Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
No minimálne zľavnené lístky by mal predávať, pretože DPB má zákazníkov aj z radov študentov, dôchodcov, ZŤP,... A asi by stačili len hodinové. Možno ešte aj polhodinové no 10 minútové už nie. Tie 30min. by mali byť preto, aby sa DPB vyhol rečiam: "zase nás chce DPB okrádať, veď ja chcem ísť iba 20minút tak prečo si mám kupovať hodinový lístok,..."

Spectre: No napríklad 🙂 http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&styl=8&u=f2f4f2edf3f0f0f2&no=6&id=27302aeef1f021f6f2f234
Len teraz by to bolo niečo iné. Možno nejaký piktogram s lístkom a rukou s peniazmi alebo niečo čo už niekde mjú vymyslené.
Priemerna cestovna rychlost: Praha: metro 34,9, tramvaje denne 17,8, busy aj regionalne 24,3. Brno E 18,4, A 25,1, Tbus 19,9. Ostrava E 21, A 24,2, T 16,5. Plzen E 18,6, A 22,7, T 19,8. Bratislava E 17,4, A 22,4, T 14,4. Smutne, vsetko mame najpomalsie...
Reakcia na: J #24867:
Hehe, ako bolo kedysi velke "S" ako samoobsluha 😉
Reakcia na: Andy #24873:
V Prahe vodic predava cele hodinove listky za 15 Kc a zlavnene za 9 Kc, normalne stoja 12 a 6. V Presove predava vodic jednorazove listky za 12 Sk a zlavnene za 6 Sk, normalna cena 10 a 5.
Reakcia na: J #24864:
Ale fakt, keby sa predavali listky u vodica, tak staci jeden druh, vsak chudak vodic aby nemusel nosit plnu kabelu listkov.
Reakcia na: Ferro #24871:
Vsak iste, ani v Ziline nemali dva druhy co si pamatam. Raz som si totiz kupoval listok u vodica a zlavneny nebol. Ale teraz je to uz mozno inak.
Tou 20kou by sa vyriesil problem s vydavanim....
Reakcia na: J #24864:
Podla mna by mozno stacilo u vodica predavat nezlavneny 30-minutovy listok za 20 Sk.
Reakcia na: Andy #24868:
Aj v Presove, a ani tam nedochadza k vyraznejsiemu meskaniu. Ono ked si za jednu cestu z konecnej na konecnu kupia listok traja, tak to je dakedy az vela.

Skor sa stane, ze vodic ti listok nepreda, bo si ich rano nevyzdvihol, nema vydat alebo mu listky dosli.
Reakcia na: J #24864:

Ak si myslíš, že tie čísla nie sú správne, prečo sa nepokúsiš si to prepočítať sám? Urobiť podiel dĺžok liniek a ich jazdných dôb by predsa nemal byť žiaden problém.
Reakcia na: J #24867:
Presne tak, a napr. v Ziline ten predaj je, a nedochadza k tomu, ze by kupovalo listok 10 ludi na kazdej zastavke.
Reakcia na: Spectre #24865:
No veď to je len na dohode. Treba nájsť najoptimálnejší variant. Možno by to mali byť práve trolejbusy a každý trol by sa označil nejakým logom, aby bolo jasné kde sa takéto CL predávajú a kde nie.

Andy: No ja som najrp písal iba číslo linky no potom som tu videl písnie L201 tak som to zobral, že väčšina má tam L, tak ho budem písať aj ja. Mne by viac vyhovovalo len číslo. Takže budeme dvaja 🙂 Ale niekedy to L je potrebné a je to kratšie ako "linka"
All: Mozete prestat pred cisla liniek davat to L? Lebo potom je to take dajake nezrozumitelne. 🙂 Nemam to rad. Napiste linka 201 alebo len 201.
Reakcia na: J #24864:
Neviem preco niekto povazuje L201 za pokusneho kralika 🙂 Ale som rad tym dojazdom. Co sa tyka toho predaja len v jednej linke, tak je to blbost. Ked uz, tak napr. na okruh liniek (napriklad vsetky trombelusy)
Beus: A čo takto jedoduché riešenie že 10 minútový lístok by stál u vodiča nie 14,- ale 16,- 30min. nie 16,- ale 18,- a tak ďalej. Zľavnené by boli o korunu drahšie u vodiča. Zisk z každého predaného CL by sa delil tak, že pri 10 min. lístku by si vodič nehal prirážku čiže 2,-Sk a 14,-Sk by odovzdal DPB. Tým by sa odbúralo zneužívanie takéhoto predaja u cestujúcich a vodiči by hádam nefrfľali, lebo čím viac predaných CL tým viac zárobku pre nich. Možno by ich to inšpirovalo aj k učenie cudzích jazykov, aby aj cudzincovi mohli CL predať 🙂
A poslednou vecou, že v takmer trikrát väčšej Prahe predaj u vodiča existuje. A Praha má porovnateľnú kriminalitu ako Bratislava. A existuje tento predaj aj v štyrikrát menšom Prešove.

