čo ja viem...ale tak či tak bude treba niekedy kúpiť nové vozy (btw,to že sa nedajú dať nové električky na rozchod 1000 mm sú len klamstvá a výhovorky. Keď to dokázali spraviť Chorváti a Fíni tak aj tu sa to bude dať)
Cize podla teba by bolo lepsie nechat modernizacie tak a kupit realne o 3/4 menej vozov? (kedze 1 modernizacia 2xT3 moze stat viac-menej polovicu novej elektricky [presne cisla z hlavy neviem])
Hlavny probem je, co som si vsimol, ze tie tlacidla na dverach su bud dotykove alebo s nizkym zdvihom (cize staci minimum sily pouzit) a mnoho ludi to tlaci plnou silou "co ak nezaregistruje" a stlacaju to ak keby tlacili citron rukou
no finančne je ten rozdiel určite veľký a preto by sa peniaze mali šetriť . Generálne opravy sú len zbytočne do povetria vyhodené peniaze a zdržujú modernizáciu vozového parku
ja len nepochopím,prečo sa v bratislave peniaze vyhadzujú na kraviny ako sú modernizácie na typ T3P. Tie peniaze mohli ísť už dávno na nové električky...a to že sa nedajú nové električky dať na rozchod 1000 mm sú len sprosté výhovorky a klamstvá. V Helsinkách majú rozchod kolajníc 1000 mm a dávno majú nízkopodlažné električky, v Záhrebe to isté. Bratislava mohla mať už dávno nízkopodlažné električky ?
Vďaka za ujasnenie. Nie som len uplne obycajny cestujuci, preto sa pytam ze kedy sa mozem branit ak na mna nejaky "mudry" vodic zacne hulakat ze co som si nestlacil tlacidlo... Bo stalo sa mi, a bol som ticho vtedy. V Citelise, davnejsie. Trolejbusy a elektricky neriesim, tam stlacam vzdy ak vidim dopytove tlacidlo vo voze.
Bola ďalšia v poradí na kompletnú modernizáciu na typ T3P s dosadením novej výzbroje TV progres, akurát došli peniaze (tušim chýbajú práve na spomínanú výzbroj). A tak sa čaká a čaká...
kĺb sor je v tomto celkom dobrý, aj preto tam 99% vodičov používa vždy dopyt. Lebo na prístrojovke vždy vidí, pri ktorých dverách stlačil cestujúci dopyt, alebo znamenie, pričom dvere otvárajú obe tlačidlá. (Áno, mohlo by to byť zjednotené).
Čo sa týka tých tlačidiel na dverách, tie sa už ľúbia kaziť, sem tam vypadnú teda že to nefunguje vôbec, alebo časté sú aj prípady že sa doslova stláčajú samé..
A osobne zvnútra radšej používam tlačidlá na tyči, lebo aj ak nestojím 30 cm od dverí tak si to tlačidlo ľahko stlačím a kým vystúpim tak už sú dvere otvorené. Kdežto ak sa predieram k dverám a dopytové tlačidlo by som si mal stlačiť až priamo na nich, potom ešte musím čakať kým sa dvere otvoria a to sú už niektorí vodiči nervózni a zvonia... Takže stlačením dopytu na madle sa šetria sekundy ?
"Mimochodom, prečo sú vôbec v busoch a trolejbusoch až 2 typy tlačidiel, keď napr. v električkách je len 1 tlačidlo na otváranie?" - V elektrickach su tiez rozlicne tlacidla na otvaranie dveri a znamenie vodicovi. Akurat znamenie vodicovi nikto nepouziva lebo nie su zastavky na znamenie.
Mike, ten súhrn ppužívania tlačítok ma !dostal". Smutne známa realita "zjednotia" tlačítok vo vozoch MHD. Ak sa v tom nevyznajú domáci, ako sa majú orientovať návštevníci? To sa tu ozaj nemôže nič robiť poriadne a pri tendroch presne špecifikovať aký systém otváračov použiť?
Podľa mňa sú najlepšie na kĺbových SOR, ktoré sú umiestnené v strede dvier, aspoň ich cestujúci nemusia hľadať, a tiež sa nemusia tlačiť silno ako niektoré iné tipy. Mimochodom, prečo sú vôbec v busoch a trolejbusoch až 2 typy tlačidiel, keď napr. v električkách je len 1 tlačidlo na otváranie? Nedá sa to objednať zjednotené do 1 tlačidla, pričom by stlačenie znamenalo oznam šoférovi na zastavenie a zároveň otvorenie dverí (a tiež s pamäťou, aby sa tlačidlo nemuselo stláčať až pri zastavení)? Veď by to malo byť čo najjednoduchšie.
No keďže si podľa nicku viac ako obyčajný cestujúci, tak Ti napíšem ako to používajú väčšinou vodiči:
MBCC - skoro vždy dopyt
sor NB18 - skoro vždy dopyt
ik 435 - dopyt má iba zvonku a preto sa nepoužíva
karosa B741 - dopyt nemá
solaris - cca polovica vodičov používa dopyt
ikarus 415 - to isté ako ikarus 435
tedom -cca polovica vodičov, možno väčšina, používa dopyt
citelis - iba minimum vodičov používa dopyt (dobre funguje iba na 4011 a 4012 - teda 2 vozov z 35)
sor 10.5 - cca polovica, možno väčšina vodičov používa dopyt
sor B9.5 - menšina vodičov používa dopyt
sor BN9.5 - väčšina vodičov používa dopyt
Záver: v ikaruse 415 a 435 to žlté tlačidlo stláčaj iba na znamenie
v sore B9.5 vysokopodlažnom stláčaj tlačidlá iba na znamenie, a až keď sa v zastávke dvere neotvoria potom
vo všetkých ostatných vozoch kľudne stlač tlačidlo otváranie dverí (malo by byť žlté alebo modré, ale nie červené), ak dvere otvorí vodič nič nepokazíš a ak používa dopyt tak si konal správne
Jediná výnimka je tedom, kde treba modré tlačidlo otvorenie dverí stlačiť až po úplnom zastavení vozidla a aktivácií dopytu (zvonku na tlačidle zasvietia zelené ledky a vnútri sa rozsvietia dve žlté svetlá nad dverami).
treba si prečítať letáčik na zastávke ohľadom dopytového otvárania dverí...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike
Čo sa týka tých tlačidiel na dverách, tie sa už ľúbia kaziť, sem tam vypadnú teda že to nefunguje vôbec, alebo časté sú aj prípady že sa doslova stláčajú samé..
A osobne zvnútra radšej používam tlačidlá na tyči, lebo aj ak nestojím 30 cm od dverí tak si to tlačidlo ľahko stlačím a kým vystúpim tak už sú dvere otvorené. Kdežto ak sa predieram k dverám a dopytové tlačidlo by som si mal stlačiť až priamo na nich, potom ešte musím čakať kým sa dvere otvoria a to sú už niektorí vodiči nervózni a zvonia... Takže stlačením dopytu na madle sa šetria sekundy ?