Reakcia na: S499.1023 #24882:
Mas pravdu, "Pojazd" ma nenapadol, hoci ho pouzivam (len ked sa posuvam napr. na revizny kanal, som na to lenivy, a preto sa vtedy s tym efektom pribrzdenia stretavam) 


S pridelenymi vozmi mas bohuzial tiez viac-menej pravdu, aj ked nie kazdy majitel je taky, su aj vozy, ktore su olepene a ovesane kadecim, a napriek tomu jazdia vyborne. Ziarivy priklad vzorneho majitela bol Milan Hruby, ktory kym neodisiel z DP, bol so svojou 7103-kou sice skoro stale na poruche (uz mu aj hrozili, ze mu ju zoberu), ale ten voz aj podla toho vyzeral, lepsej K2S-ky snad ani nebolo...
K teme uniforiem snad len tolko, ze ja osobne som ZA uniformy, samozrejme pokial budu ako-tak elegantne, rozhodne to totiz potom bude vyzerat krajsie nez teraz - vodici jazdia v kadecom, pripadne bez kadecoho (uz som videl neraz aj vodica hore bez (vodicku este nie)




K predaju listkov vodicom: okej, uznavam, rozoberal som asi ten najzlozitejsi mozny pripad, da sa to aj jednoduchsie. Moj osobny nazor na jednu z moznych schodnych ciest je asi nasledovny:
Vodic by mal v sortimente LEN zakladny, a zakladny zlavneny listok, cize 30minutovy. Pripadne ako doplnok by mohol mat aj ten 24hodinovy, ale kedze uz takmer na kazdom rohu je automat, ktory ho vie vydat, nebolo by to nutne. Cena by bola 20Sk plny a 10Sk zlavneny, cim by dost vyrazne odpadol problem s vydavanim - ustanovilo by sa ze vodic nerozmiena a nevydava, takze ak ma niekto 50tku, tak prerobi (a ak je vodic dobrej vole, MOZE vydat, no nikto a nic ho k tomu nesmie nutit). A ten 24hodinovy moze stat uz navrhovanych 100Sk. Toto by som povazoval za celkom schodne riesenie - maly sortiment, okruhle ceny, priplatok - dostatocna motivacia aby si cestujuci kupil listok skor, ak moze.
Distribuciu by som riesil tym systemom, ze vodic by si kupoval (napr. na vypravni) listky od podniku, a predaval ich so ziskom. Tym by sme zabili jednou ranou 3 muchy - odmenovanie vodicov, ich motivovanie aby si listky kupovali (ked maju z toho potencialny zisk, preco by si ich nekupili?), a odpadli by zbytocne papierovacky s potvrdeniami o prevzati, odovzdavanim trzieb, a tiez mozne s tym suvisiace podvody zo strany "sikovnych" vodicov. A ak by niekomu dochadzali listky, mohlo by sa to riesit napr. tak, ako sa to riesi s pokazenymi cvikacmi - vodic zavola dispecing ze "mam pokazeny cvikac (dosli mi listky), pridite mi ho tam a tam vymenit (doplnit listky)". Pripadne vodic na obratisku jednoducho skoci do stanku PNS a kupi si sam, a preda vo voze so ziskom automaticky. Co vy na taketo riesenie?

Sarko
Dĺžka električkových liniek obojsmerne- 243,8 km
Dĺžka jazdných dôb električkových liniek obojsmerne- 711 min. (11,85 hod.)
- 243,8/11,85 hod.=cestovná rýchlosť električiek je 20,57 km/h
- 243,8 km/508 zastávok obojsmerne=priemerná vzdialenosť zastávok je 479,9 m
Brno (ku 1.1.2004):
Dĺžka električkových liniek obojsmerne- 278,4 km
Dĺžka jazdných dôb električkových liniek obojsmerne- 852 min. (14,2 hod.)
278,4/14,2 hod.=cestovná rýchlosť električiek je 19,6 km/h
- 278,4 km/584 zastávok obojsmerne=priemerná vzdialenosť zastávok je 476,7 m
Košice (ku 1.1.2004):
Dĺžka všetkých el. liniek/len R-liniek/len mestských liniek obojsmerne- 353,0 km/243,8 km/109,2 km
Dĺžka jazdných dôb vš. el. liniek/len R-liniek/len ms. liniek obojsmerne- 792 min. (13,2 h.)/472 min. (7,86 h.)/320 min. (5,33 h.)
- 353,0/13,2 hod.=cestovná rýchlosť električiek je 26,74 km/h (všetky električkové linky)
- 243,8/7,86 hod.=cestovná rýchlosť električiek je 31,02 km/h (iba rýchlodrážne el. linky)
- 109,2/5,33 hod.=cestovná rýchlosť električiek je 20,49 km/h (iba mestské el. linky)
- 512,4 km/525 zastávok všetkých el. liniek obojsmerne=priemerná vzdialenosť zastávok je 976,0 m
- 109,2 km/208 zastávok len mestských el. liniek obojsmerne=priemerná vzdialenosť zastávok je 500,9 m
- 159,4 km/147 zastávok len R-liniek s ozn. "Z" obojsmerne=priemerná vzdialenosť zastávok je 1084,4 m
- 243,8 km/170 zastávok len R-liniek bez ozn. "Z" obojsmerne=priemerná vzdialenosť zastávok je 1434,1 m