Reakcia na: JaSomTu #183336:
kĺb sor je v tomto celkom dobrý, aj preto tam 99% vodičov používa vždy dopyt. Lebo na prístrojovke vždy vidí, pri ktorých dverách stlačil cestujúci dopyt, alebo znamenie, pričom dvere otvárajú obe tlačidlá. (Áno, mohlo by to byť zjednotené).Čo sa týka tých tlačidiel na dverách, tie sa už ľúbia kaziť, sem tam vypadnú teda že to nefunguje vôbec, alebo časté sú aj prípady že sa doslova stláčajú samé..
A osobne zvnútra radšej používam tlačidlá na tyči, lebo aj ak nestojím 30 cm od dverí tak si to tlačidlo ľahko stlačím a kým vystúpim tak už sú dvere otvorené. Kdežto ak sa predieram k dverám a dopytové tlačidlo by som si mal stlačiť až priamo na nich, potom ešte musím čakať kým sa dvere otvoria a to sú už niektorí vodiči nervózni a zvonia... Takže stlačením dopytu na madle sa šetria sekundy ?
Mike
MBCC - skoro vždy dopyt
sor NB18 - skoro vždy dopyt
ik 435 - dopyt má iba zvonku a preto sa nepoužíva
karosa B741 - dopyt nemá
solaris - cca polovica vodičov používa dopyt
ikarus 415 - to isté ako ikarus 435
tedom -cca polovica vodičov, možno väčšina, používa dopyt
citelis - iba minimum vodičov používa dopyt (dobre funguje iba na 4011 a 4012 - teda 2 vozov z 35)
sor 10.5 - cca polovica, možno väčšina vodičov používa dopyt
sor B9.5 - menšina vodičov používa dopyt
sor BN9.5 - väčšina vodičov používa dopyt
Záver: v ikaruse 415 a 435 to žlté tlačidlo stláčaj iba na znamenie
v sore B9.5 vysokopodlažnom stláčaj tlačidlá iba na znamenie, a až keď sa v zastávke dvere neotvoria potom
vo všetkých ostatných vozoch kľudne stlač tlačidlo otváranie dverí (malo by byť žlté alebo modré, ale nie červené), ak dvere otvorí vodič nič nepokazíš a ak používa dopyt tak si konal správne
Jediná výnimka je tedom, kde treba modré tlačidlo otvorenie dverí stlačiť až po úplnom zastavení vozidla a aktivácií dopytu (zvonku na tlačidle zasvietia zelené ledky a vnútri sa rozsvietia dve žlté svetlá nad dverami).