Reakcia na: 81-71 #53565:
Dovolil by som si poznamenat, ze mozno by mohlo fungovat nieco ako verejne obsataravanie na vykony vo verejnom zaujme. Mesto naplanuje siet liniek, intervaly. Vyhlasi sutaz na to kto najlacnejsie (najkvalitnejsie zalezi na com mestu zalezi) pokryje bud celu siet, alebo jej bloky. Takze mesto vyberie firmu ktora pyta na dany vykon najnizsiu dotaciu. V pripade ze to nikto nechce robit moze to ostat podniku vo vlastnictve mesta (ala DPB). Samozrejme ze by sa nedrazila spicka ale kompletne sluzby. Dajme tomu na rok. Zaroven by mohol fungovat dozorny a koordinacny organ mesta (jednotna tarifa, integrovana doprava, planovanie dopravy, sankcie za nedodrziavanie zmluv - rozsah spolahlivost spojov ....), myslite ze by to neslo?No a inak suhlasim s tym ze dotacie polnohospodarom by sa mali postupne znizovat k nule a nech pestuju pre mna za mna aj technicke plodiny ak je to vyhodne. Nemyslim si ze napr Cine prdne v bedni a povie si ze svet nebude mat lacne pera... a keby aj nie sme deti aby sme sa nezariadili. Prave cim viac budeme branit zmenam (ala udrziavanie odvetvia) tym menej flexibilni sme...
Sommelier
dobre, velmi dobre. ?
Trh riesi to, co riesit moze. Trh je o prilezitostiach.
Je mi jasne, ze ak by sme dali s.r.o. ockam prilezitost, aby prevadzkovali dopravu na uzemi mesta, zobrali by si len tie lukrativne casti.
Je mi jasne, ze by to bolo kontraproduktivne a vnieslo by to vela chaosu do dopravy (listky, CP, ... babky, dedkovia).
Na konci dna... Netvarme sa, ze by to v BA neslo.
Preco by to namalo ist ?
Pretoze mame podviziveny dopravnu infrastrukturu a niekomu to zjavne vyhovuje ? A mozno nie, je v konecnom dosledku lepsie prispiet na kokain synacikom tych velkych bastardov, ktori ti potom zo svojho BMW bude ukazovat, ze na to ma spolu s bielymi goliermi v zavese, ze ?
Verejnym rozdelovanim financii podporujeme organizovany zlocin zalozeny na prani uliatych penazi.
Tak co je teda lepsie ?
Kolko spolocnosti by okamzite kupilo 5 x 10 fungl irisbusov, vo Vysokom Myte by boli radi, aj tam by sa zarobilo...
Kolko tychto spolocnosti by boli pseudomafianske organizacie (200 milionov nema vo vrecku kazdy).
Kolko tychto spolocnosti by zalozili sami ludia z vedenia DPB ?
Fakt, ze ?
Ale nakolko by to ovplyvnilo kvalitu cestovania, cenu, efektivitu,... ?
Kolko by sa usetrilo ?
A nebolo by to aj ked s pekne odretymi usami lepsie ?