Ing. Para nie je vôbec vyštudovaný "vrchár" ale elektrotechnológ, ktorý sa pôvodne vo Výskumnom ústave káblov a izolantov venoval tepelnému starnutiu káblovej izolácie. O mnohých záležitostiach v oblasti trolejového vedenia nemá preto prehľad. V DPB však pracuje už dosť dlho, tak by bolo vhodné, aby si svoje odborné vedomosti v tejto oblasti doplnil.
Igorko
Takže:
1) Trať má úplne tvrdý, neodpružený spodok. Tá guma neodpruží nič.
2) BKV panely samy o sebe sú najhlučnejšia trať aká existuje.
3) Trať je nad niveletou obrubnílov zvýšeného električového pásu, takže hluk z nej sa krásne šíri.
Ďalej by som pre "drôtofilov" rád upozornil na jedno špecifikum z dielne majstra inžiniera Paru a jeho Melody Boys a to sú na kompenzovanom vedení čiastočne s delta závesmi úsekové deliče na pevných svorkách tesne pred výmenným poľom k napínaciemu závažiu. V dôsledku tohoto sa účinnosť kompenzácie obmedzuje prakticky len na napínanie prevesu, na ktorom sú pribastlené úsekové deliče. Neviem, akú kvalifikáciu má ing. Para ale ak je vyštudovaný "vrchár", tak keby toto namaľoval do svojej diplomovky, tak inžinierom nie je ani dnes.
I.