Reakcia na: Marcelllooo #194377:
Nechce sa mi k tvojim laickym rozpravam ani vyjadrovat, dost usilia ma stalo si to precitat, len dodam jedno - Ak je Petrzalka tak autonomny dopravny system, preco potom vacsina liniek MHD ide za Dunaj a preco su kazde rano plne mosty v smere do mesta?
(Lafranconi je specificky, nakolko sa tu zmiesava "mestsky" tranzit s medzinarodnym, ktory je navyse blokovany spickov v Petrzalke).

Samozrejme, ze som nečakal a vlcik.sk som videl. Musím skonštatovať svoje znepokojenie, na druhej strane všetko do seba zapadá. Žiaľ, si potvrdením toho, e najlepšou kvalifikáciou pre post dopravného inžiniera v tomto meste je byť vodič autobusu a hranie transport tycoon (u teba Kralovsky prepravca, a.s)... Samozrejme mám rešpekt voči pracovitosti ako takej, avšak u teba sa spojili aj isté negatívne vlastnosti, ktoré spolu robia veľmi zlú kombináciu. Je to že si cezpoľní, ktorí nemá osobní záujem na kvalite riešenia a kvôli tomu, že nemá problém prebiehať z miesta na miesto nená zodpovednosť za výsledky svojej práce, lebo ak bude najhoršie odíde inde a nebude musieť znášať dôsledky svojej roboty. Ďalej je to (s tým spojená) neznalosť miestnych pomerov, ako ti naznačili z oblasti kontroly cestovného aj tu prítomní kolegovia. Pre mňa je tiež neakceptovateľné neadekvátne zneužívanie znalostí získaných pri výkone práce na magistráte (verejné zdroje!) pre svoje súkromné aktivity, hoci voči nim ako takým nič nemám.
Marcelllooo
hej mýliš sa. už som to to povedal viac ráz a poviem to aj tebe, každý deň je možné niečo sa nové naučiť. k dispozícii máš aj tú Wikipédiu, ale v tomto prípade budem tvojim učiteľom ja.
kongescia na Prístavnom moste je iného charakteru ako tá, ktorá vzniká na Novom moste. A o kongescii na Apollo sa väčšinou nedá hovoriť. Ani v jednom prípade nevzniká kongescia na moste v dôsledku problémoch na predmostiach ale sú to dva paralelné javy, ktoré sa však vzájomne ovplyvňujú a vzájomne zhoršujú.
Kongescia na Novom moste vzniká pre úzke hrdlo na jeho konci v podobe vyhradeného bus pruhu a následne na Staromestskej, ktoré nie sú dostatočne kapacitné dopravu účinne rozptylovať. Je to rozdiel oproti križovatke Prístavná-Košická, ktorá túto vlastnosť má a to je aj dôvod, prečo na Apollo moste nevznikajú zápchy. Na Prístavnom moste vznikajú kongescie z roznych príčin v každom smere. V smere do Petržalky vznikali pre zlú organizáciu dopravy pri pripájaní z Bajkalskej, to sa už odstránilo, čím sa vyriešili aj problémy. Smerom von z Petržalky vznikajú kongescie jednak často na križovatke s Bajkalskou, kde je odbočovacia vetva pre nesprávne zaraďovanie sa, taktiež pre časté spomalovanie kvoli pokazenemu mostnemu uzaveru. A dalej su to tie typicke kolony v dosledku nespravneho sposobu jazdy. Na predmosti v Petrzalke vznikaju kvoli zlej organizácie dopravy, kde sa v jednom bode zlucuju tri velmi kapacitne smery, čo sa tiež dá vyriešiť.
Petržalka je pomerne autonómna časť dopravného systému so svojim charakteristickými špecifikami. Dalsou specifickou časťou je CMO ohranicena priblizne Staromestskou, Sancovou, Legionarskou, Dostojevskeho a Vajanskeho nábr.. Trosku iný je zase Ruzinov s Prievozom a iné sú Rača, Karlovka a Dúbravka.
B.
Električka k mestu patrí. ale nie hocijaká a hocijako. projekt, ktorý pripravilo mesto (a je od roku 2006 principiálne rovnaký) je zlá, ekonomicky aj dopravne neodôvodnená. v pondelok to priznal aj primátor. priznal, ze sa mesto snazi podvadzat vlastnych obyvatelov aj EU kvoli peniazom.
C.
Nebodaj ti však bude treba dat aj lekciu zo slusneho spravania (ako v pondelok Ftáčnikovi), lebo tvoja arogancia presiahla hranicu, ktoru som ochotny ticho tolerovat:
• Ak sa mi niečo nepáči, snažím sa to zmeniť. Ak sa mi nepáči električka, tak sa s tým pokúsim niečo spraviť. Zmeniť ÚP, projekty, zúčastniť sa konaní. Je to moje právo a je povinnosťou mesta to rešpektovať. nie je mojou povinnosťou súhlasiť so zámermi mesta a/alebo investorov, ale je povinnosťou mesta na moje pripomienky prihliadať. Nechceli sme pritom tak veľa. A ak sa mesto rozhodlo to nerešpektovať, bude znášať dôsledky, ktoré už teraz nebudú bezbolestné. Nejako to mesto už teraz pocíti.
• ak som sa rozhodol, že chcem mat dom v zelenom prostredí, kde nočné ticho pretína šuchotanie lesnej zveri a do mesačného svitu húka sova, tak urobím všetko preto, aby som to dosiahol. Ak som si zaumienil, že chcem v Petržalke Centrálny mestský park, tak vykonávam kroky, ktoré k tomu smerujú. Je nespochybniteľným faktom, že si túto víziu osvojili minimálne signatári petície, ktorých je vyše desaťtisíc.
• fungovanie domu sa riadi zákonom č. 182/1993 Z.z. a uzneseniami domových schôdzí. V tomto smere boli všetky domové schôdze v súlade so zákonom a sú teda platné a právne záväzné za celý dom. Podobne ako hlasovanie napríklad zastupiteľstva. Pre električku sme za tých 7 rokov mali 4 či 5 uznesení (všetky sú platné a všetky sú v rovnakom duchu), ktorých dokopy podporila nadpolovičná väčšina obyvateľov nášho domu.
• ak sa rozhodnem, že budúci rok sa pokúsim o politický úspech, tak k tomu budem aj tak pristupovať. Doteraz som kandidoval len preto, že ma s takouto ponukou oslovili druhí a sám som žiadnu kampaň nerobil a cieľom nebol politický úspech ale presadenie istých vecí, ktoré sa podarili aj inak. Ale máš pravdu, beriem si tvoje slová k srdcu a pravdepodobne budem zvažovať budúci rok už aj politický úspech a získanie popularity. A téma Chorvátskeho ramena, centrálnej zóny ale aj električka budú jedny z ústredných tém budúcoročnej kampane.