Turbo: s tým Miloševičom... tým že bude niekto bombardovať civilné ciele (mosty, nemocnice, školy, tak ako to schytali tie v Juhoške) neodstráni žiadneho diktátora (vtedy Slobodan, teraz Saddám). Vyhovárať sa, že oni bombardovali televíziu ako hlásnu trúbu režimu (kua kto robí v tej telke, vojaci alebo civilisti, napr môj alebo Tvoj otec ako technik, kameraman, strihač) a "omylom" trafili iné ciele, je tak pre Amíkov ktorí sú ako malé decká a uveria všetkému čo im telka nakuká. Ked sa Amíci chvastali a ukazovali po vojne v zálive, že vedia naviesť bombu laserom do svetlíka rozmeru 50x50 cm aby vybuchla na prízemí, tak nech mi nikto nevraví že im niekoľko uletelo bokom a náhodou trafili most.
Vždy si to odserú nevinní civilisti, či už s režimom súhlasia alebo nie. Som proti takémuto riešeniu konfliktov, lebo násilie vždy plodí násilie (viď Izrael a Palestínčanov, to je kolotoč o odplate bez konca) a vždy najviac trpia nevinní civilisti, na ktorých každý zvysoka kašle.
Ale podme sa baviť o doprave
Vždy si to odserú nevinní civilisti, či už s režimom súhlasia alebo nie. Som proti takémuto riešeniu konfliktov, lebo násilie vždy plodí násilie (viď Izrael a Palestínčanov, to je kolotoč o odplate bez konca) a vždy najviac trpia nevinní civilisti, na ktorých každý zvysoka kašle.
Ale podme sa baviť o doprave
Trubo
Hmm, na to by si potreboval variabilny kompresny pomer. Viem ze sa take daco vyvyjalo v SAAB-e. Alebo Volvo to robilo. Slubovali si od toho nasledovne veci: Znizenie spotreby benziu a zvysenie ucinnosti. Totiz pri nizkych otackach je idealne mat vyssi kompresny pomer, pri vyssich staci nizsi. Samozrejnmostou je varaibilne casovanie ventilov, o ich pocte na velec netraba hovorit. Je to velmi zaujimava tema a uvidime co buducnost prinesie. Kazdopadne ale plati stale jedna zasasda: Ziaden spalovaci motor sa nevyrovna elektromotoru. Kto si mysli, ze elektromotory sa uz vynasli vsetky a nie co zdokonalovat sa tiez myli. Mozno nie priamo elektromotory, ale ich regulaciu. Ako priklad si veumem trolejbusy. Prve mali derivacne motory, ktore sa vlemi lahko riadili. Potom sa uchytili motory seriove, ktore sa daju velmi lahko ovladat pomocou shuntovania. Okrem toho sa lahko spajaju viacere motory do jednej regulacie. V sucastnosti letia asynchronne motory, pri ktorych je ale problem ustrazit ich a dat viacej asynchronnych mototrov pod jednu regulaciu je fakt obtaizne. Ale vyvoj pokracuje (niekedy aj velkymi omylmi, akym je napr. T3Mod