Preprava zvierat
1. Cestujúci môže vziať so sebou do vozidla ako príručnú batožinu drobné domáce a iné malé zvieratá, pokiaľ tomu nebránia osobitné predpisy, ak sú uzavreté v klietkach, košoch alebo v iných vhodných schránkach s nepriepustným dnom a ak ich preprava nie je na ťarchu cestujúcim (napr. ak zapáchajú a pod.). Na prepravu schránok so zvieratami platia ustanovenia o preprave príručných batožín.
2. Bez schránky možno vziať do vozidla len psa. Cestujúci so psom bez schránky môže nastúpiť do vozidla len s vedomím vodiča. Pre prepravu psov bez schránok sa stanovujú tieto podmienky :
a) pes musí mať bezpečný náhubok; toto ustanovenie neplatí pre vodiaceho psa zrakovo postihnutého cestujúceho,
b) pes musí byť držaný na krátkom vodidle,
c) nesmie ísť o chorého, špinavého alebo zlého psa.
3. Oprávnená osoba dopravcu môže vylúčiť z prepravy cestujúceho so zvieraťom, ktoré je prekážkou bezpečnej, pokojnej a pohodlnej prepravy cestujúcich, ak ohrozuje zdravie cestujúcich alebo ak to neumožňujú prepravné podmienky, najmä obsaditeľnosť vozidla.
4. Dopravca môže vylúčiť prepravu zvierat na niektorých linkách alebo v niektorých vozidlách; toto oprávnenie dopravcu sa nevzťahuje na vodiacich psov zrakovo postihnutých cestujúcich.
1. Cestujúci môže vziať so sebou do vozidla ako príručnú batožinu drobné domáce a iné malé zvieratá, pokiaľ tomu nebránia osobitné predpisy, ak sú uzavreté v klietkach, košoch alebo v iných vhodných schránkach s nepriepustným dnom a ak ich preprava nie je na ťarchu cestujúcim (napr. ak zapáchajú a pod.). Na prepravu schránok so zvieratami platia ustanovenia o preprave príručných batožín.
2. Bez schránky možno vziať do vozidla len psa. Cestujúci so psom bez schránky môže nastúpiť do vozidla len s vedomím vodiča. Pre prepravu psov bez schránok sa stanovujú tieto podmienky :
a) pes musí mať bezpečný náhubok; toto ustanovenie neplatí pre vodiaceho psa zrakovo postihnutého cestujúceho,
b) pes musí byť držaný na krátkom vodidle,
c) nesmie ísť o chorého, špinavého alebo zlého psa.
3. Oprávnená osoba dopravcu môže vylúčiť z prepravy cestujúceho so zvieraťom, ktoré je prekážkou bezpečnej, pokojnej a pohodlnej prepravy cestujúcich, ak ohrozuje zdravie cestujúcich alebo ak to neumožňujú prepravné podmienky, najmä obsaditeľnosť vozidla.
4. Dopravca môže vylúčiť prepravu zvierat na niektorých linkách alebo v niektorých vozidlách; toto oprávnenie dopravcu sa nevzťahuje na vodiacich psov zrakovo postihnutých cestujúcich.
SZKV
Na Zochovu jsem skutečně zapomněl, omlouvám se, ale úplně se autobusů v této oblasti asi těžko zbavíte! Navíc tam jedou po dálnici (že ta tam nemá co dělat je věc jiná a nemá s MHD nic společného), zato by to tramvajové řešení umožnilo omezit autobusovou dopravu na tom Šafárikově nám. (70 odklonit přes Most Apollo, 95 zrušit) a zrovna v těhle místech není (podle mého názoru) pro silniční dopravu moc prostoru a čím méně vozidel tam pojede, tím lépe!
A co se týče "vyžmýkanie dopravy", tak se mi to právě nezdá- jednak už dnes jsou ty radiály dost vytížené (o čemž svědčí třeba i ty úchylné snahy protahovat polotrolejbus z Dlhých Dielov až k Novému Mostu), navíc tam vidím ještě rezervy v přípojových možnostech (třeba 28 a 29 by až k Novému Mostu rozhodně nemusely, když hned vedle jede separovaná tramvaj). A to už nemluvím o tom, že tramvaj na Petržalku umožní odstranit stávající disproporci sítě (3 radiály na východě a jedna na západě), což by mohlo (jak doufám) odstranit motání četných linek v centru (mám na mysli třeba 12, 14...), které by mohly místo toho pokračovat na Petržalku (čímž by ani menusela být doprava v centru ani moc zahuštěná). A pokud myslíš, že stávající plynulost tramvajového provozu v širším centru (stání na světlech, stání v zácpách, kolony tramvají, pomalé jízdy přes výhybky...) je optimální, tak ti samozřejmě názor neberu, ale já měl z toho pocit právě opačný (a už mi tady i někteří diskutující potvrdili, že jezdit hodinu přes celé město je příliš nebaví). A v mimoúrovňovém překonávání zatížených křižovatek typu Račinaske/Trnavské Mýto nevidím absolutně nic špatného, toť vše.