dvor. Toto je podla mna celkom priechodne. Ked uz eliny v petrzke. No ale ja uz musim padat... stredam zachvilu 5ku. 😉
PLYNAKY 🙂

Ad:busmechanik,d3k0,COLOR
Dakujem 🙂

Ad:Zolo
Nechcem zavádzať, iba tlmočím 🙂 Je to pár mojich poznatkov a názory zopár busvodičov 🙂 Ak máš nejaké "dobré info",budem veľmi rada 🙂

Všeobecne:
He, ja som dokonca zažila štúdiu, ktorá mala byť na princípe plynových bômb na streche a naftovej nádrže na obvyklom mieste, s prepínačom vovnútri, kde sa mal naftový pohon používať na prevádzku na periférii a plynový po centre mesta 🙂 Hmmm..neviem si realizáciu dosť dobre predstaviť-mohlo to v praxi fungovať? 🙂 A ak áno, aký druh plynu sa na to mal používať-CNG asi nie...hmmm...

Inak, už mám odpoveď na svoju otázku-včera mi spred nosa odchádzala 2601/74, takže som si vypočula CELÝ rozjazd a ubezpečila som sa, že prevodovka ostala automatická 🙂
V Bratislave za stavu, ze (pomerne rozsiahla) elektrickova siet ma rozchod 1000mm a zeleznicna 1435 mm nema velmi zmysel tieto dve siete prepajat tym sposobom, ze po nich budu jazdit tie iste vozidla. To, ze bratislavsky nosny dopravny system nemoze byt len vecou mesta, ale celeho regionu je sice pekna fraza, ale:

1. Aj keby sme sa boli schopni technicky (s kombinovanym vyuzitim elektriciek a zeleznic) dostat, odvsadial vsade (napr. z Trnavy do Volkswagenu, ako som to niekde pocul), nie je predsa mozne, aby spoje "odvsadial vsade" chodili v prijatelne kratkych intervaloch. Cize bol by nutny aspon v casti spojeni prestup a tym by sa stracala hlavna vyhoda kombinovaneho systemu.

2. Rychle spojenie je mozne realizovat aj vylepsenou prevadzkou vlakov a lepsim prepojenim zeleznicnich stanic s MHD - napr. spolocne nastupiste primestskej vlakovej dopravy a elektricky, nadvazujuce intervaly, cim by sa prestupne a cakacie doby minimalizovali (cestujuci by len presiel par metrov krizom cez nastupiste).

3. Treba sa zamysliet nad tym, ci je vobec zaujimave robit spojenia typu Trnava - VW a nie skor snazit sa o rovnomernejsie rozlozenie pracovnych prilezitosti - priemyselne parky na Zahori uz pomaly budu mat problem zohnat kvalifikovane pracovne sily v blizkom okoli a regionalny dopravny system takuto nerovnomernost podporuje. Plati (s vynimkami), ze rychlejsie a plynulejsie dopravne spojenie neskracuje dochadzku do zamestnania, ale predlzuje vzdialenost, na ktoru pracovnik dochadza, pretoze vacsina ludi je ochotna stravit cestovanim urcitu dobu (napr. 30-45 minut) a zavisi od dopravneho spojenia, ako daleko budu dochadzat.

4. Most Kosicka - je velka skoda, ze pri projekte nebolo myslene na elektricky - co je zrejme podmienene tym, ze rozvojove plany mesta s elektrickami vobec nerataju, kvoli metru. Suhlasim vsak s Rikom, ze v tomto stadiu pripravy mostu sa s tym uz zrejme neda nic robit. Ostava este Stary most a trat z neho po Pribinovej a Kosickej by mohla celkom dobre obsluzit aj vychodnu cast mesta, bohuzial vsak spojenie do Petrzalky nebude takto zvojene pre pripad nehod. Ale to by sa dalo obist uplnou segregaciou trate po Starom moste a premyslenym vyustenim trate na oboch jeho koncoch.

5. Stale si neviem predstavit, kde chce Metro a.s. vopchat supravy nosneho systemu na hlavne zeleznicne trate. O tom sa bohuzial na minolorocnej prezentacii a diskusii nehovorilo a ja som sa zabudol spytat 😞
Obcas ma vie "potesis", ze v Blave sa vyluky trolejbusov riesia "elektrickovym" sposobom - odklonom bez nahrady. Kedze je to cez vikend, cestovne casy sa potom mozu predlzit aj na dvojnasobok, ak vobec nieco tym smerom ide. Vacsinou ide.

