Reakcia na: AAA #115979:
Legislatíva = neviem presne kde, Ty budeš vedieť lepšie, nejaký predpis určuje že na segregovanej trati (napr čo majú bežne v Brne, Prahe, alebo do USS v KE) je 60kmh, zatiaľ čo inde na električkových tratiach je 50kmh - v celej BA. Tá trať do Petržalky má byť segregovaná a teda na nej má byť maximálka 60 kmh. O premávke električky na žel. trati nepadla zmienka. Navyše, aké pravidlá budú platiť na trati Bosákova - J. Dvor sa upraví najprv v tecnicko ekonomickej štdúdií, o vzniku ktorej je séria rokovaní železníc mesta a ďalších odborníkov. Ak som dobre čítal v tom článku aj je nižšie napísané, že táto trať má mnohé špecifiká, teda podľa mňa aj Fabor si uvedomuje, že v tomto budeme originálni, lebo to majú na svete iba v pár mestách...A pojem rýchloelektrička zaviedol Kolada namiesto metra ako NS pre MHD na najbližščích x-rokov. Preto je otázka novinár že čo bude na Starom moste - či rýchlo električka alebo normálna električka. Podľa mňa je to to isté ?
AAA
"Medzi električkou a rýchloelektričkou nie je v parametroch žiadny rozdiel. Tieto pojmy sa líšia iba v legislatívnych a drobných technických úpravách a ich aplikácií v praxi, hlavne v povolenej prevádzkovej rýchlosti. " Fabor
1. By ma zaujímalo, kde v legislatíve Fabor našiel definíciu rýchloelektričky. Alebo v skutočnosti to čo idú stavať nebude električka, ale špeciálna dráha?
2. Jazda električky na železničnej trati si vyžaduje skutočne len "pár" detailov (pevnosť skrine, spolupráca so ZZ, návestné svetlá a pod.). A keďže tie vlakoelektričky sú také trendy, tak ich maú až v pár mestách.
Zase raz Fabor ukázal nekompetentnosť, alebo zavádzanie.