V noci z 19. na 20. júna 2003 sa merala hlučnosť trate na Jesenského a Mostovej ulici. Vie niekto s akým výsledkom? Električky sú totiž v porovnaní s trolejbusmi a autobusmi (aspoň v Bratislave) jednoznačne nahlučnejším prostriedkom MHD. Ľutujem úprimne ľudí bývajúcich v akustickom dosahu električkovej trate! Napr. v Ružinovskej nemocnici počuť burácanie električiek aj na 13. poschodí pri zatvorených oknách. Tomu hluku nemôže konkurovať ani štart prúdového lietadla na Letisku M.R. Štefánika, ktoré nie je od uvedenej lokality príliš vzdialené.
Papyr
Ty proste musis mat furt pravdu. Link na odkaz, z ktoreho si cerpal, vacsinou neuvedies, a ak aj uvedies, ma tam chyby. Ako napriklad ten o jazdnych dobach "dnes a zajtra" - v sucasnych jazdnych dobach su tam niekedy dost podstatne chyby, porovnaj si to s kniznym vydanim cestovneho poriadku Ceskych drah - nehovoriac uz o tom, ze ked niekto napise "Praha-Berlin" a uvedie NA MINUTU PRESNU jazdnu dobu, tak ze je to prinajmensom podozrive, pretoze Praha moze byt hl.n. alebo Holesovice, Berlin moze byt Schonefeld, Ostbahnhof, ZOO alebo Spandau, co znamena, ze jazdna doba je dnes najmenej 4:51 (Holesovice-Schonefeld) a najviac 5:49 (hlavni nadrazi-Spandau). 58 minut rozdiel, a furt je to Praha-Berlin!!! Myslim si, ze ked argumentujes tu dvadsiatimi minutami uspory, tu hodinou uspory, tak tych 58 minut plus minus je znacne cislo, nie?
Dalej: Pendolino je zvnutra otrasne male. Pre mna ako cestujuceho je priestrannejsie a komfortnejsie normalne EC, ale aj IC!
Dalej: prva trieda sa od druhej nelisi, okrem toho, ze jednicka ma nejaky audio okruh.
Dalej: tu a tam napises genialnu vec "ako je mozne, ze to a tamto jelo 200 km/h tam a tam." To si sa v tom vlaku aj viezol a cumel si na tachac, alebo ti to zase len niekto nakecal? Ak by nieco islo 200 km/h po trati, kde je povolena 160, vies, kolko papierovania a pripravnych prac by to vyzadovalo? Co zabezpecovace, co priecestia?
Takze zhrnutie:
- 230 km/h niet kde vyuzit
- nad 160 to aj tak nikde nepojde kvoli zabezpecovacom
- kvalita riadenia horsia ako u Pershingu z roku 1980
- komfort pre cestujucich ako v autobuse
- do Berlina to jazdit nebude, takze ani neviem, na ake EC sa to da nasadit (teoria, ze Pendolino bude mat zvlast pre seba novu kategoriu vlaku, uz padla)
- dizajn... no, to je vec nazoru.
Jedine, co je na tom pekne, su ovladace roletiek (ktore sa niektore tiez pokazili uz v ten prvy den, co to stalo na hlavaku), ma to pekny lak a v porovnani s nasimi komunistickymi masinami aj trochu lepsi dizajn.