Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Mike, ten súhrn ppužívania tlačítok ma !dostal". Smutne známa realita "zjednotia" tlačítok vo vozoch MHD. Ak sa v tom nevyznajú domáci, ako sa majú orientovať návštevníci? To sa tu ozaj nemôže nič robiť poriadne a pri tendroch presne špecifikovať aký systém otváračov použiť?
Podľa mňa sú najlepšie na kĺbových SOR, ktoré sú umiestnené v strede dvier, aspoň ich cestujúci nemusia hľadať, a tiež sa nemusia tlačiť silno ako niektoré iné tipy. Mimochodom, prečo sú vôbec v busoch a trolejbusoch až 2 typy tlačidiel, keď napr. v električkách je len 1 tlačidlo na otváranie? Nedá sa to objednať zjednotené do 1 tlačidla, pričom by stlačenie znamenalo oznam šoférovi na zastavenie a zároveň otvorenie dverí (a tiež s pamäťou, aby sa tlačidlo nemuselo stláčať až pri zastavení)? Veď by to malo byť čo najjednoduchšie.
Reply on: IK435_FAN #183331:
No keďže si podľa nicku viac ako obyčajný cestujúci, tak Ti napíšem ako to používajú väčšinou vodiči:
MBCC - skoro vždy dopyt
sor NB18 - skoro vždy dopyt
ik 435 - dopyt má iba zvonku a preto sa nepoužíva
karosa B741 - dopyt nemá
solaris - cca polovica vodičov používa dopyt
ikarus 415 - to isté ako ikarus 435
tedom -cca polovica vodičov, možno väčšina, používa dopyt
citelis - iba minimum vodičov používa dopyt (dobre funguje iba na 4011 a 4012 - teda 2 vozov z 35)
sor 10.5 - cca polovica, možno väčšina vodičov používa dopyt
sor B9.5 - menšina vodičov používa dopyt
sor BN9.5 - väčšina vodičov používa dopyt

Záver: v ikaruse 415 a 435 to žlté tlačidlo stláčaj iba na znamenie
v sore B9.5 vysokopodlažnom stláčaj tlačidlá iba na znamenie, a až keď sa v zastávke dvere neotvoria potom
vo všetkých ostatných vozoch kľudne stlač tlačidlo otváranie dverí (malo by byť žlté alebo modré, ale nie červené), ak dvere otvorí vodič nič nepokazíš a ak používa dopyt tak si konal správne

Jediná výnimka je tedom, kde treba modré tlačidlo otvorenie dverí stlačiť až po úplnom zastavení vozidla a aktivácií dopytu (zvonku na tlačidle zasvietia zelené ledky a vnútri sa rozsvietia dve žlté svetlá nad dverami).
Reply on: VLK #183333:
Niekedy mam pocit ze by si to mali nalepiť niektori vodici na prednu stranu knihy vozidla... Ale mas pravdu, prestudujem si to poriadne aj ja...;)
Reply on: IK435_FAN #183331:
treba si prečítať letáčik na zastávke ohľadom dopytového otvárania dverí...
Prosím niekoho o odpoveď:
1. Ako je to oficiálne s dopytovým otváraním dverí v DPB? Som povinný v každom type voza hľadať
čí náhodou netreba niečo stlačiť pred vystupovaním, alebo to je povinné iba u MBCC? Viackrát
som bol totiž svedkom toho že sa jednoducho dvere napr. v Citelise neotvorili kým cestujúci
tlačidlo nestlačil.
2. Ak sa stlačí tlačidlo "kočík" v MBCC, vie to vodič jasne identifikovať, že bude kočík/vozík
vystupovať? Včera chcel totiž na zastávke Romanova smer Vyšehradská vystúpiť pán s pani,
ktorá bola na vozíčku z L95, riadne si dostatočne dlho pred zastávkou stlačili tlačidlo kočík, ktoré
je v tom priestore, a vodič v zastávke zastavil úplne geometricky presne pred stĺp pouličného
osvetlenia a automat na cest. lískty s druhými dverami. Až na upozornenie ďalších cestujúcich
dvere zavrel a posunul sa 3 metre ďalej...
Reply on: 810zssk #183308:
Uz 3.9. to bolo v stadiu riesenia. Ku dnesnemu dnu by to uz malo byt OK. Ale nebol som tam, takze naisto to neviem.
Reply on: PVo #183327:
Nebude to ten, čo zmizol z Hálovej pri rekonštrukcii zastávky? 🙂
Inak, sa mi to iba zdá, alebo "nový" chodník na Hálovej je asi o 1/3 užší ako bol ten pôvodný? Ak som dobre videl, mini JCD prístrešok asi nebude priamo na ňom, ale pripravili preň podklad za chodníkom... A to napojenie na bývalý chodník musel fakt vymyslieť nejaký génius - kedysi to bol súvislý chodník, dnes je to "pripojené" na betónom zaliaty trávnik, pričom pôvodný asfalťák je o 1,5 metra vpravo ?
Reply on: 810zssk #183326:
žeby cena? 😉 keď loďou môžeš ísť na Devín za 7 e (pred pár rokmi to bolo tuším okolo 4,50-5), tak 10 e za najkratšiu cestu mestom na Slavín 2x25 minút mi príde dosť nešťastne zvolená tarifa...
Reply on: TARKAN #183325:
a pred pár dňami na zast. Ružová dolina (smer mesto) pribudol aj zastávkový prístrešok ?
Reply on: kecho #183320:
Co je zle na Summerbuse?
Reply on: Petto #183324:
ano je tam komplexne socialne zazemie pre vodicov...
Su prosim vas socialky na Ruzovej doline (obratisko 207,209) ?

