Reakcia na: S499.1023 #24882:
Mas pravdu, "Pojazd" ma nenapadol, hoci ho pouzivam (len ked sa posuvam napr. na revizny kanal, som na to lenivy, a preto sa vtedy s tym efektom pribrzdenia stretavam) 


S pridelenymi vozmi mas bohuzial tiez viac-menej pravdu, aj ked nie kazdy majitel je taky, su aj vozy, ktore su olepene a ovesane kadecim, a napriek tomu jazdia vyborne. Ziarivy priklad vzorneho majitela bol Milan Hruby, ktory kym neodisiel z DP, bol so svojou 7103-kou sice skoro stale na poruche (uz mu aj hrozili, ze mu ju zoberu), ale ten voz aj podla toho vyzeral, lepsej K2S-ky snad ani nebolo...
K teme uniforiem snad len tolko, ze ja osobne som ZA uniformy, samozrejme pokial budu ako-tak elegantne, rozhodne to totiz potom bude vyzerat krajsie nez teraz - vodici jazdia v kadecom, pripadne bez kadecoho (uz som videl neraz aj vodica hore bez (vodicku este nie)




K predaju listkov vodicom: okej, uznavam, rozoberal som asi ten najzlozitejsi mozny pripad, da sa to aj jednoduchsie. Moj osobny nazor na jednu z moznych schodnych ciest je asi nasledovny:
Vodic by mal v sortimente LEN zakladny, a zakladny zlavneny listok, cize 30minutovy. Pripadne ako doplnok by mohol mat aj ten 24hodinovy, ale kedze uz takmer na kazdom rohu je automat, ktory ho vie vydat, nebolo by to nutne. Cena by bola 20Sk plny a 10Sk zlavneny, cim by dost vyrazne odpadol problem s vydavanim - ustanovilo by sa ze vodic nerozmiena a nevydava, takze ak ma niekto 50tku, tak prerobi (a ak je vodic dobrej vole, MOZE vydat, no nikto a nic ho k tomu nesmie nutit). A ten 24hodinovy moze stat uz navrhovanych 100Sk. Toto by som povazoval za celkom schodne riesenie - maly sortiment, okruhle ceny, priplatok - dostatocna motivacia aby si cestujuci kupil listok skor, ak moze.
Distribuciu by som riesil tym systemom, ze vodic by si kupoval (napr. na vypravni) listky od podniku, a predaval ich so ziskom. Tym by sme zabili jednou ranou 3 muchy - odmenovanie vodicov, ich motivovanie aby si listky kupovali (ked maju z toho potencialny zisk, preco by si ich nekupili?), a odpadli by zbytocne papierovacky s potvrdeniami o prevzati, odovzdavanim trzieb, a tiez mozne s tym suvisiace podvody zo strany "sikovnych" vodicov. A ak by niekomu dochadzali listky, mohlo by sa to riesit napr. tak, ako sa to riesi s pokazenymi cvikacmi - vodic zavola dispecing ze "mam pokazeny cvikac (dosli mi listky), pridite mi ho tam a tam vymenit (doplnit listky)". Pripadne vodic na obratisku jednoducho skoci do stanku PNS a kupi si sam, a preda vo voze so ziskom automaticky. Co vy na taketo riesenie?

Vladimír
Re #24855 J: Nehnevaj sa na mňa, ale veď toto je blbosť. Zavádzať predaj iba na L201? A prečo práve tam. Osobne by mi logickejšia, keď už, pripadala turistická L210. Ale aj tak nechápem, prečo zavádzať pokusne na jednej linke?! Z celej srandy dosiahneš akurát to, že nikto o tom nebude vediť a záver z pokusu bude taký, že cestujúca verejnosť nemá záujem o takúto službu.
Re #24857 Andy: Odpoveď pre J, jedna i druhá --> absolútny súhlas, ako keby som to sám písal
Re #24858 Beus: Dobre rozoberáš tie riziká predaja CL u vodiča, ale riešenie je predsa len jednoduchšie:
1. Predaj u vodiča sa ustanoví ako DOPLNKOVÝ za určitých podmienok.
2. Cestujúci MUSÍ mať drobné, inak mu vodič lístok vydať nemusí
3. CL u vodiča bude DRAHŠI, ako CL z predpredaja (motivačný prvok).
Re #24866 Andy: Sorry
Ja som na to zvyknutý. Písať zakaždým linka sa mi nechce. Používam L pre linku, T pre turnus, S pre službu, vyber si...
Re #24870 Papyr: V prípade, že vodič lístky nemá (opakujem, že lístky nemá, nie že nemá vydať), je to v DPMP klasifikované ako hrubé porušenie pracovnej disciplíny.
Re #24871 Ferro: Presne tak! Všetky lístky netreba predávať.
Re #24877 J: Áno, súhlasím, mali by byť aj zľavnené. Pokiaľ sa bavíme o časovej platnosti, stačili by podľa mňa polhodinové. Je to najpredávanejší lístok a jedná sa o doplnkový predaj - jeden lístok v ponuke bohato stačí.
Prešov má na vozidlách pri predných dverách piktogram dlane s CL a nápisom "Doplnkový predaj". Košice majú piktogram JCL s nápisom "Možnosť zakúpenie cestovného lístka u vodiča". Či má niečo Žilina, nepostrehol som.
Re #24882 S499.1023: No vidíš, aspoň toto sa v KE zväčša dodržiava. Čo odchod zo zastávky, to zazvonenie. Čo pohnutie na semafore, to zazvonenie...
Re #24883 J: Načo chceš ďalšie prieskumy, keď už dávno preiskumy dĺžky ciest ešte v roku 1999 boli. Najväčšia časť ciesť sa realizuje v dĺžke od 11 do 30 min.
Re #24884 Sarko: Už si fakt začínam vyčítať, že som si "nezahryzol do prstu" a písal také veci do fóra a vyprovokoval toto Tvoje ******* snaženie. Nakoniec si nám experimentálne dokázal, že v Košiciach jazdia električky dokonca rýchlejšie ako v Brne. Výborne!