môžu si hlavu o stenu trieskať. SOR opäť posunul latku vyššie v debilnosti riešenia priestrannosti interiéru. Všadeprítomné podesty aj škoda komentovať ?
Nie. Ja si myslím, že sú ešte sprostejší čo sa týka postoja k výrobe autobusu a sú iba vychcaní a majú poriadnu dávku šťastia,že im kšefty istí mafia. Ale to tebe zjavne neprekáža. Inak prečo keď sú SORky také super a Veolia ich kupuje tak ich nasadzuje iba v ČR a SR a nie aj na západných prevádzkach?! Čo sa boja, že by ich cestujúci poslali do riti s tými šunkami? ?
Tak taký dokument Výskumného Ústavu Darmožráčov vôbec nemali zverejňovať. Existujú aj ukazovatele ako osobokilometer alebo percento pokrytia variabilných nákladov. K predchádzajúcej reakcii na mňa: Buzinkay nie je novinár ale tlačový hovorca Zločineckej a mal by vedieť, čo rozpráva.
neviem ci dokument co sme.sk zverejnil je komplentny a definitivny. Ci to nie je len ten prieskum. To by sa bolo treba obratitna VUD. Ja ich pracu nepoznam, no nemam o ich vysledkoch ruzove predstavy.
Avsak ako inak vycislis vyuzitie vlakov ako ich obsadenostou. Nikde nie je pisane, ze sa to vyriesi ze zapojis za 750 zapojis len jedno Bcko a tym je to vyriesene. Ten dokument je hlavne pre ludi, co sa vyznaju a co hned z hlavy vedia, ze trebars na danej trati jazdi "750+B+B+B" = take a take naklady a sedi v nom priemerne 40 ludi. Vysledok: zrusiť vlak nasadit autobus 12m dlzky.
Alebo naopak. jazdi tam "750+B+B+B" a v nom 120 ludi a o 25 minut neskor/skor ide bus v ktorom je 35 ludi = zrusit bus.
Vzdy ide o to, kto dostane hocijaky dokument do ruky a ako sa k nemu postavi.
aby sme sa necyklili
1) ak budu IC vlaky vynate z vykonov vo verejnom zaujme = stat ich prestane dotovat a ZSSK na nich nasledne nevytvori zisk, bude musiet ich prevadzku dofinancovat = zadotovat. Cokolvek predavas so stratou dotujes. V skutocnosti sa ta strata rozpusti do statom dotovanych nakladov, popripade sa najmenej obsadeny par IC zrusi.
2) ano v danom clanku to nebolo, bolo to v rozhovore s nim niekde v TV, kde mu dali otazku odkedy prestanu byt IC dotovane. Na co odpovedal, oni dotovane budu, ale uz nie statom ale ZSSK a ze by to chceli od noveho GVD ak si dobre pamatam.
3) ano je chybne oznacovat, ze len 100% obsadeny vlak je rentabilny. Vzdy je to o nastaveni ceny. Ak nastavis cenu, tak ze ti bude stacit 70% obsadenosti, tak dosiahnes zisk prave pri 70% obsadenosti. Ak pri 25%, tak pri 25%. To je nam obom urcite jasne. Pri statom nedotovanom vlaku si ZSSK bude moct nastavit cenu akokolvek bude chciet.
Akukolvek info z medii treba brat s rezervou. Vzdy zalezi ako to novinar pochopil, ako to interpretoval a ci sa to nesnazil pre citatela zjednodusit. Priemerny novinar sme musi denne spracovat 3 clanky. Z toho plynie aj castokrat ich plytkost.
Tá tabuľka "kde cestuje najviac ľudí" - to si robia srandu??? Za toto zaplatili milióny, aby VÚD vypočítalo % obsadenosti súprav... ?
Takže stačí skrátiť súpravy alebo pomeniť klasiky za 813 a hneď máme všetky vlaky obsadené aj na 100%...
To som čítal. Nikde tam nevidím nič o tom ,že ich bude Zločinecká dotovať. Inak ak sa im vlak dostane na nulu pri 100% obsadenosti, tak to majú spočítané pekne blbo. Ale to skôr buzerant, totiž čo to trepem, Buzinkay, nevedel, čo hovorí. Asi nemal čas si to naštudovať, lebo musel študovať návod od fotoaparátu.
a vyfúka nás úplne ? tá klíma v SORkách je otras. Nepríjemne to fúka na človeka, zatiaľ čo v MBCC je klíma super a aj bez toho aby to fúkalo na človeka priamo.
ale nebolo by to od veci. Hlavne v tej vlečke je to hotová mizéria - krivá podlaha a miesto na státie takmer žiadne. To už aj tie 3-dverové second-hand Meďáky majú viac mestia na státie. Inak keď sme pri tom, tak čo vedie SOR k tomu, že tak debilne robia priestor na státie v kĺbe? Mám na mysli tie vystupujúce časti mechu v dolnej polovici, ktoré oveľa viac vystupujú do interiéru ako v MBCC či Irisbuse. Okrem toho to madlo v strede, ktoré je akože formované do oblúka a má byť ako opierka tam iba prekáža.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023