Spectre: Tú 201 som spomenul len preto, že sa tam pokusne skúšajú dojazdy. Teda obnovené dojazdy. Skúška bola úspešná a tak sa postupne budú dojazdy robiť aj na iných linkách. Veď by sa nejaká vhodná vytypovala a skúsilo sa to.

sarko: Ale na KE diskusii ti tiež niekto uiedol, že tvoje výpočty sú zlé a že ten rozdiel je od 10 do 5km/hod priemernej rýchlosti.
Reakcia na: Beus #24858:

Čo sa týka porovnania priemernej cestovnej rýchlosti, čítaj pozorne, v pripade KE som tam uviedol len priemer za mestské linky. Takže čísla sú objektívne. Keby si si pozrel ten príspevok, na ktorý som Ťa odkázal, všimol by si si aj rozdielne čísla pre mestské a rýchlodrážne linky. Keď si tiež pozrieš CP na ke.imhd.sk, zistíš, že väčšina z nich nechodí len 2x denne. 😉 Neviem akým konkrétnym vozidlom si na R-dráhe cestoval, zrejme si mal len smolu na nejakého pomalšieho vodiča. Vibrácie vytvárané zvýšenou rýchlosťou ešte neznamenajú, že by sa vozidlo malo rozpadnúť. Minulý mesiac som sa viezol s KT8 z vývojovej série (r.v. 1986) a vodič to vytiahol na 80 km/h. Tiež som nemal pocit, že by sme šli rýchlo, naokolo je šíre pole a rýchlosť nie je "vidieť". Iné by to bolo v blízkosti nejakej zástavby.
Reakcia na: Beus #24859:
Dekuji za vysvetleni!
Reakcia na: J #24855:
Podla mna prave na linkach ako 201 je to dost zbytocne, pretoze vlcak, ktory ide z hl.st. (turista) ma X moznosti si kupit listok v roznych automatoch a stankoch. Doplnkovy predaj CL ma vyznam hlavne na mensich linkach, kde po trase taketo automaty niesu.
Reakcia na: si #24852:
Presne tak! Moja rec 🙂
Reakcia na: Sergej_P #24856:
Obratisko Komisarky bolo na zaciatku postavene ako triangel, vozy sa otacali cuvanim do kopca. Odkedy ho prebudovali, je trojkolajne, a riesene tak, ze po vonkajsej kolaji (2.) sa jazdi proti smeru hodin (dolava, bez krizenia), a pred jej vyustenim na vyjazdovu kolaj je vyhybka na zalozakovu kolaj (z inej ako 2. kolaje sa tam neda dostat, len cuvanim). Prostredna (1.) a vnutorna (3.) kolaj su riesene v smere hodin (s krizenim). Kedze su tam krizenia, a navyse obcas treba uvolnit nejaku kolaj pre konciaci voz, je obratisko vybavene kamerami a zabezpecovacim zariadenim, ktore ovlada dispecer.
Reakcia na: S499.1023 #24849:
Aha, uz viem o co ide, bohuzial je to feature toho zrychlovaca, nie bug 🙂 Poznam to najma pri posuvani 5km/h a menej a naslapoch 2 a menej sekund 🙂 Z premavky to nepoznam asi preto, ze linkacom mliaskat nezvyknem, vacsinou chodim na 1 naslap, alebo co najmenej, takze sa mi to nestava 🙂
Re #24850 Sarko: Neviem z akych udajov si vychadzal,
ale ked si robil priemer pre vsetky linky (pricom tych R-iek je v KE dost, ale vacsina ide 2x za den tusim), tak ti mohlo nieco take vyjst. Ale viezol som sa brikami v KE (po meste) a elinami v BA a je to dost vyrazny rozdiel v priemernej premavkovej rychlosti, v BA je ta priemerka jednoznacne vyssia, skus to zratat individualne pre kazdu linku, a zistis...taka 5-ka a 9-tka su hodne rychle linky, najpomalsia je asi 6-ka a po nej 7-cka (moj sukromny odhad), ale neverim ze by bola pomalsia ako bezna KE (mestska) linka. Inac na rychlodrahe sa mi nezda ze by sa behalo tak rychlo...jednak je ta trat v zufalom stave, a ked som sa tade viezol, sli sme tak max. 60-65 a mal som pocit ze sa ideme rozpadnut a vyglajznit, viac by si ten vodic asi netrufol...
