Reakcia na: Dispecer #240594:
Problém s plne LF klbákom je že narážaš na isté konštrukčné obmedzenia pokiaľ ide o miesta na sedenie. Samozrejme ak sa niekomu podarí vyrobiť uspokojujúci nizkopodlažný autobus pre regiodopravu, tak super, nepovažujem to za problém. Ale vhodné riešenie interiéru by podľa mňa malo mať prednosť pred tým či sú vzadu schody alebo nie, pokiaľ nejde o krátku mestskú linku s rýchlou výmenou cestujúcich.
(Obávam sa, že aktuálne nastavenie sa jednoducho mentálne dedí z čias, keď sa na výluky pozvážali zájazdové Karosy z jednotlivých stredísk ŽSR, ktoré toho inak veľa nenajazdili. Ako kapacitná výpomoc sa "rovnaký tovar" zazmluvňoval u súkromníkov, a po dožití busov ŽSR sa to jednoducho celé prelialo na súkromné plecia bez nejakého hlbšieho uvažovania. A dnes, keď tak správca ako aj dopravca trpia na obrovské podfinancovanie, sotva sa nájde vôľa budovať vlastnú flotilu alebo brať dopravcu za 2,15, ak to niekto odjazdí síce horšie, ale za 1,45.)
810zssk
Iná vec sú ale plánované výluky, kde by mohla byť jedna flotila pre celé Slovensko ktorá by sa presúvala vždy tam kde treba, teda by jazdila pomerne často. Samozrejme za predpokladu koordinácie výluk tak aby ich nikdy nebolo príliš veľa naraz.