Reakcia na: 81-71 #53501:
Vyvsetlovat nemam co, to nech si vybavuje medzi sebou ZA, TN a Nitra medzi vychodom. Este Zilinu by som vedel obhajit Kysucami a Oravou a teda vacsimi nakladmi na vykurovanie skol a nemocnic,... Na druhej strane vsak Presov ma Tatry a Pieniny, takze neviem. V kazdom pripade BA nedostava najviac ale takmer najmenej.Co sa dani tyka, tak jeden obyvatel odviedol tento rok na dani z prijmu fyzickych osob 3 mld Sk. Ak by nebolo prerozdelovanie, tak cele tie tri miliardy ostanu v BA a k tomu este pripocitaj vsetko to ostatne, co Bratislavcania s priemernym platom 24.000 odvedu. Co sa CR tyka, regionalne rozdiely su tam tiez velke - najbohatsia Praha (150% priemeru EU) najchudobnejsia tusim Vysocina (50%). U nas najbohatsia Bratislava (120%), najchudobnejsi Presovsky region (40%) Avsak celkova vykonnost ekonomiky CR dovoluje tieto problemy sanovat vlade z vlastnych zdrojov a nie prerozdelovanim zdrojov niekoho ineho. Aspon tak sa to z vonku zda, aj ked moje posledne stretnutie s priatelmi s Masarykovej univerzity mi hovorili o uplne niecom inom. Aj ked to by som hadam prirovnal nieco ako BA verzus vychod. V kazdom pripade prerozdelovanie musi byt aby existoval celospolocensky zaujem povzniest vychod z biedy. Ak by BA mala svojich 12mld SKK, tak tu nikoho bieda Presova nezaujima. Ak vsak na biedu Presova doplaca Bratislava (a opravnene, sme jeden stat) tak aj ludia v Bratislave si uvedomia, ze tomu vychodu treba pomoct. V sucasnosti mam pocit, ze cele to zlyhava na medziregionalnej nevrazivosti.
Re #53502 Tomas: No ja len tak, aby taky ako ty nehovoril ako Bratislava zhrabne vsetky prachy a ostatnym neostane.
Re #53507 galiysoha: Ale samozrejme a budem to tvrdit aj dalej. Ked si cestujuci mysli, ze K2S je nova elektricka, tak sa tak mali robit vsetky reko, aj T3. Osobne sa cudujem, ze celicko nedostavaju reko KTcka. Ale ak si mam vybrat vysledny dizajnovy paskvil porsetra a vozenie ludi v T3 a trebars aj K2S, tak vyhrava porsetra. Preco? No lebo to je nove! Aj ked otazne je, ze ci by za sumu, ktoru Praha vyvali za hento, nedostala aj nieco lepsie a dizajnovo kvalitnejsie. A nemusime hned cenovo porovnavat s ULFom. Su aj ine elektricky.
Re #53517 81-71: Co to rozpravas. Kvalitna dopravna infrastruktura je dolezita pre ekonomicky rozvoj regionu a ku kvalitnej dopravnej obsluznosti patria aj nove busy. Okrem ineho je to vyrazne setrenie s financiami, zober si rozdiel v spotrebe paliva noveho a stareho busu, narocnost na servis,... Bratislava ma vo svojom rozpocte 500 mil na nakup 35 busov a 10 trolov. Pouzivaju sa vsak na ine veci ako je treba. Presov je samosprava, ktora funguje dobre, teda az na ten zbabrany priemyselny park.
Re #53519 Papry: Ale Papyr nekecaj. Dobre vies ze sa neprerozdeluju dane z podnikov ale dane z prijmu obyvatelstva. A tie u najvyssie v Bratislave, lebo je tu najvyssia zamestnanost a najvyssie platy.
