Reakcia na: hroch #238676:
Ako dlhoročný obyvateľ Rače by som navrhoval kombináciu optimalizácie súčasných liniek a obnovenia l. 55.Cieľom návrhu je posilniť obsluhu oblastí Pántov, hornej Rače (Alstrova, Potočná), a čiastočne aj Slanca. Nepridávam linku na Račiansku (lebo zápchy) a snažím sa, aby na každej linke bola aspoň 1 konečná so zázemím pre vodičov:
52 - všetky spoje v celej trase Stanica Vajnory - Rača, Potočná (zázemie pre vodičov riešiť dohodou so ŽSR vo Vajnoroch), int. 20/30/20//30
- nové 2 zastávky na znamenie, ako navrhuje Urbanway 2423 v #238673
55 - Rača, Na Pántoch - (po l. 65) - Detvianska - Nám. A. Hlinku - Jurkovičova - Knižkova dolina - posledné 2 ako úplne nové zastávky:
- Jurkovičova v ul. Knižkova dolina pri križovatke s Alstrovou a Jurkovičovu
- Knižkova dolina - konečná na na parkovisku nad amfiteátrom v Rači, miesta je tam dosť
int. 15/30/20//30 min. - preklad s l. 65
zlepšenie pre rezidentov + rekreačná doprava cez víkend
56 - vrátiť obojsmerne na Alstrovu (nutné vyriešiť parkujúce autá) - tj. OC Rača, resp. Tbiliská - MiÚ Rača - Kubačova, NKD - Barónka - Nám. A. Hlinku - Detvianska a ďalej smer Studená
Slanec nejde riešiť definitívne bez rozšírenia Horskej pre MHD a/alebo stavby obratiska v oblasti, takže len núdzovo:
75 - po novom 12m busy miesto 18m, adekvátne posilniť interval, z Kadnárovej predĺžiť na bývalú konečnú l. 156 na križovatke Peknej cesty a Horskej, medzi Slancom a Kadnárovou zast. Horná na znamenie
hroch
Zadrhelom takehoto dlheho Racianskeho vymetaku by bolo to, ze by v spicke (najma rannej) trcal v zapche na Racianskej a vyrabal by si meskania. A ak by nesiel po Racianskej (ale napr po Kadnarovej), tak by sa zas stracala pointa zvazania k prestupom.
Takze hoci mi ti pride ako zaujimavy napad, v konecnom dosledku suhlasim s Urbanwayom dole #238673), ze efektivnejsia by asi bola optimalizacia sucasnych liniek tak, aby zvazali ludi k elinam bez toho, aby sa zasekali na Racianskej.