Reakcia na: aquila #53798:
boli casy ked bol stary most uzavrety a mohli sme si vyskusat situaciu aka by nastala keby sa nieco stalo aj kosickemu mostu, nepamatam si zeby to bolo byvalo neak obvzlast zufale... a teraz mas este o ten jeden most navyse (ktory ma omnoho vyssiu kapacitu ako ten stary)vsetky normalne mesta sa snazia vyskyt IAD v centre mesta eliminovat, tak co sa ti nevidi na uzavreti sturovej ? ci nemohol by si sa uz tak dobre dostat svojim autickom niekam ?

aquila
len je podla mna kardinalna blbost to napojit na sucasnu elektrickovu trat.
jednak z dovodu, ze zase bude zvoleny 1000mm rozchod a nie klasicky, co povazujem osobne za chybu.
dalsia vec je ze bojim sa toho ze na safku bude velmi velmi uzke hrdlo a nikto sa uz potom nebude snazit nebodaj robit mimourovnovo alebo tunelovo v ramci mesta dalej ... s odovodnemi "vsak uz je to napojene, tak co chcete". cize z dlhodobeho hladiska napojenie na staru trat vidim ako obrovske minus.
dalsie minus povazujem to ze mesto este nic nerobi s planmi na stary most. taktiez povazujem za chybu ak z neho urobia ciste most na elektricku. dufam, ze v tomto pripade daju na naliehanie BSK, ktory ponukol ze sa zapoji ak z toho bude cesty + elektrickovy most.
pointa je jednoducha, na slovensku sa setri najviac tam kde by sa malo najmenej ..
ad filialka, myslim, ze riesenie je dobre vzhladom k tomu ze sa uvazuje s tunlom od filialky az po petrzalky, kde sa to napoji na zeleznicu smerom stanica petrzalka.
skor mi ide o to ze by sa mohli dohodnut s mestom na spolocnom postupe ohladne podzemne stanice v lokalite niv, kde by mohla byt spolocna prestupna stanica aj pre rychloelektricku, zeleznicu a je tam aj hlavne autobusove nadrazie.
chcelo by to este nejake dalsie investora co by sa posterala o administrativne budove na povrchu ... len sa bojim, ze ked pojde kazdy na vlastnu past, tak budovanie elektricky do buducna to znemozni alebo velmi predrazi ...
skratka vybudovanie stanice v okoli niv ma obrovsky potencial, lebo je to uz velmi blizko centra a je tam mozne urobit prestupny uzol ...
ohladne riesenie MHD cez filialku - petrzalku, je tazko hovorit aj o vozidla, budu musiet by zrejme uz nove, lebo by to bolo v roku 2015 (najskor) a vtedy by uz boli sucasne vozidla nepouzitelne. a nove primestke jednotky by ale sancu mali
hovorim, dalo by s az tohoto vytazit velmi velmi vela, keby si dany ludia sadli za rokovaci stol a snazili sa to zosuladit tak (zo strany zeleznic aj mesta) a mozno by bratislava mala velmi dobry system.
skratka ked sa dohodne mesto, ZSR, kraj, europske fondy a nejaky investory a poskladaju sumu tak 20-25 miliar korun, co vobec nie je nerealne .. a s vyhladom do roku 2020 by to mohol byt fakt perfektny system podobny tomu co je vo viedni .. len to chce spolupracovat. a nie hned apriori vsetko odmietnu
tym hovorim, ze aj projekt ZSR ma dost velke chyby a su nutne korekcie ..
btw. niekto sa tu pytal kolko by boli ochotny z bruselu prispiet => jedna sa o ciastku 12 miliard korun ...