Reakcia na: Sommelier #53540:
Ohladne toho, ze europska polnohospodarska dotacna politika je slepou ulickou, suhlasim. Bohuzial, do toho ma hlavne co hovorit pan Chirac a pani Merkelova, my uz menej. Suhlasim aj s tym, ze Slovensko potrebuje v prvom rade vytvorenie takych pracovnych miest, kde sa pracuje hlavou a nie rukami ako v KIA, Hyundai, VW atd. Lenze to by nasi mocni museli zacat tym, ze pozdvihnu skolstvo, dalej pokracovat tym, ze nebudu nutit inteligenciu emigrovat, a potom, po nejakych 10-15 rokoch, mozeme ocakavat prve ovocie. Lenze - hlupym ludom sa lahsie vladne. Myslis, ze sa u nas niekto bude snazit sucasny stav zmenit?
Sommelier
Mas pravdu, ide to aj dole aj hore. Synergicky retazovy efekt spajany do sieti... Nechajme ho tak ako je.
Poznam len jeden dopravny priklad, ale urcite sa ich najde viac.
Z Prahy do Kladna vedie zeleznica. Je vedena tak zvlastne, kladenska stanica je od ruky a az po nej vlak zachadz do stanice Kladno-mesto. Skratka trva to dlhsie ako busom. Napriek tomu je ale mnohymi vyuzivana.
Na druhu stranu jazdi vysoky pocet autobusov na linkach Dejvicka (Zlicin, Letisko) - Kladno a spat s variaciami zachadzania do inych dedin.
Linky prevadzkuju 4 spolocnosti: CSAD Kladno, Expressbus, Pohl Kladno s.r.o. a Zdenek Lamer. Vsetci uz vacsinou novymi busmi. Cenova vojna v plnom prude, akcie za 15,- vacsinou je cestovne 20, 22 alebo 25,- Kc.
Rano plne do Prahy a poloprazdne naspat, vecer plne do Kladna, poloprazdne naspat.
Vzhladom na monopolne postavenie DPB, je to tak ako to je.