elektrickova zastavka nebude nikdy na znamenie lebo vodicovi stlacenie nesignalizuje a ani neukazuje aspon na starych vozoch to tak je....si vsimni ked ides elektrickou nikto nevystupuje elek. aj tak zastavi prepne uvolnenie dveri ked nic ide dalej ale vzdy zastavi
A v čom je problém, že je na znamenie aj keď tam vždy čaká 5-10 ľudí? Tí čo stoja vonku tam stoja stále rovnako a ten kto chce vystupovať si jednoducho stlačí jedno tlačítko.
nj, ibaže Švabinského na znamenie, pričom ešte aj mimo špičky tak čaká na bus 5-10 ľudí je od veci. Ale ak to má smerovať k postupnému zavedeniu všetkých zastávok na znamenie, tak v pohode. Len konečne by mohla byť aj nejaká premiérová električková zastávka na znamenie.
Hneď prvý deň práznin a dopravná situácia spolu so zastávkami na znamenie sa prejavili v plnej kráse. Cesta do práce (od dverí k dverám) mi trvala len 23 minút (toľko zvyčajne trvá len meškanie kvôli zápcham), jazdná doba busu 6, pričom cestou sme stáli len 2x. Kiež by to tak bolo celý rok. ?
inak ako si vôbec môžu dovoliť SADky odmietať poskytnúť informácie, resp. dáta o vyťaženosti liniek? Štátne peniaze im sú dobré hajzlom, ale keď štát od nich chce údaje, tak to hubujú. Boha, bič na nich, svine svinské ?
mohli k tomu pridať aj kapacitu vlakov, aká je. Ale tak na druhej strane, aj tá vyťaženosť bez ohľadu na to či tam jazdí rušeň + os. vozne alebo regionálny motorák vypovedá o niečom, že kde sú vlaky rentabilné a kde nie. Prečo sú tu hneď idioti čo hneď tam kde jazdí aj hoc len 811/812+prívešák alebo 813+913 využitá hubujú za to aby tam jazdili iba autobusy?! ? A čo keby raz konečne kričali, aby sa autobusy zrušili a posilnili sa vlakové spoje, t.j. na trati Rajec - Žilina by tak jazdili 2x813 ako som videl na úseku Prievidza - Horná Štubňa či Prievidza - Topoľčany.
ako, že by to možno bola pravda? Si nikdy tú klímu necítil ako to debilne fúka jak keď stojíš v prievane? A čo ja chcem aby kto kde uverejňoval? SOR je proste troska, autobus robený na kolene a zakázky má vieme vďaka čomu, tak čo kecáš, že moja dôveryhodnosť. Iba hovorím to čo je známe.
môžu si hlavu o stenu trieskať. SOR opäť posunul latku vyššie v debilnosti riešenia priestrannosti interiéru. Všadeprítomné podesty aj škoda komentovať ?
Nie. Ja si myslím, že sú ešte sprostejší čo sa týka postoja k výrobe autobusu a sú iba vychcaní a majú poriadnu dávku šťastia,že im kšefty istí mafia. Ale to tebe zjavne neprekáža. Inak prečo keď sú SORky také super a Veolia ich kupuje tak ich nasadzuje iba v ČR a SR a nie aj na západných prevádzkach?! Čo sa boja, že by ich cestujúci poslali do riti s tými šunkami? ?
Tak taký dokument Výskumného Ústavu Darmožráčov vôbec nemali zverejňovať. Existujú aj ukazovatele ako osobokilometer alebo percento pokrytia variabilných nákladov. K predchádzajúcej reakcii na mňa: Buzinkay nie je novinár ale tlačový hovorca Zločineckej a mal by vedieť, čo rozpráva.
neviem ci dokument co sme.sk zverejnil je komplentny a definitivny. Ci to nie je len ten prieskum. To by sa bolo treba obratitna VUD. Ja ich pracu nepoznam, no nemam o ich vysledkoch ruzove predstavy.
Avsak ako inak vycislis vyuzitie vlakov ako ich obsadenostou. Nikde nie je pisane, ze sa to vyriesi ze zapojis za 750 zapojis len jedno Bcko a tym je to vyriesene. Ten dokument je hlavne pre ludi, co sa vyznaju a co hned z hlavy vedia, ze trebars na danej trati jazdi "750+B+B+B" = take a take naklady a sedi v nom priemerne 40 ludi. Vysledok: zrusiť vlak nasadit autobus 12m dlzky.
Alebo naopak. jazdi tam "750+B+B+B" a v nom 120 ludi a o 25 minut neskor/skor ide bus v ktorom je 35 ludi = zrusit bus.
Vzdy ide o to, kto dostane hocijaky dokument do ruky a ako sa k nemu postavi.
aby sme sa necyklili
1) ak budu IC vlaky vynate z vykonov vo verejnom zaujme = stat ich prestane dotovat a ZSSK na nich nasledne nevytvori zisk, bude musiet ich prevadzku dofinancovat = zadotovat. Cokolvek predavas so stratou dotujes. V skutocnosti sa ta strata rozpusti do statom dotovanych nakladov, popripade sa najmenej obsadeny par IC zrusi.
2) ano v danom clanku to nebolo, bolo to v rozhovore s nim niekde v TV, kde mu dali otazku odkedy prestanu byt IC dotovane. Na co odpovedal, oni dotovane budu, ale uz nie statom ale ZSSK a ze by to chceli od noveho GVD ak si dobre pamatam.
3) ano je chybne oznacovat, ze len 100% obsadeny vlak je rentabilny. Vzdy je to o nastaveni ceny. Ak nastavis cenu, tak ze ti bude stacit 70% obsadenosti, tak dosiahnes zisk prave pri 70% obsadenosti. Ak pri 25%, tak pri 25%. To je nam obom urcite jasne. Pri statom nedotovanom vlaku si ZSSK bude moct nastavit cenu akokolvek bude chciet.
Akukolvek info z medii treba brat s rezervou. Vzdy zalezi ako to novinar pochopil, ako to interpretoval a ci sa to nesnazil pre citatela zjednodusit. Priemerny novinar sme musi denne spracovat 3 clanky. Z toho plynie aj castokrat ich plytkost.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
no.ev.di.