Z: trošku sa zaujímam o motory, ale motor ktorý by mohol spalovať naftu a zároveň plyn, no neviem neviem. Tu je problém v princípe práce motora a samotnej konštrukcii. V krátkosti benzínový (plynový) motor nasáva zmes vzduchu a paliva, ktorá sa zapaluje iskrou od sviečky. Naftak nasava len cisty vzduch, ktorý po kompresii zvysi teplotu na niekolko 100°C a pri hornej uvrati piestu sa do tohto horúceho vzduchu vstrekne nafta, ktorá sa vznieti (od toho vznetový). Okrem toho majú benzínové motory kompresné pomery tak od 9-11:1 a naftové od 18-23:1, takže sú konštrukčne iné. Neviem či by bolo ekonomické vyrábať takýto hybrid, ale hlavne čo by som tým dosiahlo. Vysoké náklady na výrobu a nízka účinnosť takéhoto motora by určite nevyvážili možnosť spalovať 2 druhy palív (naftu a plyn)
Cez 2 sv. vojnu vraj niečo také existovalo, ale to bola vojna a motor mal zrejme malú účinnosť, tam bola ale iná filozofia, vtedy bol človek rád že bolo vôbec nejaké palivo, nieto aby si si ešte vyberal.
Cez 2 sv. vojnu vraj niečo také existovalo, ale to bola vojna a motor mal zrejme malú účinnosť, tam bola ale iná filozofia, vtedy bol človek rád že bolo vôbec nejaké palivo, nieto aby si si ešte vyberal.
riko
Ale myslím, že je utópia domnievať sa ako píšeš že:"nesmieme im nechat prejst aby ten most bol iba cestny - ako vsetky ostatne". Ten most je už naprojektovaný, stavba je na spadnutie a v tomto štádiu niečo meniť je nereálne.
Skôr si myslím, že už v tejto dobe by sa malo tlačiť, aby rekonštrukcia Starého mosta (rozumej výstavba nového mostu na jeho mieste, lebo ten pôvodný most rekonštruovať nemá cenu, ten už nespĺňa žiadne parametre) mala v sebe obsahovať aj trať pre električky.