Reply on: Piki #17610:
No, tak ja som zhodou okolností 36 rokov býval na Ostredkoch. Lietadlá samozrejme ryčia ďaleko viac, ale dnes, keď tam nelieta skoro nič, je to znesiteľné. Trať na Ružinovskej je neznesiteľne hlučná od veľkej rekonštrukcie. Hlavným problémom je to, že v čase rekonštrukcie niekto na hlučnosť nemyslel, len na ekonomiku (aj tak veľmi krátkozrako) a spočítal, že lacnejšie než rozbíjať betónové prahy, na ktorých bola trať pôvodne položená a spraviť tam klasický zvršok bude obetónovať to celé a potom na to všetko položiť BKV-čka.Takže:
1) Trať má úplne tvrdý, neodpružený spodok. Tá guma neodpruží nič.
2) BKV panely samy o sebe sú najhlučnejšia trať aká existuje.
3) Trať je nad niveletou obrubnílov zvýšeného električového pásu, takže hluk z nej sa krásne šíri.
Ďalej by som pre "drôtofilov" rád upozornil na jedno špecifikum z dielne majstra inžiniera Paru a jeho Melody Boys a to sú na kompenzovanom vedení čiastočne s delta závesmi úsekové deliče na pevných svorkách tesne pred výmenným poľom k napínaciemu závažiu. V dôsledku tohoto sa účinnosť kompenzácie obmedzuje prakticky len na napínanie prevesu, na ktorom sú pribastlené úsekové deliče. Neviem, akú kvalifikáciu má ing. Para ale ak je vyštudovaný "vrchár", tak keby toto namaľoval do svojej diplomovky, tak inžinierom nie je ani dnes.
I.
Papyr
Ty proste musis mat furt pravdu. Link na odkaz, z ktoreho si cerpal, vacsinou neuvedies, a ak aj uvedies, ma tam chyby. Ako napriklad ten o jazdnych dobach "dnes a zajtra" - v sucasnych jazdnych dobach su tam niekedy dost podstatne chyby, porovnaj si to s kniznym vydanim cestovneho poriadku Ceskych drah - nehovoriac uz o tom, ze ked niekto napise "Praha-Berlin" a uvedie NA MINUTU PRESNU jazdnu dobu, tak ze je to prinajmensom podozrive, pretoze Praha moze byt hl.n. alebo Holesovice, Berlin moze byt Schonefeld, Ostbahnhof, ZOO alebo Spandau, co znamena, ze jazdna doba je dnes najmenej 4:51 (Holesovice-Schonefeld) a najviac 5:49 (hlavni nadrazi-Spandau). 58 minut rozdiel, a furt je to Praha-Berlin!!! Myslim si, ze ked argumentujes tu dvadsiatimi minutami uspory, tu hodinou uspory, tak tych 58 minut plus minus je znacne cislo, nie?
Dalej: Pendolino je zvnutra otrasne male. Pre mna ako cestujuceho je priestrannejsie a komfortnejsie normalne EC, ale aj IC!
Dalej: prva trieda sa od druhej nelisi, okrem toho, ze jednicka ma nejaky audio okruh.
Dalej: tu a tam napises genialnu vec "ako je mozne, ze to a tamto jelo 200 km/h tam a tam." To si sa v tom vlaku aj viezol a cumel si na tachac, alebo ti to zase len niekto nakecal? Ak by nieco islo 200 km/h po trati, kde je povolena 160, vies, kolko papierovania a pripravnych prac by to vyzadovalo? Co zabezpecovace, co priecestia?
Takze zhrnutie:
- 230 km/h niet kde vyuzit
- nad 160 to aj tak nikde nepojde kvoli zabezpecovacom
- kvalita riadenia horsia ako u Pershingu z roku 1980
- komfort pre cestujucich ako v autobuse
- do Berlina to jazdit nebude, takze ani neviem, na ake EC sa to da nasadit (teoria, ze Pendolino bude mat zvlast pre seba novu kategoriu vlaku, uz padla)
- dizajn... no, to je vec nazoru.
Jedine, co je na tom pekne, su ovladace roletiek (ktore sa niektore tiez pokazili uz v ten prvy den, co to stalo na hlavaku), ma to pekny lak a v porovnani s nasimi komunistickymi masinami aj trochu lepsi dizajn.