sarko ale potesim ta. aj v ba jazdi plna rit modrych lamiel. a nielen modrych, ale aj krasne nachrchlanych. poniektore vinou naslapavacou a sekciovych fotografov, ktori nevedia, ze pod tymi drievkami sa jazda vypina, poniektore vinou (ne)udrzby. teraz sa prevalilo jurakom meranie priemeru kol a dost moc ich nevyhovuje. a prave tie vozy maju caste problemy s do***abranymi zrychlovacmi. podobnost ciste nahodna??? asi nie.
re bmko, zberac:
nechaj ho, nech zbiera aj napätie... alebo aj jednotlive elektrony
dal som si tu robotu, klikal som ako zeravy, aj tak mu tam aspon 2 chybaju. ale to kapacity ako prof. jansa nekopirovali, lebo jeden bol uz nemoderny a ten dalsi sa vtedy este v cssr nepouzival, tak ho pan profesor akosi taktne nespomina vo svojich skriptach. a co nie je v jansovych skriptach, to nie je odkial odcitovat a preto to vobec nie je, aj keby to hned malo 300ton 144 naprav v dvanastich 12napravovych podvozkoch.
sarko, shunt,pokrac:
stara poctiva Tr37(T3) na rozdiel od Tr37-10m(T3sucs) mala shuntovacie cievky z medi a oceloveho jadra, aby mala ta cievka kam pracovat. zasraty zlepsovatel vsak v ramci materialovych uspor vymyslel cievky z hlinika na hlinikovom jadre a odvtedy je vecny problem s uhorenymi lamelami na vysokych (okolo 90) stupnoch. takze ti doporucim: vlez pod voz a pozri si zrychlovac, vymen vsetky namodrale lamely, vyprav to vodicovi, co vypina reverz a ked sa vrati z linky, tak tie modre spocitaj. modra=zhoreta. potom vezmi jemny pilnik a odstran vsetky navarky z kruhovej zbernice a palcov. vymen spalene gumoidne kladky.presun sa do 1.skrine tam si to zopakuj na stykacoch r,m,b,f. ked budes hotovy, tak to iste v 2.rame na fkach a peckach, ak ten debil aj cuval a tiez pri tom vypol reverz, tak mozes davat dole chrchlance aj zo zetiek. spokojny? a to sme este nesmirglovali zhasacie komory. zacni pocitat, jeden palec 250,-sk minimalne, lamela okolo 400,-sk a to su ceny aspon tri roky stare...
sarko z vlastnej skusenosti ti mozem uviest, ze voz s ojazdenymi kolami (teda maly priemer) hlboko pod normou, ma pri cca 55km/h skutocnych na rychlomeri takmer 70km/h fiktivnych a po vypnuti jazdy viac ako 250A pripravy. a nestiha shuntovat, co sa v praxi prejavi tym, ze sa natavuju vsetky lamely od 90.stupna vyssie aj pri vybornom chladeni. reverz som nikdy za jazdy nevypol a ani ho vypinat nehodlam. preto sa ma prosim nesnaz presvedcit, ze vypnutie/zapnutie aj 100x za sluzbupri 60km/h neskodi silovej elektrike. (uvedene hodnoty boli odsledovane na klasickom elektrodynamickom obmedzovacom rele, ktore v ba uz nastastie maju len 3 sola)
sarko: ad1: tych zberacov je 10, slovom: desat (2xptg, 8xnapravovy). ad2: uz sa rozhodni, ci si urazeny este z roku raz-dva, alebo ci ta urazil nejaky vcerajsi aktualny, alebo ci plati tvoje posledne tvrdenie o tom, ze si nad vecou.
ad3: nespominam si, ze by si so mnou vybehol, ale ked myslis...
ad4: uz je len 200A priprava, uz nie 360A? to je nejaka kosicka norma? to je dobre, lebo priprava nad 90A uz nie je zdrava, ale asi mate v sklade vela lamiel a malo shuntovacich cievok...
ad skusobna jazda: co ste vyskumali? uspesne ste znicili dalsi voz?
WAS? Starko robili GO prešovského TAMbusu? Ktorého? Doteraz som bol presvedčený, že ani jeden prešovský TAM nie je zgenerálkovaný. A myslím, že sa nemýlim.
V #32497 sa ma pýtaš, čím si ma urazil a čímže vynadal. Tak si zalistuj v KE diskusii, kde v jednom z Tvojich prvých príspevkov sa nachádza reakcia na mňa: "to si skutocne tak sprosty, alebo to len hras?... ...kto ti tlaci do hlavy taketo ****viny?..." Myslím, že tento krátky výsek pre obraz úplne postačí. A aby som bol úplný, celá zvada spočívala len v tom, že sa Ti nepáčilo mnou použité pomenovanie "prúdový zberač", čo sa používa v ktorejkoľvek odbornej publikácii. Celé to bolo len o tom, že si na mňa išiel s protiotázkou za účelom nachytania, koľko má KT8 zberačov, no ja som ti so žmurkajúcim smajlíkom na konci odpovedal namiesto "Tvojich" 8 nápravových uhlíkov, "mojimi" 64 uhlíkmi komutátorov a odvtedy už čítam len reakcie ako od uzlíka nervov... Ja to všetko beriem úplne v pohode a necítim ani štipku nejakej urážky alebo potrebu za každú cenu odpovedať ironicky či osočujúco. To je všetko, čo Ti na to poviem a viac to rozoberať už nebudem.
V #32501 ospravedlňuješ svoje ironické poznámky a osočovanie nepresvedčením rozumnými argumentami, čo je zaujímavý poznatok...
