Reply on: Igorko #17628:
Je to na Zahradnickej ulici medzi krizovatkami s Mileticovou a Jegeho v smere na Jegeho zda sa mi ze kusok za zjazdovou vyhybkou.. Neviem to moc popisat, lebo neviem co sa ako presne nazyva a uz neviem presne ako a kde presne to bolo.. Ale chodievam okolo, takze si to nabuduce pozrem lepsie
Ale cca. pred 2 tyzdnami som sa viezol v trolejbuse cez zjazdovu vyhybku Jelacicova-Mileticova smer Trnavske myto a normalne sa vytrhnuta botka zo zberaca zasekla vo vyhybke. Vodic sa na to iba usmieval
Potom dosli vrbusti a kladivom sup botku von a srobovakom nieco na vyhybke dotiahli a isli domov.Inac ked uz tu byva rec o kombinaciach pevnych a pruznych svoriek atd., tak naozaj neexistuje nejaky dovod, preco to tak vrchari montuju? Lebo predsa len sme nestudovali nejake "vrcharstvo" a mozno to ma nejake opodstatnenie, preco to tak je.
) Ale vratim sa k hlucnosti, konkretne ku styku koleso - kolajnica. Ak si lepsie vsimnes kolajnicu, teraz myslim tu cast, po ktorej sa vali koleso (hovori sa jej hlava), tak na mnohych miestach mozes spozorovat urcitu texturu - take ciarky, trochu to pripomina vlnky - najlepsie je to vidno v odraze poulicknych lamp na mokrej kolajnici, ked prsi. A to co sa ti zda, ze vidis, je aj uplna pravda. Kolajnica je vlknovita. Nepytaj sa ma preco a ako to vznika, ale je to jav, ktory je uplne bezny aj v inych mestach. Problem v BA je v tom, ze sa na to sere. Bruska udajne nie je, ale viem ze je, dokonca ju aj par nadsencov MHD opravilo, uz iba caka na dopravny prikaz. 20 rokov bola dobra na brusenie, pred niekolkymi rokmi prestala byt. Kazdopadne bola tu pozicana kolajnicova freza, teraz neviem odkial, tusim z Viedne (variabilny rozchod), s ktorou sa prefrezovala Racianska radiala od Racka do Race, neviem pokial, ale po Vinohrady urcite. Sam byvam na Csl. parasutistov a pred prefrezovanim som pocul kazdu nocnu elektricku na dojazde do vozovne Krasnany, ako strasne rachotila na priecesti v Krizovatke Cabelku (pri zvaracaku). Odkedy to spravili nepocujem nic. Doslova nic. Ver tomu! Kedze tam denne nastupujem, tak som si ale vsimol, ze trat ma znovu tendenciu vlkovitosti - prve naznaky uz vidim, pocut ich zatial niet, ale odkedy to asi pred pol rokom prebrusili, sa to pomalicny meni. Takze je najvyssi cas zacat to s tym co mame preventivne brusit - a pravidelne - aby vlkovitost nevznikla, potom sa to odstranuje tazsie, treba frezovat. Takze aby bola elektricka ticha, treba podla potreby preventivne brusit kazdy usek, odhadujem tak raz za dva mesiace. Ak chces ukazkovy priklad, aky rozdiel hlucnosti robi hladka / vlnkovita koajnica, tak sa odvez zo zastavky Nad Luckami lubovolnou elektrickou na zastavku Lackova. Je tam prebruseny usek, asi 100 metorv. Sleduj a pozorne pocuvaj. Pri rozjazde zo zastavky pojde voz ticho, nasleduje aj prejazd cez elektrickove teleso, aj ten je tichy, potom jeden stlp, druhy stlp vedenia a voz rachoti. Tam to totiz konci. A ked ti nestaci rozdiel vo vnutri vozidla, tak vystup, chod k tomu pesi a pocuvaj okoloiduce elektricky... Co z toho plynie? Presne to, co som uz mnohokrat vravel: Chatra nam technicka infrastruktura.
Andy
No inac teraz je nova moda vymienanie vyhybiek za nove v noci, lenze problem je v tom, ze 5 metrov za vyhybkou pevne svorky a za nejaky cas sa vzdy cele vedenie poohyba.. Minule som si vsimol este aj jednu vec na Zahradnickej tam jak je elektrickova zastavka pri Salezianoch, su tam dve pevne svorky tesne vedla seba, resp. nad sebou, pricom jedna drzi ten drat kadial ide trolejbus a druha ten nad tym, vyzera to pekne..
Re #17618 3018: Autobusova stanica Mlynske Nivy sa nachadza blizko krizovatky Karadzicova - Mlynske Nivy - Dostojevskeho rad