Reakcia na: si #15742:
Akosi si nerozumieme. Ja som predsa nehovoril o žiadnej možnosti, že by tieto zastávky neboli nočnou dopravou obsluhované!Pôvodne som uvažoval len zameniť koncové úseky L510 a 512, aby mohla byť jedna z nich trolejbusová (510):
t-510: ...Popradská - Dudvážska - ČILIŽSKÁ
a-512: ...Hradská (Nová Vrakuňa !!!) - Komárovská - Krajinská - ŽST POD. BISKUPICE
Takže nová Vrakuňa by bola obslúžená linkou 512, Dolné Hony linkou 510.
Potom som navrhol zlúčiť 512-ku s 514-kou do trasy Vajnory - Jurajov dvor - Trnávka - Astronomická - Nová Vrakuňa - ŽST Podunajské Biskupice. Táto linka by NAĎALEJ OBSLUHOVALA oblasť novej Vrakune, ale nie priamo. Po Ružinov by sa cestujúci odviezli električkou a na Astronomickej by presadli do pripraveného autobusu smerom do Biskupíc.
hroch
a co sa tyka kecania magistratu do dpb, ono to nie je tak lahka zmena, to ich kecanie do systemu totiz vychadza zo zakona o cestnej doprave 168/1996. citujem: §14, ods. 4, Zmluva o výkone vo verejnom záujme obsahuje najmä prepravné výkony, predovšetkým požiadavky na kontinuitu, pravidelnosť, kapacitu a kvalitu, prepravné výkony za regulované ceny, sumu za dohodnuté prepravné výkony, ktorá tržby z dôvodu regulovaných cien vyrovnáva, vrátane rozdielu medzi ďalšími ekonomicky oprávnenými nákladmi vynaloženými na splnenie záväzku z tejto zmluvy a príjmami dosiahnutými dopravcom z plnenia tohto záväzku, podrobnosti o finančných vzťahoch medzi zmluvnými stranami, dodatky k zmluve a prípadné zmeny, platnosť zmluvy, ako aj sankcie za neplnenie...
aby sa teda zmenil system, musel by sa zmenit zakon. okrem toho, ak by sa dpb stal uplne komercne posobiacou organizaciou nezavislou od rozhodnuti mesta a MC, predpokladam, ze by sa okamzite znizili ceny a zrusili viacere linky...
osobne si myslim, ze netreba zmenit system, ale ludi, ktori ho implementuju. keby nemysleli iba na prachy, ale aj na dobro mesta a obcanov, pre ktorych pracuju, vyzeralo by to uplne inac. howgh