nebulus: samozrejme, ze uvazujem o zahustovani Bratislavy, scitania obyvatelov sice neposkytuju obraz o obyvateloch, ktori nebyvaju v BA trvalo "na papieri" a tych, co dochadzaju. Ako ekonomicky zaujimavy region ma BA najvacsi potencial na Slovensku, ak by sa este viac otvorila svojmu okoliu (coho sucastou je prave kvalitny a zrozumitelny dopravny system), je treba pocitat s tym 3/4 milionom ludi a viac.
Nosny system lubovolneho typu nie je iba vec postavenia linky na sidlisko, predovsetkym sa musi riesit situacia dopravy do centra mesta (a v ramci centra) a tam, kde sa pohyb ludi koncentruje.
Ak takyto system bude existovat, je mozne ocakavat prechod z casti individualnej dopravy na takyto system (ktory ich dopravi s dostatocnym komfortom a spolahlivostou), - aj preto, ze s autom sa do centralnej oblasti nedostanu, ak sa dostanu, nezaparkuju a ak zaparkuju, nieco to bude stat atd. - v Prahe, Londyne atd. by som ani neuvazoval pouzit pri ceste do centra nieco ine ako MHD.
Nosny system lubovolneho typu nie je iba vec postavenia linky na sidlisko, predovsetkym sa musi riesit situacia dopravy do centra mesta (a v ramci centra) a tam, kde sa pohyb ludi koncentruje.
Ak takyto system bude existovat, je mozne ocakavat prechod z casti individualnej dopravy na takyto system (ktory ich dopravi s dostatocnym komfortom a spolahlivostou), - aj preto, ze s autom sa do centralnej oblasti nedostanu, ak sa dostanu, nezaparkuju a ak zaparkuju, nieco to bude stat atd. - v Prahe, Londyne atd. by som ani neuvazoval pouzit pri ceste do centra nieco ine ako MHD.
Vladimír
Chcel by som sa Ťa ešte opýtať ako si predstavuješ to vybiehanie metra na železničné trate. To si ozaj myslíš, že ak bude mať nosný systém - napr. to metro interval medzi spojmi napr. 1 minútu, že do toho bude také ľahké vpúšťať nejaké vozne z Pezinka? Alebo obeh vozidiel bude pružný, jedno kolečko hore-dolu, v prípade, že od Pezinka práve niečo príde? Ak sa Ti pohrkoce vlak po šírej trati z Pezinka do Bratislavy, neviem si ani v najväčšom sci-fi predstaviť, aby na v Bratislave presne zaradil napr. do toho už spomínaného minútového intervalu.
Ďalej v príspevku sústavne narážaš na prestupy a označuješ ich pomaly za príčinu všetkého zla. Poznám dopravné systémy, ktoré sú postavené na množstve prestupov a funguje to tam omnoho lepšie ako v BA. Prestup totiž nie je problémom ak je po dopravno-organizačnej stránke zvládnutý.
Re #33162 Juraj: Áno, má. Píše sa o tom v prepravnom poriadku.