Vladimir: s pustanim vozov do systemu by nemal byt vobec problem, aj v sucasnosti chodia vozy metra do vozovne, z vozovne atd. - nebehaju v nekonecnych sluckach po trase.
Priklad je zas ten moj oblubeny Amsterdam - kde existuje defacto iba jedna podzemna trasa metra, linky su cislovane a rozne sa oddeluju a spajaju, v mnohych usekoch idu tri trasy (treba si davat pri nastupe pozor na cislo linky)... zatial sa im vraj nezrazili
toto je dobra stranka:
http://www.urbanrail.net/eu/ams/amsterdm.htm
Napriek tomu, nepredpokladam, ze by bolo rozumne pustat vozidla nosneho systemu prilis daleko do regionu - predsa len pojde o vozidla prisposobene podmienkam prevadzky v podzemi s vyssimi narokmi na kvalitu, teda asi nema zmysel drat ich na otvorenej trati niekde v krajine, skor niekde urobit prestup v ramci spolocnej stanice na regionalnu dopravu. Po rekonstrukcii by Hlavna stanica, Filialka, pripadne Petrzalka-zastavka mohli byt takymito prestupovymi bodmi. Prestup by mohol byt v najlepsom pripade dokovanim k spolocnemu nastupistu, ak sa priestorovo neda, potom aspon v blizkosti (vyskovo oddelene nastupistia, prechod eskalatormi).
Priklad je zas ten moj oblubeny Amsterdam - kde existuje defacto iba jedna podzemna trasa metra, linky su cislovane a rozne sa oddeluju a spajaju, v mnohych usekoch idu tri trasy (treba si davat pri nastupe pozor na cislo linky)... zatial sa im vraj nezrazili

toto je dobra stranka:
http://www.urbanrail.net/eu/ams/amsterdm.htm
Napriek tomu, nepredpokladam, ze by bolo rozumne pustat vozidla nosneho systemu prilis daleko do regionu - predsa len pojde o vozidla prisposobene podmienkam prevadzky v podzemi s vyssimi narokmi na kvalitu, teda asi nema zmysel drat ich na otvorenej trati niekde v krajine, skor niekde urobit prestup v ramci spolocnej stanice na regionalnu dopravu. Po rekonstrukcii by Hlavna stanica, Filialka, pripadne Petrzalka-zastavka mohli byt takymito prestupovymi bodmi. Prestup by mohol byt v najlepsom pripade dokovanim k spolocnemu nastupistu, ak sa priestorovo neda, potom aspon v blizkosti (vyskovo oddelene nastupistia, prechod eskalatormi).
galiyosha
Ale spat k teme. Prave to, ze linky ako 81 ci 90 budu musiet ostat, sa mi nepaci. Keby sa po Petrzalke spravili dve alebo tri elektrickove trate, doplnkova doprava (ak za nu povazujem autobusy a vyhladovo trolejbusy) by sa mohla zredukovat omnoho vyraznejsie.
Zhodneme sa v tom, ze len preferencia -- ak bude navyse (ne)fungovat tak, ako pocas tej skusobnej prevadzky v Dubravke -- ci vecne rekonstruovanie T3 ludi do MHD neprilakaju. Ja sa vsak obavam, ze vysledna podoba nosneho systemu napriklad v niektorych castiach Petrzalky atraktivitu cestovania MHD este dalej znizi a sposobi nie priliv, ale odliv cestujucich.
Rovnako sa zhodneme v tom, ze komunikacia so zakaznikom a vseobecne informovanost cestujucich je v DPB na takej zlej urovni, ze horsia uz asi ani byt nemoze. Najhorsie na tom je pocit, ze v DPB to zaujima a trapi len mizive percento ludi, ktori nemaju sancu to zmenit.
Jedinu nadej vidim v nejakom tlaku zhora. Bohuzial, cast ludi na magistrate ma asi rovnako na salame, ako cast ludi v DPB. Inak by MHD v Bratislave nemohla schatrat do takeho zalostneho stavu, v akom sa v sucasnosti nachadza.
Ale dufat stale mozeme. Komunikacia s mestom tiez nebola bohvieco, no lady sa pomaly pohynaju -- informacny portal, jednotna korporatna identita mesta, front office...