To Hrobusti nie su kompatibilni s inymi bustmi ? Vsak vsetci maju vodicak na autobus, ci nie ?

V BB trolejbusari vyfasuju autobus a jazdia ako by sa nechumelilo. Az na malickosti. Mnohi uz "zabudli" co sa robi s radiacou pakou, ako sa zapina baterka, startuje ... Rano ked si prisli po vozy, tolko spekulovali az musel dispecer vyzvat tych co uz mali natocene aby trolejbusakom pomohli, lebo sa inak nepohnu.
Jednemu vodicovi sa podaril riadny kusok. Nevedel ako sa radi v I280 tak tam nieco hodil a skusil ci sa pohne. Pohol sa. Ked sa mu zdalo ze ma vysoke otacky, pohol pakou dozadu. Az potom sa dozvedel ze odjazdil na 5-ke a 6-ke! Nastastie mal rovinatu linku. 🙂 🙂
SI: Daj si pohov s tym napajanim elin na region. Proste je 1000mm rozchod a 1435 tu nikdy nebude. To s tou zmenou rozchodu tu zacali sirit este komunisti, lebo pre nich bolo jednoduchsie prestavat rozchod v Blave, ako vyrobit v CKD vozidlo na 1000mm. A vidim ze niektorych to celkom neopustilo.Chod na magistrat do Grazu, Linzu, Zurichu, alebo inde a skus ich presvedcit ake je to vyhodne prestavatna 1435mm.
Ja sa chcem vozit elinou z Petrzalky do centra a nie do Pezinku.
turbo: električky v Petržalke je dobrý nápad, ktorý by nestál toľko ako metro. Jednoduchšie, rýchlejšie a lacnejšie by sa zrealizoval. S tým súhlasím.
Ale myslím, že je utópia domnievať sa ako píšeš že:"nesmieme im nechat prejst aby ten most bol iba cestny - ako vsetky ostatne". Ten most je už naprojektovaný, stavba je na spadnutie a v tomto štádiu niečo meniť je nereálne.
Skôr si myslím, že už v tejto dobe by sa malo tlačiť, aby rekonštrukcia Starého mosta (rozumej výstavba nového mostu na jeho mieste, lebo ten pôvodný most rekonštruovať nemá cenu, ten už nespĺňa žiadne parametre) mala v sebe obsahovať aj trať pre električky.
hmpf
HMPF, ani mne sa nechce donekonecna pisat tu to iste. Trochu k inemu:
PRECO NA MOSTE KOSICKA NIE SU ELEKTRICKY???
Tato tema ma teraz viacej trapi ako dajaky sprosty rozchod. Preco sa toho nechytili novinari, vsak podnetov dostali dost. Tym ludom stale nedochadza, ze investorom stavby je METRO a.s.??? Metro! Uvedomte si vyznam toho slova a sponemte si naco bola tato spolocnost zalozena!!! A co robi??? Prezentuje megalomanske sny a projekty, ktore su absolutne o nicom, vytvaraju zvukove bubliny a nic viac. Ale nesmieme im nechat prejst aby ten most bol iba cestny - ako vsetky ostatne. Kto zadaval podmienky sutaze? Aky kompetentny clovek rozhodol o tom, ze v Petrzalke netreba mat elektricku? KTO JE ZA TO ZODPOVEDNY??? Vyse 2/3 vsetkych Bratislavcanov cestuju dennodenne MHD. A viete ze viac ako 1/2 vsetkych dopravnych vykonov na "Bratislavskej" strane Dunaja zebezpecuju elektricky??? V celomestskom meradle je to 1/3. Su najvykonnejsim dopravnym systemom. Okrem toho su najlacnejsie. Cesty okolo nich sa postupne zapchavaju a je zname, ze napriklad ak idete rano z Race, tak nicim sa nedostanete do centra tak rychlo ako elektrickou. Uvedomte si to!!! V Petrzalke by mohla byt paradna elektrickova rychlodraha, aku maju v napriklad Brne. Preco budu by mali o nasej doprave rozhodovat stari kmounisti? Kto si mysli ze robia spravne rohodnutia? Nikto! Vsetci si pamatate ako dopadol seminar o metre. Nikoho nepresvedcili, ze je to dobry napad a napriek tomu to chcu postavat. To ich cheme nechat takto riesit dopravu v meste? Svojimi cinmi preukazali uz viac krat svoju inkompetentnost.
