XxX > Ak sa nemylim, tak:
- povodne existovala jedna Agatova ul., ktora zacinala v Lamaci a siahala az po Technicke sklo (po tejto ceste jazdievala linka c. 41)
- potom sa postavila dialnica a Agatova ulica bola fyzicky predelena touto dialnicou
- postupnou vystavbou sidliska v Dubravke a trvalym prerusenim Agatovej ul. sa postupne stracal vyznam povodneho spolocneho oznacenia pre obe casti ulice
- v roku 1992 sa napokon Lamacska cast Agataovej ul. premenovala na Furmansku. Dubravska cast existuje nadalej pod oznacenim Agatova.
Z toho by malo vyplyvat, ze oznacenie zastavky MHD Furmanska je miestopisne nespravne.
Co sa tyka tej linky 22 + 34 - nedoslo by tam k navyseniu nakladov, pretoze by sa jednalo len o zlucenie existujucich spojov linky c. 22 (premavka len v spicke v intervale 15 min.) so spojmi linky c. 34. Ba dokonca by sa takyto zlucenim spojov 4x za hodinu usetril dnes dvojmo prechazdany usek Pri krizi - Alexyho (prienik tras liniek c. 22 a 34). Tento usek je dlhy 1 125 m. To znamena, ze ak vynasobime pocet spojov linky c. 22 za den (vykonava sa 30 spojov v jednom + 31 spojov v druhom smere, t.j. spolu 61 spojov) a kilometricku dlzku tohto useku (1,125 km) zistime, ze DPB by takto denne (t.j. kazdy den) usetril cca 68,625 km !!! Okrem toho by sa rozsirili moznosti pre obyvatelov DNV, i ked povedzme si uprimne, zhorsili by sa podmienky pre obyvatelov Dubravky (ludia z DNV by sa trepali do spojov povodne "dubravskych").
Okrem toho by sa ustrene mnozstvo nafty (68,6 km/den) trochu zmensilo nasadenim klbovych vozidiel aj na usek DNV - Dubravka (miesto povodnych solo vozidiel na linke c. 22).
- povodne existovala jedna Agatova ul., ktora zacinala v Lamaci a siahala az po Technicke sklo (po tejto ceste jazdievala linka c. 41)
- potom sa postavila dialnica a Agatova ulica bola fyzicky predelena touto dialnicou
- postupnou vystavbou sidliska v Dubravke a trvalym prerusenim Agatovej ul. sa postupne stracal vyznam povodneho spolocneho oznacenia pre obe casti ulice
- v roku 1992 sa napokon Lamacska cast Agataovej ul. premenovala na Furmansku. Dubravska cast existuje nadalej pod oznacenim Agatova.
Z toho by malo vyplyvat, ze oznacenie zastavky MHD Furmanska je miestopisne nespravne.
Co sa tyka tej linky 22 + 34 - nedoslo by tam k navyseniu nakladov, pretoze by sa jednalo len o zlucenie existujucich spojov linky c. 22 (premavka len v spicke v intervale 15 min.) so spojmi linky c. 34. Ba dokonca by sa takyto zlucenim spojov 4x za hodinu usetril dnes dvojmo prechazdany usek Pri krizi - Alexyho (prienik tras liniek c. 22 a 34). Tento usek je dlhy 1 125 m. To znamena, ze ak vynasobime pocet spojov linky c. 22 za den (vykonava sa 30 spojov v jednom + 31 spojov v druhom smere, t.j. spolu 61 spojov) a kilometricku dlzku tohto useku (1,125 km) zistime, ze DPB by takto denne (t.j. kazdy den) usetril cca 68,625 km !!! Okrem toho by sa rozsirili moznosti pre obyvatelov DNV, i ked povedzme si uprimne, zhorsili by sa podmienky pre obyvatelov Dubravky (ludia z DNV by sa trepali do spojov povodne "dubravskych").
Okrem toho by sa ustrene mnozstvo nafty (68,6 km/den) trochu zmensilo nasadenim klbovych vozidiel aj na usek DNV - Dubravka (miesto povodnych solo vozidiel na linke c. 22).
Turbo
Dobre, nebudem to zbytocne komentovat. Nechcel som ta vytocit, mal som iba tie informacie ktore som mal. Vdaka za objasnenie situacie.
tulenique #12205:
Zaujimave ze zvysok Bratislavy problemy s elektrickami nemal... Asi to bude aj o vodicoch.
XxX #12211:
Hej, na Novoveskej nastupujem ja, mozem potvrdit ze je uz tam linka 21 plna. Ale v BA sa jazdi na 150% obsaditelnosti, co predstavuje problem. Jedine Ikarusy 283 su plne ako-tak na 120%, teda to sa este da. Karosy a Ikarusy 435 maju ukrutne problemy, ich obsaditelnost je naozaj nizsia.
Okrem toho neviem preco musi 21 stat na Mokrohajskej, lezie mi to na nervy. V zivote som tam nevidel nastupovat/vystupovat viac ako dvoch ludi naraz. Je to nezmysel aby tam 21 stala, aj tak tam z 10 zastaveni vystupi/nastupi cestujuci raz. Lenze DPB tvrdi ze to tam stat musi, lebo tu zastavku zrusili pre inu linku ktora tam predtym stala.
Ked sa linka 121 (ex. 122) nemoze otacat Na hradkach, tak kludne by mohla premavat po Novovesku ulicu, pri Poste je dost miesta na Obratisko. Aj socialne zariadenie by sa tam mohlo vybudovat. Inzinierske siete tam su (posta). Vsetko je to o peniazoch a ochote.
hroch #12240:
Problem elektricky je nasledovny:
Zamrzajuce vrchne vedenie, vlozky na pantografe tiez zamrazju (vytvara sa na nich vrstva ladu), pantograf zamrza (lad sa vytvara na povrchu a znacne znizuje pritlak na vrchne vedenie), zamrzaju aj vyhybky (vo vozovniach), takze rano sa neda ist do premavky kym sa vyhybky nevycistia, to trva niekedy aj 20 minut jeden jazyk!
Problemy nastavaju ked:
Mrzne + je vlhko (mrholenie, dazd) + fuka. Tieto faktory su rozhodujuce, snezenie nikoho nezaujima. Na to su pluhy.
Opatrenie na zabezpecenie prevadzkyschopnosti elektriciek:
Tzv. namrazovky, vozidla ktore jazdia aj v noci po meste aby nezamrzlo vrchne vedenie. Ak aj zamrzne, nie je problem ho obuchat (lad sam spadne). Dalej kurenie vyhybiek (aj vo vozovniach, lebo ak zamrznu v noci tak neda sa ist rano von). Pravidelne oklepavanie ladu z pantografov, navijakkov aj vloziek. Spravne nastavenie pritlaku na pantografoch. Velmi by pomohla kryta stojanka na Juraku. Ale aj v Krasnanoch stoja vozy pred krytou stojanku a dokazu ist do vypravy. Teda je to aj o ludoch, resp. o tom ci robia to co maju (viem ze na to v istej nemenovanej vozovni z vysoka seru a rano maju problem vypravit tramvaje).