Reakcia na: si #53544:
Mas pravdu, ide to aj dole aj hore. Synergicky retazovy efekt spajany do sieti... Nechajme ho tak ako je.
Poznam len jeden dopravny priklad, ale urcite sa ich najde viac.
Z Prahy do Kladna vedie zeleznica. Je vedena tak zvlastne, kladenska stanica je od ruky a az po nej vlak zachadz do stanice Kladno-mesto. Skratka trva to dlhsie ako busom. Napriek tomu je ale mnohymi vyuzivana.
Na druhu stranu jazdi vysoky pocet autobusov na linkach Dejvicka (Zlicin, Letisko) - Kladno a spat s variaciami zachadzania do inych dedin.
Linky prevadzkuju 4 spolocnosti: CSAD Kladno, Expressbus, Pohl Kladno s.r.o. a Zdenek Lamer. Vsetci uz vacsinou novymi busmi. Cenova vojna v plnom prude, akcie za 15,- vacsinou je cestovne 20, 22 alebo 25,- Kc.
Rano plne do Prahy a poloprazdne naspat, vecer plne do Kladna, poloprazdne naspat.
Vzhladom na monopolne postavenie DPB, je to tak ako to je.
si
V tomto je velmi dobry priklad vidno na zeleznici - zlikvidovali drobne, samostatne nerentabilne trate a ako dosledok na to im poklesol objem nakladnej prepravy na hlavnych tratiach. (pretoze ak uz raz niekde ten tovar nalozim na kamion, tak sa mi ho velmi nebude chciet prekladat na zeleznicu a ked mi tu lokalku ku mne zrusili tak to na tie kamiony nakladat musim)
Ono tie rozne systemy su vzdy neak previazane a to ze neakym sposobom nieco dotujes zvycajne aj znamena ze sa ti to niekde neak aj vrati (aj to nedotovanie sa ti vrati, ale zvycajne neakou negativnou odozvou
PS: to si potom mozme povedat aj take, ze nebudeme davat ziadne peniaze vybrane v BA na podporu oblasti na sever a vychod od nej (a nestazoval by som sa na to, predpokladam ze potom by to tu vyzeralo omnoho lepsie