Turbo: dobre si precitaj _VSETKY_ prispevky ktore tu uz boli na tuto temu a skus sa zamysliet aj nad tymi s ktorymi nesuhlasis, mne sa tu uz opakovat nechce, nemam na to cas a ani chut ...
Si:
Vidim ze ti dochadzaju argumenty, tak zacinas byt nasinly. 🙂 Ja som tuto debatu opat nezacal, to sa niekto spytal, preco mame tiscicku, tak som odpovedal. Okrem toho sa tu objavil zaujimavy mail "z Astry", ktori uz ma vypovedaciu hodnotu. V dnesnom modernom svete zozenies tramvaj siroku X metrov, dlhu Y metrov za cenu Z eur. A to plati na rozchod 1435 mm aj 1000 mm. Ake vseobecne nakadly? Definuj mi to, prosim. Navyse je to nonsens, co je na tisicku drahsie??? Ja by som povedal, ze je skor lacnejsia, kedze sa menej opotrebovavaju kolajnice v oblukoch. Cize netreba ich tak casto menit. To iste plati o okolkoch (len taka poznamka: Siemens Combino ma od vyroby mazanie okolkov, takze urcite by nam nefrezoval trate taka ako 38-micka alebo 104-ka). Oddeleny system nie je tak na pazu. Nayvse to, o com snivas nebude, vedom si to. Zeleznice ta nepustia na svoje trate, uz vonkoncom ti nedovlia postavat nove zastavky Kramare, Devinska Nova Ves - Sidlisko a pod. Na to velmi rychle zabudni. Tie tratťe su pretazene, aj keby som si odmyslel nakladnu dopravu, tak pochybujem, ze by ti to dovolili. Naco sa silou mocou tlacis do regionu, ked nemas ani MHD? (to co je sa za fungujucu MHD povazoavt neda, to je skor nefungujuca MHD). V Karlsruhe mali funkcnu MHD-cku, preto za zacali hrnut do regionu. U nas, v sucasnej situacii, pri sucasnych financiach (toto musis vidiet) je to absolutny nezmysel sa niekde tlacit. Urobme si poriadok najprv v meste, potom sa poozrime, co mozeme robit pre region. vyhadzovat peniaze do zmeny rozchodu - a to by boli znacne financie - by nam nic neprinieslo. Pozri sa ako dopadol Liberec. Najmensia prevadzka v Cesku a prevadzuku eliny na dvoch rozchodoch. Preco? Dosli im peniaze. Riadne sa na tom popalili. Keby tusili co vsetko to bude stat, tak by sa nikdy nepustili do tej zmeny. Toto mi asi tazko vyvratis. Pozri sa co im tam jazdi. Kadejake serble, dokonca aj T2R. To chces, aby sa v BA vyhodili prachy na taku blbost? Potom by sa zistilo ze nie su vozy. Podvozky uz nezozenies. A nakup novych vozov? Tak to ich mozem kupit rovno na 1000 ku a viacej + opravit trate. Ja neviem, d3k0, daj anketu o rozchodoch (ale aby ju zase niekto nemanipulovat, ako anketu o autobusoch, ze si?
(dokoncenie Si-ckovej vety: ...z 1000mm rozhodu.) 😉 😉 😉
jozef: verim ze ludi stojacich na tej zastavke musi slak triafat z toho ze im spoj nezastavi, ale osbne by som tu zastavku zrusil, kedze par metrov odtial za rohom je druha.
Turbo: pomaly mam chut zohnat neaky tazky tupy predmet a hodit ho po tebe. Mam na rozchod svoj nazor a je malo pravdepodobne ze ma presvedcis... Ty mas svoj nazor a mozem mat f pazi... vo vseobecnosti ta ale naklady na 1000ku vydu vyssie (a to aj na vozoch a nepresvedcis ma ze nie) a oddeleny system od okolia nema buducnost. Ale dost bolo srandy, pokial viem tak s tymto sa tu malo uz skoncit, nabuduce po tebe smarim uz kus kolajnice...
Starko je v Moldave nad bodvou ->na vychode
COLOR: Oooo, pardon, nie v piatok rano, ale vo stvrtok vecer...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.