inak zaujímavé je, že zastávky na radiálach, ktoré slúžia väčšinou ako výstupné a kde je krátky čakací čas (každé 4min električka), tak tam sú prístrešky (Ružinovská radiála smer Astronomická) ale napr. na Jesenského, Šafku, Mariánskej, Odborárskom nám., či Legionárskej a Poštovej chýbajú, navyše prístrešky na zastávkach Poštová a Kapucínska v smere do Rače sú z mne neznámych dôvodov umiestnené až za označníkmi. Čo bolo dôvodom takto excelentne blbého umiestnenia prístreškov?
Čo sa týka rozsiahlych výluk na trati v tuneli a Krížnej, tak Dúbravsko-KV radiála existovala s tromi linkami 4,5 a 12 s i=10//15 a nikto nepísal sťažnosti na DPB. Môj návrh počíta práve s tromi linkami+jednou špičkovou pre KV v i=8//15 (šk.p. 10//15) s trasami 4 : KV-tunel-Špitálska-Zlaté piesky, 9 : Dúbravka-tunel-Obchodná-Ružinov, 12 : bez zmeny + L17 iba v špičke a bez zmeny trasy (8min cez šk.r., 10min v šk.p.)
to by bola najjednoduchšia a najlacnejšia verzia a asi aj najrýchlejšia ... btw stĺpiky tam ani nemusíš dávať, na kraji trávnika je živý plot
a jedno veľké plus okrem zlúčenia 3 zastávok "Fln/Vazovova" by bolo aj v tom, že by sa uvoľnilo ľavé odbočenie z Vazky na račko (31/39/59) a zmizla by zastávka spred štátnej kasy... lenže, tu je predsa BA, na to nezabúdaj...
Re #167723 aquila: myslíš niečo ako postavenie Apolla a reorganizácia 9/2005? tak taký impulz už tu bol a DPB ho nevyužil - v lete bol zavretý tunel aj krížna, linky rozhádzané a v septembri 2010 preto bola ideálna možnosť zmeniť linky a skrátiť interval... ? žeby vtedy zaúradoval faktor "komunálne voľby"?
linkovanie stojí za figu drevenú a čakať na Petržku s linkovaním nemožno! To máš takú istú somarinu čakať s linkovaním na Petržalku, ako keby niekto povedal, že v Petržalke nebudeme meniť linkovanie autobusov, pokým tu nebude električka. Vieš koľko vzkm by sa vyhodilo na autobusoch v Petržalke dokým by sa čakalo na Petržalskú električku? ?
voda sa ti dostane všade, aj do koľajiska. To, že trať nepláva vo vode, neznamená, že ju nepodmýva z dola. Okrem toho tie obrubníky sú popraskané, zvetrané a pod, takže ideálnu bariéru netvoria, no jednoznačne dnes bolo výhodnejšie pre ľudí ísť električkou ako to skúšať po ceste.
a čo takto interval 20-40? - t.j. dva spoje L56 ku Kauflandu a jeden iba po Tbiliskú ?
Re #167715 Martin: ja práveže neviem či taký mechanizmus pre bezpečnosť nastupujúcich v prípade zastávok ako sú Radlinského, Šafárikovo nám. a Floriánske nám. existuje. Teraz už viem od teba, že áno. ?
Re #167717 kecho: nemusel by tam byť ani ostrovček ale čiste iba semafor v jednom aj druhom smere, ktorý by zadržal IAD v prípade vjazdu električky do zastávky. Ostrovček by si vyžiadal posunutie cesty a to či chceme alebo nie. Avšak napadla ma jedna vec : Načo je treba na jednej strane Radlinského dva chodníky v úseku Blumentál - Vazovova? Ten pri ceste by som zrušil, na jeho miestu posunul cestu, tak by skončilo parkovanie na Radlinského a od zastávky by bol prechod ku chodníku pri budovách, spravený dvoma kolmými chodníkmi z konca a začiatku ostrovčeku a k nim prechody pre chodcov. Nemusela by sa redukovať zeleň, chodci by o nič nedošli v podstate a IAD parkovanie na chodníku by skončilo, na okraj parcely kde je zeleň by sa dali stĺpiky s reťazami a autičkári by si mohli pískať.
ono linkovanie elekriciek je nie zrovna najlepsie, ale impulz da az ked sa postavi aspon trat po bosakovu ..
Re #167717 kecho: presne to si myslim aj ja, ze filialka vlastne nic neriesi, len veci komplikuje. vsak tym ze vypadli prepojenia filialky s novym mestom, hlavnou stanicou tak de facto tam mozu zachadzat len vlaky od PK, TT a SC, cize aka intgracia ? skor dezintegracia ...
a to ze spevavec aj kugla su mimo asi ani netreba diskutovat..
oni nevedia na toto odpoved ..
"3. ad prevadzka - toto su otazky, ktore treba adresovat inde. len podotknem , ze o "tazkom vlaku" tu nikto pre potreby regio a mestkej dopravy nehovori. co sa tyka prevadzky - potencial Bratislava ma, treba ho len vyuzit. "
jemu nedochadza, ze vlak je uplne ina liga co sa spotreby a prevadzky tyka a jedno ci sa to nazve tazky vlak alebo regiovlak ..