Pokiaľ neustále dookola tvrdím, že po zapnutí reverzu z nuly vpred sa s vozidlom nič nedeje a za týmto účelom si to vysledujem aj v teréne, tak asi nemám dôvod si vymýšľať. Ale chápem, raz som si z Teba urobil "dobrý deň" a odvtedy mi neveríš - OK, taký argument beriem. Na druhej strane som nikde netvrdil, že je to dobré a že sa to môže alebo má používať, rovnako ako s určitosťou netvrdím, že sa 100%-ne jedná o zmenenú schému zapojenia. Ak by som už silou-mocou chcel, aby všetko zapadalo podľa "mojich poloprávd", asi by som tu potom nestranne neuviedol vyjadrenie vedúcej výpravy o zákaze prepínania reverzu. Ja mám tiež len záujem zistiť, v čom to je, že väčšina košických T3 (a všetky košické T3 do jednej, ktoré som si v posledných dňoch vysledoval) má po vypnutí a zapnutí reverzu úplne plynulý pokles prípravy do nuly a z nuly do 200A. A ak na všetkých týchto sledovaných vozidlách pri rýchlosti 60 km/h fungovala príprava normálne do 200A, tak predpokladám, že aj výzbroj bude v poriadku.
V #32505 Ti do zhrnutia dopĺňam Jenkiho príspevok #32469, kde uviedol 3 možné a jednoduché varianty úprav. V príspevku #32487 dokonca uvádza informáciu o rôznych úpravách a úvahách úprav ZR a PM v DPMK. Ak si opomenul tieto nezanedbateľné informácie, ide z Tvojej strany o zaujatosť.
V #32506 si Ťa dovolím opraviť, že som nikde neuviedol, aby sa vypínaním reverzu niekto hrdil, tobôž, že by to malo byť dobré a prospešné. Opäť je to zavádzanie a zaujatosť. Pre úplnosť uvediem, že celá táto "reverzná" diskusia sa začala príspevkom #32267, kde S499.1023 uviedol, že rýchlosťou 80 km/h sa dá ísť jedine so zmenou prevodu, na čo som v #32316 reagoval, že to s vypínaním reverzu ide. Uvádzam to len preto, ak by sa vyskytol pokus zavesiť mi na krk, že sa tým chcem chváliť alebo byť nejako z tohto titulu zaujímavý.
K #32509 len toľko, že most naprojektoval nejaký taktiežprojektant, ktorý mal asi nazvyš veľa oblúkov a okrem perešského mosta máme aj ludvikovský most, kde je polomer oblúka ešte ako-tak znesiteľný (R od 318 do 329m). V prípade oblúkov perešského mosta je polomer jednotlivých oblúkov 46, 48, 50 a 52m, naviac so stúpaním, na použitej vignolovej koľajnici S49 a napokon s prídržnicami v tvare "L". Vykošľajovanie ovplyvňujú rôzne ďalšie faktory ako opotrebenie koľajnice, sklon trate v oblúku a rozchod. V piatok som tadiaľ prechádzal v T3, ktorá mala v oblúkoch s R=50 a 52m rýchlosťou 25 km/h, takže horná hranica je podstatne vyššia, ale bežne sa tadiaľ jazdí medzi 15-20 km/h.
sarko, takze domaca uloha na dnesny vecer:
ako je to s tym peresskym mostom a oblukmi pred nim a za nim? preco je tam rozpätie povolenej rychlosti od7do13km/h! (ak sa mylim, oprav mi hodnoty, prosim)
Mylis se. K2MM jezdej dodnes. U nekterych vozu bylo zapojeni odstraneno, aby nasledne bylo bud obnoveno na stejnem voze , nebo na jine K2. Dodnes jsou v provozu. Tohle si vcelku casto delali v pisoarkach .
Vzheldem k tomu ze ted valim do hokbny . tak dalsi prispevky ode men dostanete az zejtra odpoledne
pvvs: pokial ma moje zdroje blizke medlankam neklamu, tak pokus o "potlaceni nezadoucich jevu pripravy" u brnenskych k2 tiez neskoncil moc slavne a dost rychlo sa preslo spät k povodnemu zapojeniu ckd. a aj napriek tomu sa nasli magori, co sa tym chvalili a dokonca v knihe 120 let mhd v brne, 1869-1989.
re pvvs, stav vozidiel: urcite mas pravdu, je to des, ba z toho nevynimajuc. ale v ba nie je debilita tak pokrocila aby tu niekto za sluzbu 100x vypol reverz pri 60km/h a este sa tym hrdil, ake je to dobre a prospesne. a o tomto a nicom inom bola aj tato debata.
pvvs: takze si to zhrnieme!
ked bude schema so schvalovacim cislom, tak ju bez pardonu akceptujem.
zatial si stojim za tym, co som tu napisal ja, s499.1023, bmko, beus a jenki a to teda, ze ziadna zmena na ke vozoch nikdy realizovana nebola,
ze vypinanie reverzu za jazdy skodi a nici silovy obvod,
a ze takato technika jazdy sa da pravne klasifikovat ako trestny cin verejneho ohrozenia, navyse umyselny a opakovany.
jediny, kto tam ma rozum je hlavna vypravkyna a par ludi, ktori jazdia s reverzom trvale zapnutym.
tak ako pani "stari a skuseni vodici"? kam to bude? do sace? do ilavy? do leopoldova? alebo sa potom budete hrat na cvokov a bude to semse? nebo primo bohnice?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
bigmac
ad3: nespominam si, ze by si so mnou vybehol, ale ked myslis...
ad4: uz je len 200A priprava, uz nie 360A? to je nejaka kosicka norma? to je dobre, lebo priprava nad 90A uz nie je zdrava, ale asi mate v sklade vela lamiel a malo shuntovacich cievok...
ad skusobna jazda: co ste vyskumali? uspesne ste znicili dalsi voz?