Len to by najprv bolo potrebné postaviť druhú koľaj medzi Hlavnou a Novým Mestom (aj keď tú treba aj bez toho) a smer DNV neviem, či by bol vyjazditeľný aj pri troch koľajách.
Ešte sa ale treba zamyslieť, či má samotný VW záujem o električku, ktorá by zrejme väčšine zamestnancom predĺžila čas dochádzky do práce, lebo narozdiel od rýchlej 25 by sa motkala cez Karlovku. Takže, som za, aby sa tam pre električku nechala územná rezerva, ale nech sa tá trať začne stavať až vtedy, keď bude mať väčší význam než len vozenie zamestnancov VW a zároveň sa vybuduje aj trať cez Patrónku.
Niektore veci sa nemusia spajat, ak by na to z roznych stran nebola vola, stacilo by ich predlzit na koniec mesta, S20 z Viedne na Nove Mesto, S70-ku do Devinskej, tak ako vela regio vlakov vo Viedni konci na Meidlingu alebo Floridsdorfe (a dialkove na letisku). A este by nam aj vznikol skoro S-bahn.
ZSSK zrejme tym, co tam podotahovali, nezvladaju vyjazdit rovnaky grafikon, tak namiesto toho, aby vsetko spomalili, su jednotlive vlaky poposuvane o par minut, nech sa to strati.
Povodne som ti chcel odpisat nieco ine, ale nebudem to tu vesat, ak ta to zaujima mozes si to precitat na https://pastebin.com/G2n8eK5C
Len sa ta opytam jednoducho - co je zle, kebyze Stat prispeje na elektricku (lebo ocividne si alergicky na slovo "rychlodraha") do VW namiesto autobusov na zvoz pracovnikov z BA? Vsak sa tam planuje vystavba a zahustovanie celeho toho okolia a trat nepojde len z bodu A do bodu B. Mesto nevie postavit ani posahane 3 ci kolko kilometre v Petrzalke, ako postavi bez pomoci statu predlzenie na severozapad Bratislavy?
Porovnávaš neporovnateľné. Začnime tým, že každý závod a aj prípadná trať vznikali za úplne iných ekonomických a spoločenských podmienok, za úplne iného stupňa automobilizácie a tiež ze košický má diametrálne odlišný počet zamestnancov. Také špeciality, že kedysi sa za prácou sťahovalo (do podnikového bytu) a teraz sa denne dochádza úplne nechajme bokom.
A keď si pozriem rozsah prevádzky a množstvo súbežných autobusov a spojím to s (len so sprostredkovanými takže toto by mohlo výsledok ovplyvniť) informáciami o vyťaženosti, tak žiaľ áno, je zbytočná resp. dnes by ju za takýchto podmienok asi nikto nebudoval.
Modrie gumkä zverejnili GVD pre trať 131 BA - DS - KN.
Inými slovami začína sa koniec taktu. A posledný osobák z DS do KN je vedený v lukratívnej časovej polohe 21:10, z DS do BA ešte o minútu lukratívnejšej o 21:09...
Podrobnosti viď: https://www.vlaky.net/upload/images/reports/007870/kcp_131.pdf
V súčasnosti je to tam fyzicky tak, že +/- v úrovni bývalého vchodového (dnes zriaďovačka s piatimi ampulami) návestidla do žst. Bratislava predmestie je v koľaji do štrku zatlčená červená doska (v smere na filiálku s malým f).
Tak islo mi hlavne o nacrt, spojky by sa mohli dat uplne inde.
Co sa tyka tych presunov. Tam by bol potrebny novy hlavny vchod medzi tymi dvomi sadami nastupist (na urovni elektrickoveho obratiska). A spolu s tym zmenit predstanicne priesor aby busy stali blizsie (nejak takto: https://imhd.sk/ba/mapa-schema/619/Návrh-obnovy-električkovej-trate-na-Štefánikovej-ulici-a-revitalizácie-predstaničného-priestoru-Hlavnej-stanice-Mapa-s-podkladom-2012 ) Tie perony v pravej sade som urobil dost dlhe, pre nase osobaky by stacili asi aj polovicne ( alebo by proste vlaky vzdy stali co najviac vlavo). Takze vo vysledku by to z najvziadelenejsieho vozna bolo zrejme stale blizsie ako teraz:
obcas to tam nejakou drezinou vyrazia pokosit (tu jednu kolaj), a tusim uplynuly rok-dva som tam zazrel aj nejaky maly posunovaci diesel s jednym vagonom sa mihnut (ale videl som to len z elektricky)
Priznám sa, že na tie dva podjazdy som zabudol no čo šlo by to hlbšie z depa by sa vedela spraviť jedna lajna na priamo dolu. Je pravdepodobné, že niečo v okolí Limbovej by sa muselo demolovat.
Verím, že sa to rozumne dá spraviť aj povrchovo, to sa nehádam, len som zvyknutý z kadejakých sklamaní a poloriešení. Z ktorých má aktuálne nič nenapadá ako príklad.
Ale porozmýšľam.
Co sa bojíš, trosku to tam pokosia pozametaju, premazu, vymenia žiarovky na priecestí pri Čabelkovej križovatke a pri Trnko dajú unimobunku ako služby zákazníkom a stanica jak vysita
Ok, tak to tvoje "by sa" v polohe medzi Červeným mostom a Kramármi by malo akú konkrétnu podobu? Ak by si zlikvidoval pás lesa za Ul. pri Suchom mlyne, tak musíš ísť do -2, aby si nekrížil Limbovú. Ak by si začal klesať až za Limbovou, potrebuješ čo-to zbúrať pozdĺž Brnianskej, nie? A od východu sú tam tiež prekážky - ak do -1 klesáš už od mosta za depom, čo sa stane s podjazdmi na Žabotovej a Karpatskej? Ako sa bude z -1 chodiť do depa, úvraťou cez Vinohrady?
Proste ti tam vyskakuje milión kolízií, ktoré keď si pripustíme, tak zistíme, že jednoduchšie (a teda v tejto mizernej gubernii aj realizovateľnejšie) je to rozumne upratať na povrchu, kde to tiež vie mať európsku úroveň
Neviem, ako je to v súčasnosti papierovo ale fyzicky je tam ako-tak zjazdná tá jedna koľaj, predpokladám, že nejaké obiehanie na Filiálke by si netrúfol organizovať ani sám Doležal.
Ideovo to nie je úplne márne, len by som to osobne radšej prespojkoval inak (t.j. aby to bolo usporiadané ako párna skupina na jednej strane a nepárna skupina na druhej), nech vľavo nemusia byť štyri prejazdné koľaje a môžu byť širšie nástupištia.
Otázne však je, nakoľko atraktívne by boli presuny na takejto stanici - napríklad vystúpiť z vlaku niekde na východnom konci "pravej sady" nástupíšť a následne prísť k autobusu na obratisku by bola celkom túra. Už dnešná šestka je z tohoto dôvodu málo obľúbená. Nakoniec by asi bolo rozumnejšie spraviť dve-tri hrany pre záhorské S-ká z tých slepých koľají bývalého poštového dvora vľavo, a keby sme fakt potrebovali miliónhranovú stanicu na odstavovanie končiacich vlakov, tak symetricky to isté vyrobiť aj od východu (s tým, že súčasné prekážky, t.j. trafačka, krčma a lekáreň, by sa presunuli).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Joyki
Na S55/S65 rušia večerný posledný pár vlakov.