Re #167720 Mike: presna trasa neni stanovena, su stanovene "body" kadial by mala prechadzat, ale ani to nic neznamena .. vid aj budovanie koridorov v nemecku resp rakusku ..
tam je pointa spoit bratislavu a vieden ... ale presne kadial tam definovane nie je ..
v 13T v Brne mali pekné LCD obrazovky určené aj na vizuálnu reklamu ale aj na prehľadné informovanie cestujúcich bez blbostí typu "Nám. Ľ. 1/4túra" či ako to bolo u nás ?
Ona je už stanovená, ale všetky trasy TEN-T čka sú živá vec a menia sa operatívne podľa situácie..a Rakúšaci by nemali problém si to v záujme získania balíku financií vylobovať, keďže "spodnou" trasou by tým získali iba reko pár km spojky Fichamend - Gotzendorf (zdvojkoľajnenie a elektrifikáciu) a druhú koľaj Parndorf - Kittsee, kde už ale majú ale zmené práce pripravené, zakiaľ čo "vrchnou" trasou môžu získať zdvojkoľajnenie Marchegg - Wien a elektrifikáciu tejto trate.
projekt jej budovania je vraj pripravený už x rokov, údajne chýbajú "iba" peniaze na
- presun cesty + inžinierských sietí (nerozumiem, prečo sa majú meniť IS) + zásahu do zelene (zrejme kvôli tomu, aby tadiaľ popri ceste išiel chodník, aj keď by sa dal využiť ten, čo ide popri tej cirkevnej budove, teda v BA praxi = aby sa tam dalo ďalej parkovať na chodníku)
- na vybudovanie ostrovčeka...
ono by možno aj stačilo zrovnať so zemou (cestou) ten chodník, na jeho miesto presunúť cestu a na miesto súčasnej cesty dať ostrovček... dokonca tam vôbec nie je nutné hýbať so stĺpami osvetlenia, pretože tie stoja až v hline za chodníkom...
verím, že nové vedenie DPB sa trochu obuje do týchto zastávok a aj do niektorých ďalších nezmyslov typu "bezpečné prechádzanie cez cestu" L35 Borská-Borská či "BPcC so semaformi" L78 Vavilovova-Farského...
Re #167706 no.ev.di.: aby si nebol prekvapený on je ešte stále presvedčený, že EÚ vyvali peniaze na budovanie poddunajského tunela....
Re #167707 TeBeCe: "zelený most pre chodcov a cyklistov, po ktorom toľkí občania túžia" ? tá ženská čo berie? mimochodom, aký by bol pre cestujúcich (nie pre majiteľov pozemkov okolo trate typu JeTi, ktorí rátajú s výstavbou okolia) rozdiel v tom, či by tie vlaky BID jazdili na "zrekonštruovanú" HlSt/ŽSTNM s mhd do celého mesta alebo na FIliálku, ktorú treba vybudovať?
Re #167709 aquila: neviem, akú školu má vyštudovanú, ale v momente by som jej zobral akreditáciu, pretože tento človek nechápe základný fakt, že náklady na prevádzku v tunelY sú podstatne vyššie (bez ohľadu na jeho plytkosť) ako pri povrchovej trati a že ono do tej údržby niekto musí tie peniaze dať... proste s takýmto prípadom sa už asi nedá diskutovať...
však on to neplatí, tak má v paži. Tie vlaky ale budú premávať pri najlepšom z Petržalky v najkratšom intervale možno tak 7-8 min, pričom 15min smer Hl.st. a 15min smer Rača. Kapacitne to poberať môže, no frekvencia bude o ničom. Práve preto by aj bolo vhodné čím skôr odstrániť systém linkovania električiek aký máme, lebo nahráva takýmto parchantom do argumentov, že máme linky s 12min intervalom, čo nie je NS MHD, no nepovedia, že na radiále si to pýta jednu linku s intervalom 4min a v prípade vyššieho dopytu sa pýta interval 2-3min, ktorý je realizovateľný. Mesto by malo začať čím skôr hľadať ako na vlastné náklady spojazdniť Starý most pre električku a asi na večné časy zabudnúť na problém hentých vymätených katolíkov a tunelárov zo železníc. Síce to bude pre mesto záťaž, no asi lepšie zaťažiť mesto ako potom o 20-30 rokov riešiť ako spraviť tú trať duálne a spraviť Starý most pre električku, lebo vlak bude neatraktívny.
tomu kosoštvorku s uhlopriečkou zjavne uniká, že ten projekt rieši hlavne prímestskú dopravu, čo je tiež plus, ibaže kde sú garancie, že pomôže aj Petržalke? Sa ľudia z vysoka ehm-ehm na to aby šli autobusom na vlak a z vlaku v meste prestupovali na električku/bus/t-bus ? čo už, zas sa nám rysuje riešenie dopravy v meste, nad ktorým budeme o 20-30 rokov vyplakávať ešte kruto.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
kecho
a jedno veľké plus okrem zlúčenia 3 zastávok "Fln/Vazovova" by bolo aj v tom, že by sa uvoľnilo ľavé odbočenie z Vazky na račko (31/39/59) a zmizla by zastávka spred štátnej kasy... lenže, tu je predsa BA, na to nezabúdaj...
Re #167723 aquila: myslíš niečo ako postavenie Apolla a reorganizácia 9/2005? tak taký impulz už tu bol a DPB ho nevyužil - v lete bol zavretý tunel aj krížna, linky rozhádzané a v septembri 2010 preto bola ideálna možnosť zmeniť linky a skrátiť interval... ? žeby vtedy zaúradoval faktor "komunálne voľby"?