Reakcia na: Sarko #32511:
Mozem sa k tomu mostu spytat? To je uplne pravda, ze sa tam nesmie chodit moc pomaly, ani naopak moc rychlo, pretoze sa vykydnes? Ako moc rychlo ok, ale moc pomaly? .. Takahovadina nie je hodna ani nasich sudruhov trabustov. Ako je mozne ze tam tu trat este najako normalne nespravili? Mas aj nejake fotky, ako ta zvrhlost vypada?
Sarko
V #32497 sa ma pýtaš, čím si ma urazil a čímže vynadal. Tak si zalistuj v KE diskusii, kde v jednom z Tvojich prvých príspevkov sa nachádza reakcia na mňa: "to si skutocne tak sprosty, alebo to len hras?... ...kto ti tlaci do hlavy taketo ****viny?..." Myslím, že tento krátky výsek pre obraz úplne postačí. A aby som bol úplný, celá zvada spočívala len v tom, že sa Ti nepáčilo mnou použité pomenovanie "prúdový zberač", čo sa používa v ktorejkoľvek odbornej publikácii. Celé to bolo len o tom, že si na mňa išiel s protiotázkou za účelom nachytania, koľko má KT8 zberačov, no ja som ti so žmurkajúcim smajlíkom na konci odpovedal namiesto "Tvojich" 8 nápravových uhlíkov, "mojimi" 64 uhlíkmi komutátorov a odvtedy už čítam len reakcie ako od uzlíka nervov... Ja to všetko beriem úplne v pohode a necítim ani štipku nejakej urážky alebo potrebu za každú cenu odpovedať ironicky či osočujúco. To je všetko, čo Ti na to poviem a viac to rozoberať už nebudem.
V #32501 ospravedlňuješ svoje ironické poznámky a osočovanie nepresvedčením rozumnými argumentami, čo je zaujímavý poznatok...
Pokiaľ neustále dookola tvrdím, že po zapnutí reverzu z nuly vpred sa s vozidlom nič nedeje a za týmto účelom si to vysledujem aj v teréne, tak asi nemám dôvod si vymýšľať. Ale chápem, raz som si z Teba urobil "dobrý deň" a odvtedy mi neveríš - OK, taký argument beriem. Na druhej strane som nikde netvrdil, že je to dobré a že sa to môže alebo má používať, rovnako ako s určitosťou netvrdím, že sa 100%-ne jedná o zmenenú schému zapojenia. Ak by som už silou-mocou chcel, aby všetko zapadalo podľa "mojich poloprávd", asi by som tu potom nestranne neuviedol vyjadrenie vedúcej výpravy o zákaze prepínania reverzu. Ja mám tiež len záujem zistiť, v čom to je, že väčšina košických T3 (a všetky košické T3 do jednej, ktoré som si v posledných dňoch vysledoval) má po vypnutí a zapnutí reverzu úplne plynulý pokles prípravy do nuly a z nuly do 200A. A ak na všetkých týchto sledovaných vozidlách pri rýchlosti 60 km/h fungovala príprava normálne do 200A, tak predpokladám, že aj výzbroj bude v poriadku.
V #32505 Ti do zhrnutia dopĺňam Jenkiho príspevok #32469, kde uviedol 3 možné a jednoduché varianty úprav. V príspevku #32487 dokonca uvádza informáciu o rôznych úpravách a úvahách úprav ZR a PM v DPMK. Ak si opomenul tieto nezanedbateľné informácie, ide z Tvojej strany o zaujatosť.
V #32506 si Ťa dovolím opraviť, že som nikde neuviedol, aby sa vypínaním reverzu niekto hrdil, tobôž, že by to malo byť dobré a prospešné. Opäť je to zavádzanie a zaujatosť. Pre úplnosť uvediem, že celá táto "reverzná" diskusia sa začala príspevkom #32267, kde S499.1023 uviedol, že rýchlosťou 80 km/h sa dá ísť jedine so zmenou prevodu, na čo som v #32316 reagoval, že to s vypínaním reverzu ide. Uvádzam to len preto, ak by sa vyskytol pokus zavesiť mi na krk, že sa tým chcem chváliť alebo byť nejako z tohto titulu zaujímavý.
K #32509 len toľko, že most naprojektoval nejaký taktiežprojektant, ktorý mal asi nazvyš veľa oblúkov a okrem perešského mosta máme aj ludvikovský most, kde je polomer oblúka ešte ako-tak znesiteľný (R od 318 do 329m). V prípade oblúkov perešského mosta je polomer jednotlivých oblúkov 46, 48, 50 a 52m, naviac so stúpaním, na použitej vignolovej koľajnici S49 a napokon s prídržnicami v tvare "L". Vykošľajovanie ovplyvňujú rôzne ďalšie faktory ako opotrebenie koľajnice, sklon trate v oblúku a rozchod. V piatok som tadiaľ prechádzal v T3, ktorá mala v oblúkoch s R=50 a 52m rýchlosťou 25 km/h, takže horná hranica je podstatne vyššia, ale bežne sa tadiaľ jazdí medzi 15-20 km/h.
Re #32510, hokna je práca, nie krčma.