Re #53521 galiyosha: "Čakal som oveľa pripastnejší rozdiel smerom v "neprospech" Bratislavy." videl si dobre tu tabulku? Nemas pocit, ze by sa malo zobrat vaic ZA a TN a dat to do Presova a KE ako brat este BA. Nemyslis ze by si uz ohrozoval funkcnost strednych skol, zdravtnickych zariadeni a udrzbu ciest v BA kraji. Ja sa uz necudujem, ze ci ZA kraj neboji zobrat uver 700mil na opravu ciest.
Re #53522 LUK: Nie nezabudam. Cisla su predsa pridel penazi na JEDNEHO obyvatela, ak si si nevsimol. A nehovoril som ako si luxusne zijete, ale ze BA dostava takmer najmenej a som si isty, ze keby nebolo cestnej dane, tak to aj bude najmenej.
Re #53531 sommelier: Hehe, motylik, tak tomu ver. Ja len ked vidim tu budovu tak si neviem predstavit ako tam prijmu zahranicneho novinara, ktoru ma napisat do nejakeho relevantneho tlacoveho media v zahranici o BA a Slovensku.
Re #53541 Sommelier: V audite sa ak si dobre pamatam pisalo nieco ako: pri sucasnej technickej infrastrukture nie je mozne znizovat pocet pracovnikov. Hold ked ma 55 vrakov starsich ako 14 rokov, tak niekto ich musi denne opravit lebo su strasne poruchove. A potom k tomu pripocitaj vsetky sotatne, ktoru su takmer rovnako poruchove lebo je o bud stare alebo neudrziavane.
Re #53546 Papyr: Ja so sommelierom tiez suhlasim, a aj s tebou, ze KIA,... su banany (aj ked vdaka nim prisiel aj vyvoj) ale SR ma problemy zamestnat slabo ci vobec nevzdelanu praconu silu. SR nema problem zamestnavat vysokoskolsky vzdelanych ludi (nehovorim o adekvatnom mieste za adekvatny plat). Ved si pozri strukturu nezamestnanych. V KE a Po kraji je to dohromady 140.000 ludi bez prace, pricom v PO a KE kraji je 140.000 ciganov. A cigani VS nemaju. A nikdy mat nebudu, takze budu vzdy opracovavat kovy a mozno ich raz naucime robit za pasom automobilky tak, ze v polovici prace nezdrhnu na cigaretu.
Sommelier
dobre, velmi dobre. ?
Trh riesi to, co riesit moze. Trh je o prilezitostiach.
Je mi jasne, ze ak by sme dali s.r.o. ockam prilezitost, aby prevadzkovali dopravu na uzemi mesta, zobrali by si len tie lukrativne casti.
Je mi jasne, ze by to bolo kontraproduktivne a vnieslo by to vela chaosu do dopravy (listky, CP, ... babky, dedkovia).
Na konci dna... Netvarme sa, ze by to v BA neslo.
Preco by to namalo ist ?
Pretoze mame podviziveny dopravnu infrastrukturu a niekomu to zjavne vyhovuje ? A mozno nie, je v konecnom dosledku lepsie prispiet na kokain synacikom tych velkych bastardov, ktori ti potom zo svojho BMW bude ukazovat, ze na to ma spolu s bielymi goliermi v zavese, ze ?
Verejnym rozdelovanim financii podporujeme organizovany zlocin zalozeny na prani uliatych penazi.
Tak co je teda lepsie ?
Kolko spolocnosti by okamzite kupilo 5 x 10 fungl irisbusov, vo Vysokom Myte by boli radi, aj tam by sa zarobilo...
Kolko tychto spolocnosti by boli pseudomafianske organizacie (200 milionov nema vo vrecku kazdy).
Kolko tychto spolocnosti by zalozili sami ludia z vedenia DPB ?
Fakt, ze ?
Ale nakolko by to ovplyvnilo kvalitu cestovania, cenu, efektivitu,... ?
Kolko by sa usetrilo ?
A nebolo by to aj ked s pekne odretymi usami lepsie ?