Tak dam jeden zo zivota:
pred Vianocami som trepal maly stromcek z Ovsista domov. Pristavil prazdny Citelis na 99 a k dveram sa nahrnulo asi 5 dochodcov. Otazka je kolko z nich si v autobuse chcelo sadnut?
Jeden. A to necestovali jednu zastavku.
Nehrabal som sa ku dveram a nechal som ich nastupit, aby mali cas si vklude sadnut. Ibaze skoro vsetci zamierili do priestoru pre kocik a ja som sa nemal kam upratat so stromcekom, takze som ich odtial musel slusne "vyhodit".
Dalsi priklad: svagor, chalan v produktivnom veku po nevydarenej operacii kolena, 2 zastavky prepocitava kedy nastane spravny moment a autobus bude v klude 60 sekund aby pri sadani neskoncil na zemi. Pohodlnejsie pre neho je stat.
Dalsi: plno cestujucich povazuje textilne sedacky za nehygienicke (ale treba uznat ze v poslednej dobe vyzeraju potahy naozaj cisto). Takze radsej stoja, nez by si mali sadnut.
MHD nie je luxusny autokar. Predpoklada sa kratka cesta masy cestujucich na male vzdialenosti. Dolezita je rychla vymena cestujucich na zastavke, kde su velke dvere a dostatocne siroke ulicky vyhodou.
100 ludi sto chuti. Ak nebudes tlacit tvoju jedinu pravdu, my nebudeme mat dovod obhajovat vozidla s usporiadanim, ktore je podobne tym, ako sa pouziva vo velkych mestach na linkach MHD.
Ako okamzite riesenie nevyhovujuceho stavu by bolo najlepsie zrusit 64 a vratit 41 celodenne na stanicu. Idealne dlhodobe riesenie je nakup parcialov a prepojenie liniek 203+41, co by zabezpecilo spolahlive a pohodlne spojenie nielen so stanicou ale aj s centrom mesta.
Je mozne, ze 64 nechcu zrusit preto, ze sa boja, ze im klesne vyprava 30Tr a mozu sa dostat do problemov s eurofondovym projektom na modernizaciu vozoveho parku.
Skús si prosím ťa zvyknúť, že vesmír sa netočí okolo teba. Tak ako sem každý píše za seba, tak ani ty by si nemusel zbytočne generalizovať a robiť zo seba samozvaného hovorcu rôznorodej masy cestujúcej verejnosti.
Nie, ja také nechcem. ja sedím v práci dosť. Len nech dávajú na L43 do lesa keď už robili na patronke tú nabíjačku. Čo tam majú podľa teba poslať, nejakú vrakosu?
čas t: vozidlo vyštartuje z Búdkovej smerom na zastávku Na hrebienku
čas t+4: vodič sa dorozumie s vodičom L64, ktorý čaká na Lovinského a upovedomí ho, že prešiel zastávku Súbežná - toto môže neskôr zabezpečiť palubák
čas t+5: vodič L41 príde na zastávku Vozovňa Hroboňova, kde vyloží ľudé a s vozidlom pokračuje ďalej (do vozovne, alebo na HLST)
z pohľadu vodič L64:
pred časom t+4 vodič čerpá prestávku na Lovinského,
čas t+4: vodič je cez vysielačku informovaný o tom, že vodič L41 prišiel do zastávky Súbežná, prípadne mu toto zahlási palubný počítač, vodič vyštartuje a obslúži zastávku Lovinského.
čas t+5: vodič odchádza z Lovinského (zastávka), pričom krátko na to má vizuálny kontakt s L41
čast t+6: vodič L64 prichádza na zastávku Vozovňa Hroboňova.
z pohľadu cestujúceho z Búdkovej do mesta
čas t: cestujúci je vo vozidle linky 41
čas t+5: cestujúci vystupuje na zastávke Vozovňa Hroboňova z vozidla L41
čas t+6: cestujúci (na hrane) nastupuje na zastávke Vozovňa Hroboňova do trolejbusu L64.
Ja sa chcem do vozidla zmestit. Zbytocne budu sediet 4 ludia navyse a 10 sa nedostane do vozidla, ale ty si asi nejaky tazky invalid, ked nevydrzis 15 - 20 minut stat.
Prečo ten Sor 12 elektrik dávajú na L.č.43 na Železnú studienku? Taký pohodlný sedačkový autobus majú dávať cez týždeň pre pracujúcu verejnosť aby si mohli sadnúť. Turistom stačí sor NB12 ,tí môžu stáť .Majú dosť síl behať po lese ,vydržia postáť v autobuse 20 minút.
Treba šetriť ten elektrický a nie ho zodrať pre turistov.
Zrejme jediné riešenie by bola zachádzka 41 na Lovinského a prestup by bol vykonaný na konečnej. Tam sa nikto nemôže vyhovoriť že nevie či už prípoj išiel alebo nie. Čas strávený cestovaním navyše sa ušetrí pri prestupe, nakoľko 64 by odchádzala hneď po príchode 41.
Toto je problém všetkých grafikonov v BA. Niekto od stola ráta s tým, že autobus po min. 20 min. jazde príde na prestupnú zastávku presne, čo je zjavne nezmysel. Preto väčšinou vidíte, ako vám autobus, na ktorý chcete prestúpiť uteká pred nosom. Väčšina prestupných problémov sa dá jednoducho riešiť nastavením aspoň 4 min. rezervy.
Aj to Planovane vyluky (a veci ako Vianoce) verim ze budu uz v priebehu tohto roka, lebo to ani nevyzaduje investiciu, len aby to niekto spravil. Operativa dnes nejde, ale urcite by sa do buducna mala riesit.
Súčasťou toho by mohlo byť, aby sme sa v roku 2019 dostali do stavu, kedy vozidlový dezinformačný systém pri odklone - nehoroviac už o plánovaných výlukách - zobrazuje skutočnú trasu a zastávky na nej...
Toto by mala byt priamo funkcia v palubaku a centralnom systeme ktory zbiera informacie o polohe vozidiel. Pripoje by mali byt nahodene v systeme a ten by sam mal sledovat ci sa stihaju - a ked nie, v jednoduhsich pripadoch sam vyhodnotit a vcas upovedomit vodica pripoja co s tym (cakat/necakat), alebo v zlozitejsich pripadoch to poslat na posudenie dispecerovi.
Ono to nie je zas az taka veda z pohladu logiky systemu, len musi byt zaujem a (co je nemenej dolezite) dobre data o cestovnych poriadkoch, lebo bez nich sa to cele rozsype.
Na uvod by teda bolo dobre keby sa buduce vedenie DPB pustilo do nejakeho jednotneho informacneho a prevadzkovaeho systemu, kde by boli poriadne data o planovanej prevadzke a zaroven by ho pouzival dispecing na riadenie premavky (s prislusnymi vystupmi pre verejnost). Ked by takyto system bol, potom sa v ramci neho daju vymyslat taketo veci.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Stano.S