Reakcia na: 810zssk #240576:
Zmluvní partneri ZSSK majú presne to, čo ZSSK požaduje - čo najlacnejšie autobusy s 45 sedadlami a batožinovým priestorom. Môžeme si gratulovať, že v BSK to má Satur transport s relatívne novou flotilou, ostatné regióny buď riešia SADky alebo obskúrni súkromníci s 15-20ročnými Iliadami, Futurami a Axermi. Neviem, ako zvládajú pravidelné NAD, ale nezazmluvnenie žiadnej pohotovosti má pri mimoriadnostiach za následok to, že autobusom to trvá a príde ich len toľko, koľko sa zohnalo vodičov - čiže aj tak treba cestovať na stojáka.Ja by som bol prvý za to, aby si nejaký región uchytil človek s jazdenkami z Nemecka/Škandinávie čo majú veľké dvere, nízku podlahu, miesto na státie, pohodlné sedačky a max koše nad hlavami... Ale to najprv treba vysvetliť železniciam, že také niečo chcú

810zssk
Do istej miery by podobným príkladom ale na úplne inej mierke mohli byť napr. Stockholms Spårvägar ktoré vlastnia nejaké (zrejme jazdené) kĺbové autobusy ktorými hradia električky buď v prípade výluky, alebo operatívneho výpadku. https://www.ss.se/var-trafik/buss/