hhhmmm to boli časy, škoda že sú už preč (myslím, že je už veľa vecí v BA zbúraných a BA sa dosť zmenila, že je preč socík to je OK), malo to čosi do seba...
Ja si linku 46 pamatam, vozievala som sa nou este ako malicka-jazdila trasu (priblizne) Romanova, potom okolo Sadu Janka Krala hore na Novy most, stala pri starom rozhlase a tocila myslim k byvalemu Pionierskemu palacu a mozno aj dalej. Jazdili na nej este stare kratke SM-ky a trvala myslim tak do roku 1982 mozno 3...
Jej nastupkynou bola potom linka 47a Ikarusy 280
)
Dokonca mam dojem, ze v PO su vsetci vodicmi vsetkeho, ze sa ani nedelia na autobusarov a trolejbusarov...
). Takze sa mame na co tesit.
, lebo doma inet nemám
) na čo možno najširšom poli presadzovať toto riešenie. Tzn, nový primátor, BA kraj-Roman, vláda, verejnosť laická a odborná, presadiť sa do tlače a rozvinúť širokú diskusiu. Každý vie, že najdôležitejší je časový náskok, kým nezačne niekto zase niečo potichúčky piecť a potom vylezie s hotovým dielkom. Myslím ako to bolo doteraz. Zas vymyslia iný variant metra, najprv bola MATRA, potom ruské, potom zase iné, hlavne, že sú teplé miestečká a kamaráti môžu robiť za stámilióny štúdie a projekty vzdušných zámkov. Kua to je džob!!!
Ktovie, na ake ucely by ho vyuzivali vandali a ine individua (mozno na vyhliadkove jazdy
)
Navyse, vznetovy motor potrebuje ine chladenie ako masinka spalujuca plyn-a navyse, ked sa o tejto studii pre DP uvazovalo (bol to rok priblizne 1991(?) ), neviem, ci sa ratalo s alternativou CNG-plynu alebo nejakej inej varianty (myslim, ze je ich niekolko-mozem sa vsak mylit). V podstate by ale teoreticky uz nemohol byt pouzity naftovy motor, pretoze cela sustava (plynovo-xxx) by musela byt kompatibilna, cize riesenim by musela byt plynovo-BENZINOVA kombinacia..no, neviem, aky by to malo vykon...alebo ako to bolo cele myslene-len viem, ze takato studia (nadrz-flase) sa mala na skusku realizovat 

Andrej (Anndy008)
Robi sa to asi preto (neviem, ci vsetky argumenty, co uvediem budu spravne), lebo na strechu je mozne umiestnit dostatocnu kapacitu nadrzi. Tie nadrze su zvacsa umiestnene nie na streche priamo, ale defacto cela ich vaha je prevedena na ram vozidla, teda su par cm nad strechou a nie su nevyhnutne velke (ziadne pevnostne) upravy strechy a tiez vnutornych priestrorov karoserie. Dalsou vecou je aj teoreticke unikanie plynu - kedze palivo je lahsie ako vdzuch nemoze dojst k uniku do kabiny cestujucich. Mozno su este aj dlasie
No elina a petrzka a stary most. O starom moste som pocul vela info, co s nim. Najhorsi variant je, ze sa zachova iba pre IAD. Dalej som pocul, ze sa rekonsturovat bude, a to tak, ze sa zvysi od hladiny, teda vyhovie aj riecnej doprave. Ake budu dalsie upravy - to neviem. Osobne by sa mi pozadavalo, keby bol iba pre MHD, ci uz busy prinajhorsom,alebo eleliny s tym, ze by mala byt aj zachovana cast pre pesich - tak ako je to teraz.
No a este si myslim, ze eliny by mohli chodit aj popod dunaj prinajhorsom - ze by to bolo sice kompromisne riesenie medzi nakladmi a rychlostou a nedostatocnostou mostovej kapacity.