Reakcia na: Piki #17610:
No, tak ja som zhodou okolností 36 rokov býval na Ostredkoch. Lietadlá samozrejme ryčia ďaleko viac, ale dnes, keď tam nelieta skoro nič, je to znesiteľné. Trať na Ružinovskej je neznesiteľne hlučná od veľkej rekonštrukcie. Hlavným problémom je to, že v čase rekonštrukcie niekto na hlučnosť nemyslel, len na ekonomiku (aj tak veľmi krátkozrako) a spočítal, že lacnejšie než rozbíjať betónové prahy, na ktorých bola trať pôvodne položená a spraviť tam klasický zvršok bude obetónovať to celé a potom na to všetko položiť BKV-čka.Takže:
1) Trať má úplne tvrdý, neodpružený spodok. Tá guma neodpruží nič.
2) BKV panely samy o sebe sú najhlučnejšia trať aká existuje.
3) Trať je nad niveletou obrubnílov zvýšeného električového pásu, takže hluk z nej sa krásne šíri.
Ďalej by som pre "drôtofilov" rád upozornil na jedno špecifikum z dielne majstra inžiniera Paru a jeho Melody Boys a to sú na kompenzovanom vedení čiastočne s delta závesmi úsekové deliče na pevných svorkách tesne pred výmenným poľom k napínaciemu závažiu. V dôsledku tohoto sa účinnosť kompenzácie obmedzuje prakticky len na napínanie prevesu, na ktorom sú pribastlené úsekové deliče. Neviem, akú kvalifikáciu má ing. Para ale ak je vyštudovaný "vrchár", tak keby toto namaľoval do svojej diplomovky, tak inžinierom nie je ani dnes.
I.
J
Zah. Ves - Vysoká - Zohor, tu prestup na spoj z Malaciek. Tak ako to je teraz.
Malacky - Zohor - Dnv - Lamač - Hl. stanica. Interval každú hodinu by bol akurát. (môj umelecký dojem keď tak ma opravte)
Viedeň - Raasdorf - Marchegg - DnV - Lamač - Hl. stanica. Interval každú hodinu. Tento by mohol chodiť zo Swechatu až na letisko v BA. U nás by bolo treba na let. dostavať kúsok vlečky, lebo tá čo tam je je otočená na druhú stranu smer Pod. Biskupice a samozrejme peknú stanicu úrovne medzinárodného letiska.
DnV - Lamač - Hl. stanica. interval raz či dvakrát za hodinu.
To by sme mali ten 15 až 20 minútový interval v DnV a Lamači. Tým, že by sa zrušili linky ako 21, 30, 61 by sa zabezpečila naplnenosť vlakov. Fungovalo by to ako terajšia BID s príplatkom. V rámci BA príplatok menší a mimo BA väčší. V rámci BA by rozdiel dorovnávalo mesto, mimo BA samosprávny kraj.
Samozrejme v rôzne časy by to mohlo ísť niekam inam. Napr. z Malaciek by pokračoval z hlavnej o 7:00 do Pezinka, o 8:00 do Senca a o 9:00 do Kvetoslavova, tak aby vždy išiel každý deň odvšadial všade. (dúfam, že ma chápate)