Reakcia na: Neopl@n #15727:
Urcite by nebolo vhodne nechat vsetky a-linky a vyrazne vhodne by bolo preferovat elektricku trakciu (odhliadnuc od vyhovarania sa na problemy s udrzbou meniarni, stava v troleji je a jej odber v sedle ma nestoji v podstate nic, kdezto naftu do autobusu liat treba...; a v zime napriklad aj v noci behaju "rozmrazovky" trolejov)Okrem toho by bolo vhodne linkam premavajucim v noci ciastocne poupravovat trasy, pretoze "tok ludi" v noci je trocha inaksi ako cez den, ako priklad uvediem tu "moju" kombinaciu 201, 202 a N200 - 201ka sa cez den vyrazne vyuziva na trase dolne hony - trnavske (racianske) myto, dalej uz ide relativne prazdna. (vacsina ludi vystupuje v useku mileticova - trnavske myto), v opacnom smere idu ludia z centra na mileticovu (trh) alebo potom do ruzinova a dolne hony. Vecer sa vsak uz usek mileticova - trnavske myto stava dost nezaujimavy a pohyb osob z/do vozidla je tu maly, stacili by na to subezne linky 82 a 209, vacsina ludi ide zo stanice (a obcas aj od imky, ked skonci predstavenie - tuto zastavku som v mojom navrhu "obisiel") do ruzinova a dalej na dolne hony.
Linka 202 chodi cez den aj v noci relativne rovnomerne zatazena takmer na celej svojej trase.
Z tohoto hladiska je vyhodnejsie nechat ako nocnu linku 202, ma to vsak jeden dost podstatny HAK - prestupy na ine nocne spoje - z tohto dovodu som "potiahol" tuto linku na hlavnu stanicu (cim by bolo obsluzene napriklad aj Hodzovo nam, odkial v noci na 512ku v smere na dolne hony nastupuje najviac ludi.) Kvoli skombinovaniu obsluhovanych uzemi liniek 201 a 202 som tuto linku nazval "N200" a zmenu zo systemu 201 + 202 na prislusnej radiale som dal preto uz na cas 21:00 - 6:00 pretoze v tomto case su uz prepravne naroky podobne tym v noci a touto upravou sa daju usetrit vozidla aj vozokm bez vyrazneho zhorsenia obsluznosti uzemia.
Obdobne navrhy tu boli na nocne linky N2, N3 a N8 ktore by sli z hlavnej zel. stanice na obchodnu a potom cez nam SNP a Spitalsku by sa "vratili" na svoje denne trasy.
Vladimír
Čo sa týka magistrátu, už som sa niekoľkokrát vyjadril. Treba zmeniť celý systém. Magistrát ani jednotlivé MČ NEMAJÚ ČO KECAŤ DPB do organizácie dopravy. Čím menej ľudí do organizácie "kecá", tým je tá organizácia lepšia. Nie je to blbosť, či nejaké moje ranné blúznenie, stačí sa pozrieť na jednotlivé DP na Slovensku. Krásne sa tu odráža počet zainteresovaných pracovníkov v logike dopravy. Skrátka, primátor, poslanci nie sú vedomostne vybavení na to, aby mohli ovplyvňvať dopravu. Ich dielom by malo byť schváliť príslušný finančný obnos a DP by si mal s ním spraviť, čo chce, za predpokladu, že tým neutrpí kvalita dopravy. Ale ja viem, to sa bude musieť nájsť niekto odvážny, kto ten systém v BA zmení...
Citaro? Áááááách... (blažený povzdych)
Dovolím si tvrdiť, že v Prešove podstupuje Citaro najväčšiu skúšku zo všetkých DP na SLovensku. Kto pozná Prešov, vie prečo. Kto vie, že Citaro nasadili na linky do Ľubotíc, zabudne zavrieť ústa (z tohto fóra bol asi v Ľuboticiach len Majkl). V uzučkých, z oboch strán zastavaných uliciach s 90°-ými odbočkami mal 15m bus čo robiť. Niektorým vodičom sa to darilo lepšie, niektorí brali obrubník... Skúškou Citara si zároveň DPMP overil vhodnosť/nevhodnosť 15m autobusov v MHD v Prešove. Nuž, ak to mám zhodnotiť, po tom, čo som videl, vytočiť sa dá každá zákruta, ale asi by som sa predsa držal klbákov. Prešovská sieť na 15m busy nie je veľmi stavaná. Takto sa vyjadrili aj naši vodiči, ktorí Citarom jazdili. Každopádne by som však Citaro do Prešova bral, najmä v 12m verzii. Len mi je ľúto, že vraj nerobia klbáky...