Ak som teda uviedol myslienku, ci moj nazor o renovacii kolajovej trate a moznej zmene ku skvalitneniu preprave, myslel som tym, len s dobrým myslienkovym úmyslom, ako prepojit tieto trate na vzdialenejsie miesta, pretože Bratislava sa len rozlohovo bude rozrastat C a prestupovanie na rôzne spoje nedava doprave dobrý imidz. Nic proti iným nazorom aj ked sa podla inych moje plány vidia mozno viac nakladné ci absurdné. Vsetko raz stare by vsak malo skoncit A, aby to nove sluzilo ekonomickejsie a spolahlivo, ako sice dobre sluziaci no uz zastarali system. Nic proti vasim nazorom ci elinam a ich tratiam. Len ked chces zjednodusit, hladas moznosti ako prikl. nedavat prostriedky zvlast na zeleznicnu novu vlakovu supravu a ich udrzbu a zvlast na elekktrickovu a zase ich udrzbu. Ked tejto trati mozes dat jednotný spolahlivy system. Metro vlaky mozu byt predsaj obojzivelné. Skusme to s tou zlatou strednou cestou a to som už vysvetlil. Kolko tu vlastne bojujeme o metro?... Osobak BA – Trnava nahradia len richliky, ktore v Trnave aj tak stoja. Metro vozen dotiahnem do Pezinka kde sa napoji na iny už vlakovy osobak, ktory od tadial pokracuje cez trnavu príp.s odbockou aj do Kutov. 1 zo 6-stich tychto BA metro voznov by takto vzdy odbocil na inu trat, v okolí BA , kde vsak v centre by mali len 1 ci 2 spolocné trasy. Co si uvedomujem, by mohol byt mensi problem v tratovych casovych usekov , teda presne zaradenie a ich napojenie sa do poradía v Ba. To by však v 7 min. intervalov nebolo nejako citelne, pre technologiu dodrziavania a regulacia rychlosti. Po väcsinou by sa ostatne metro vozne mohli najviac vypravovat z konecnych zastavok v BA.Vajnory ,Dubravka, Ruzinov (pri letisku) a pod. Takyto vozen by mohol v buducnu smerovat z BA cez Devinske jazero na Stupavu, kde je po tejto trati uz dosť pozemkovo zastavana oblast. Z devinskej Novej Vsi kde nastupuje viac cestujucich moze byt vypravený osobák na Kúty V minulosti cez devinske Jazero do Stupavy prechadzal osobak ktory mal omnoho väcsiu spotrebu poh hmôt. Dalsi metro vozen by mohol koncit V BA poddunajské byskupice, prip. az v Novych Zamkov. Nakolko sa aj Rusovce rozostavaju , od tial by bola 4 trat metro vozna ktora sa moze odkloniť na konecnu pri vodnom diele v Čunove. Uvedomujem si problem financii a zrealizovania stavieb pre tento usek trate. Ale treba nejako zacat, treba mysliet na buducu hustotu cestnej premavky a naucit ludí ako sa pohodlne a rychlo da ekonomicky prepravit do centra, ci iných oblastí. Elektrickova doprava je pomala a nemotorna pre blizku buducnost zahustovani BA. Ved hustota premavok narasta a treba hladat kombinovany teda nadzemny a podzemny system prepravy. Inac bude DPB v tejto dop. hustote o chvilu pomalejsí a zbytocne o narastajuce naklady pohonnych hmôt viac stratovejsi ako mozno do teraz. Toto je ciste moj nazor, neziadam k tomuto vyjadrenie nakolko je tu vela inych nazorov pre a proti a plany o doprave su aj tak iné.Dakujem za pochopenie.
galiyosha
Zober si napriklad cast Dvorov v sucasnosti obsluhovanu najma a-81 a a-90. Tito ludia sa v sucasnosti za par minut dostanu na druhy breh Dunaja. Ako to bude po vystavbe nosneho systemu? Bud im ponechaju stavajuce autobusy (co nie je prave idealne), alebo budu musiet absolvovat martyrium napajac - nosny system, pricom -- kedze nosny system bude Dunaj krizovat v oblasti Stareho mosta -- sa im cesta podstatne predlzi. Jedna elektrickova linka v mierne upravenej trase napriklad dnesnej a-90 by to riesila. Rovnaky problem bude mat oblast Ovsista.
Druha vec, co ma stve, su tie vsadepritomne napajace. Stale sa omiela, ako vymiznu z Petrzalky neekologicke a financne nevyhodne autobusy. Trolejbusove trate sa vsak objavuju az v planiku na rok 2025. Trolejbusy sice su vyraznym zlepsenim z ekologickeho hladiska, pri stave bratislavskeho trakcneho vedenia vsak rychlost cestovania urcite nezvysia -- skor by som sa bal opaku...
Okrem toho mam pocit, ze tie plany boli robene bud pred mnohymi rokmi alebo sa autori sa zabudali medzicasom pozerat na kalendar. V planiku na rok 2010 je su uz zakreslene komplet nova obytna stvrt medzi Lukami a Jarovcami, siesty most cez Dunaj poza Slovnfat a oba vonkajsie okruhy vratane megatunelov pod Karpatmi. (Aspon tak som to pochopil ja. Opravte ma, prosim, niekto, ak sa mylim.)
Aj tak sa vsak nemozem zbavit pesimistickeho dojmu, ze sa postavi trat do Petrzalky (ak vobec), a tam cely projekt nosneho systemu skonci, kedze dojdu peniaze.
Re #33131 yale: To, co popisujes v poslednom bode, nastane prave vtedy, ak vsetky peniaze na MHD odtecu do bratislavskeho projektu METPO.