nebojte sa, nechystam sa ich pouzit ?
Reply on: luky133 #183322:
a dorazia to winterbusom so špeciálnou Xmas edition, tj jazda kabriom počas snežnej búrky (samozrejme, za extra príplatok) 😉
Reply on: kecho #183320:
A nechce náhodou spraviť aj autumnbus? ?
Reply on: Solaris2 #183303:
Ak chceš ozvi sa na môj mail, robil som niečo podobné na strednej (bardi21@zoznam.sk)
Summerbus ešte premáva alebo už v DPB dostali rozum a zrušili to?
Reply on: Peon #183318:
Autobusy samozrejme na Mlake koncia a nepokracuju do Devina. To by sa museli teleportovat aby to stihli. Rano robia iba tu zmluvnu dopravu ci co to je.
Reply on: 810zssk #183308:
Ja som na zastávke "Štefana Králika" smer Mláka dnes videl dva CP 128-ky. Jeden bežný a druhý tej zmluvnej dopravy (ktorá je zrejme prístupná pre každého, lebo je to tam vylepené bez akejkoľvek obmedzujúcej poznámky s označním linky 128).

Trasa vyzerá dosť zvláštne. Ako predchádzajúca (a zároveň prvá) je uvedená zastávka "Mlynská" a za ňou hneď "Štefana Králika". Následne "Mláka" a potom vraj ide po svojej trase s obsluhou všetkých zastávok až do Devína Čiže prejazd cez obratisku je na Mláke pravdepodobne aj s cestujúcimi. Ráno medzi 5 - 7 h sú štyri spoje a jeden je po 11 h.

Mám aj fotku toho cesťáku, ale je dosť nekvalitná, tak len na vyžiadanie. Celkovo to vyzerá divne, lebo ak je to zo zastávky "Mlynská" myslené ako prípoj na linky 20, 21, 28 z centra mesta, tak na Mláku je to najkratšie po Opletalovej ul. ako premávala 23-ka (čiže NIE cez sídlisko - zastávku "Štefana Králika").
Presov vyraduje troleje http://imhd.sk/po/doc/sk/10827/Vyradovanie-trolejbusov-Skoda-15-Tr-pokracuje.html , narozdiel od BA trolejbusov z PO vydrzia v CR, UA a PL este 5 az 10 rokov... sup nakupovat aspon par..lebo pri snoch o vozovom parku v BA, novych elinach a realite na busoch sor shity asi nebude absolutne na com na T linkach jazdit. Sorka ludia PO uprimne povedane neznasam ( sukromne dovody) ale udrzbu T busov maju v SR najlepsiu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.