Reakcia na: Viko #237208:
Tak islo mi hlavne o nacrt, spojky by sa mohli dat uplne inde.Co sa tyka tych presunov. Tam by bol potrebny novy hlavny vchod medzi tymi dvomi sadami nastupist (na urovni elektrickoveho obratiska). A spolu s tym zmenit predstanicne priesor aby busy stali blizsie (nejak takto: https://imhd.sk/ba/mapa-schema/619/Návrh-obnovy-električkovej-trate-na-Štefánikovej-ulici-a-revitalizácie-predstaničného-priestoru-Hlavnej-stanice-Mapa-s-podkladom-2012 ) Tie perony v pravej sade som urobil dost dlhe, pre nase osobaky by stacili asi aj polovicne ( alebo by proste vlaky vzdy stali co najviac vlavo). Takze vo vysledku by to z najvziadelenejsieho vozna bolo zrejme stale blizsie ako teraz:
Viko
Otázne však je, nakoľko atraktívne by boli presuny na takejto stanici - napríklad vystúpiť z vlaku niekde na východnom konci "pravej sady" nástupíšť a následne prísť k autobusu na obratisku by bola celkom túra. Už dnešná šestka je z tohoto dôvodu málo obľúbená. Nakoniec by asi bolo rozumnejšie spraviť dve-tri hrany pre záhorské S-ká z tých slepých koľají bývalého poštového dvora vľavo, a keby sme fakt potrebovali miliónhranovú stanicu na odstavovanie končiacich vlakov, tak symetricky to isté vyrobiť aj od východu (s tým, že súčasné prekážky, t.j. trafačka, krčma a lekáreň, by sa presunuli).