Reakcia na: N/A #237243:
KEBY sme mali peniaze na rozhadzovanie a podkopanie celého mesta, potom by Filiálka zmysel nadobudla. Problémom nezmyselnosti Filiálky je absencia pokračovania do centra, teda ukončenie trate na periférií + dezintegrácia železničnej dopravy do rôznych staníc.Ak nájdeme na Topoľovom ložiská ropy, tak by som si to predstavoval nejak takto:
https://goo.gl/maps/xPQJxzvWL8zBdeqv6
Vznikla by nová hlavná stanica v novom downtowne s napojením na všetky smery (v tretej etape) + nové zastávky v centre mesta a na sídliskách. Tam už by naozaj nejaky prínos bol, len by to teda stálo majland.
Edit: Aha, práve pozerám že návrh nižšie je takmer totožný. Sorry

BigMac
Na lokomotívno-súpravové manévre v Kútoch rušňovodiča Zločinecká, a.s. má. Na kúrenie súpravy taktiež. Na vedenie vlaku zo Štúrova/NZ do BA už nie.
Možno by mali zatlačiť samosprávy na kraje, kraje na MD...
A asi na úvod by bolo najvhodnejšie prijať nejaké zmysluplné systémové riešenie a prestať sa hrať na trate miestne, regionálne a celoštátne a výkony objednávať z jedného miesta, následne z toho tvoriť taktový grafikon, logické a garantované prestupové väzby so základným intervalom maximálne 120 min od 04:00 do 24:00 celotýždenne celosieťovo a tie ďalej podľa skutočných potrieb zahusťovať na 60/(30)/(?15?).
Zátvorky sú a zatiaľ (v podmienkach ŽSR) nadlho zostanú len vlhkým snom (veľmi) vzdialenej budúcnosti, 120/60 je teoreticky realizovateľných i dnes. A pri správnom návrhu aj na jednokoľajkách.
Len ono to zas nie je tak jednoduché ako sa prvý pohľad môže zdať. Úvodné heslo týždňa: PRIEPUSTNOSŤ.