Re #24854 J: Viem ze moj argument bude teraz vyzerat ako "nikdy sa to tak nerobilo, vsetci su na obede, ...", ale s tym setrenim vozov by som neprehanal... ide tam nielen o to, ze pridelene vozy (vsetci predsa dobre vieme, ako (dobre, postarano) vyzera prideleny voz a ako (skaredo, zanedbano, rozpadnuto) vyzera voz neprideleny. A sam viem, ze nepridelene vozy sa vyraduju podstatne skor nez pridelene, lebo sa o ne nikto nestaral (vid chudinka 3136, ktora skoncila v srote este v case, ked taka 3107 este veselo behala, a napr. 3133 krasne lieta chvalabohu dodnes, 3131 prezila vo vynikajucom stave bez GO(!) az do minulej zimy, kde ju na ZH nechali rozpadnut, a este ked ju chudatko palili, bola zdravsia nez vela inych vozov). Ide totiz aj o to, ze vodic chce mat primerane pracovne podmienky, ku ktorym patri aj to, ze sa vo voze, ktory v dany den ma, nejako "zabyva", a nie ze sa bude kazdu hodinu stahovat z voza do voza, a vypratavat si z neho rychlo veci, aby sa tam ten dalsi stihol "rozlozit" a este s tym vozom nezmeskal dalsi odchod. A este vybavit administrativu a podpisat sa do vlakopisu (teda aj zistit si, odkedy dokedy to tam ma vlastne pisat). Ak uz nejako setrit vozy, tak systemom striedacov, co uz davno na vela linkch uspesne funguje, setri sa tym pocet vozov a zaroven odpada problem s permanentnym presidlovanim vodicov z voza do voza.
Re #24855 J: Predaj CL u vodica je tiez velmi dobry napad (sam som uz par cestujucim listky venoval, a parkrat som si nadaval ze nemam ziaden poruke, ked sa ma pytali "mogu u vas kupit bilety?"), ale v BA podmienkach prakticky dost tazko realizovatelny, pretoze ak by sa to zoficialnilo a zvyklo by si na to prilis velke mnozstvo ludi (stacia na kazdej zastavke dvaja taki), tak by sa tym MHD nehorazne zdrzovala - je totiz nemyslitelne aby sa vodic venoval predaju listkov pocas jazdy - najprv sa musi spytat aky listok, potom ho predat, vydat drobne (malokto bude mat presne), ulozit si peniaze, schovat pokladnu, az potom sa pohnut. Toto sa da v mensich mestach, kde nastupuje malo ludi, ale nie v BA - predstav si ze na Hl.stanicu pride vlak, vyvali sa to na nastupiste, pride 93-ka, ktora sa narve na prasknutie, a teraz stvrt ludi ma listok, druha stvrtina elektricenku, tretia si ho kupila v automate, ale posledna stvrtina nema drobne a bola leniva ist do stanku rozmenit si, tak chce kupit u vodica. A 93-ka odide min. s 5-minutovym meskanim, kym sa vsetci pri vodicovi vystriedaju. Na Mierku na ten isty autobus caka nieco podobne, na Zochovej tak isto... a mame 15 minut v cudu, este sme sa ani len do Petrzky nedostali. To by (podla mna) asi fakt neslo...ale napad je to dobry 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.