Reakcia na: Neopl@n #15726:
Dobre, ja viem, že potom im už čísla nestačili (pôvodne mali byť v tomto systéme dokonca aj trolejbusy), ale napriek tomu sa zachováva aspoň prvá číslica. Tzn., že L37 síce nejde na Dolné Hony, ale ASPOŇ tá trojka symbolizuje Bystricu, L29 síce nejde do Petržalky, ale ASPOŇ tá dvojka symbolizuje Devín, atď. Lenže v Tvojom nápade zmeniť číslo L199 na 87 nesedí ANI JEDNA číslica.Re #15727 Neopl@n: Nežartuj. A načo? Veď tu nejde len o prachy, ale aj o zmysel. Veď si predstav nočnú linku 77...
Re #15728 si: Ja s trasou a celým návrhom veľmi súhlasím, len by sa mi viac páčilo označiť linku N202 - je to skôr ľuďom jasné ako N200...
Re #15729 hroch: Tak tu žiaľ nemožno skonštatovať iné, ako odlisšný názor. Ja predsa vo svojej myšlienke ponechávam význam písmena N v označení linky ako vyjadrenie jej premávky v noci. Na druhej strane si však myslím, že ak budem stáť uprostred noci napr. pod Novým mostom, skôr pochopím číslo linky N29 (smer Devín) ako N2 (ako ekvivalent dnešnej 502). Bratislavčanom to pomôže a turisti predsa to svoje N-ko mať budú.
Ja viem, že zákon o zmluve o výkonoch vo verejnom záujme existuje. Ale tu predsa ide o prístup ľudí - v tom som mal na mysli zmeniť systém. V Prešove DP dostáva balík peňazí, a v žiadnom prípade nediskutuje s poslancami o tom, že linku X presmeruje tam a tam, a linku Y skráti len tam. Taktiež žiadneho poslanca nezaujímajú ubehnuté kilometre. Ak DP pri nezmenenom CP kilometre šetrí, je to plus pre podnik, a nie, že ho mesto "napadne", že nedodržuje zmluvu o objednaných kilometroch. Hovorím znova, že v BA sa to pohne s linkami k lepšiemu, keď o nich rozhodne úzka skupina ľudí v DPB a nie výbor nejakej MČ alebo magistrát.
si
Okrem toho by bolo vhodne linkam premavajucim v noci ciastocne poupravovat trasy, pretoze "tok ludi" v noci je trocha inaksi ako cez den, ako priklad uvediem tu "moju" kombinaciu 201, 202 a N200 - 201ka sa cez den vyrazne vyuziva na trase dolne hony - trnavske (racianske) myto, dalej uz ide relativne prazdna. (vacsina ludi vystupuje v useku mileticova - trnavske myto), v opacnom smere idu ludia z centra na mileticovu (trh) alebo potom do ruzinova a dolne hony. Vecer sa vsak uz usek mileticova - trnavske myto stava dost nezaujimavy a pohyb osob z/do vozidla je tu maly, stacili by na to subezne linky 82 a 209, vacsina ludi ide zo stanice (a obcas aj od imky, ked skonci predstavenie - tuto zastavku som v mojom navrhu "obisiel") do ruzinova a dalej na dolne hony.
Linka 202 chodi cez den aj v noci relativne rovnomerne zatazena takmer na celej svojej trase.
Z tohoto hladiska je vyhodnejsie nechat ako nocnu linku 202, ma to vsak jeden dost podstatny HAK - prestupy na ine nocne spoje - z tohto dovodu som "potiahol" tuto linku na hlavnu stanicu (cim by bolo obsluzene napriklad aj Hodzovo nam, odkial v noci na 512ku v smere na dolne hony nastupuje najviac ludi.) Kvoli skombinovaniu obsluhovanych uzemi liniek 201 a 202 som tuto linku nazval "N200" a zmenu zo systemu 201 + 202 na prislusnej radiale som dal preto uz na cas 21:00 - 6:00 pretoze v tomto case su uz prepravne naroky podobne tym v noci a touto upravou sa daju usetrit vozidla aj vozokm bez vyrazneho zhorsenia obsluznosti uzemia.
Obdobne navrhy tu boli na nocne linky N2, N3 a N8 ktore by sli z hlavnej zel. stanice na obchodnu a potom cez nam SNP a Spitalsku by sa "vratili" na svoje denne trasy.