Spracovávam štatistické dáta a ak by Vás to zaujímalo,
tak v roku 2011 dochádzalo do Bratislavy za prácou a vzdelaním 100 627 osôb, z toho 65 740 denne. Treba povedať, že tu nie sú započítané osoby, ktoré dotazník zo sčítania nevyplnili (a že ich bolo dosť), zahraniční dochádzajúci a osoby, ktoré sa tu jednoducho pohybujú (napr. turisti, robotníci, ktorí robia pre firmu so sídlom mimo Bratislavy a pod.). Sú to započítané osoby, ktoré uviedli miesto svojho trvalého pobytu mimo Bratislavy a ekonomickú aktivitu na území Bratislavy.
Aj keď je to dosť nepresný údaj, pokojne (obrazne) môžeme povedať, že v Bratislave robí polovica Košíc. Sú to podhodnotené čísla, takže realita bude pokojne +20 %. Každopádne je to obrovský nápor na dopravu, či už IAD alebo MHD. Myslím si, že bez ohľadu na farbu, by mala pri riešení (alebo radšej len financovaní ? ) spolupracovať vláda.
tak v roku 2011 dochádzalo do Bratislavy za prácou a vzdelaním 100 627 osôb, z toho 65 740 denne. Treba povedať, že tu nie sú započítané osoby, ktoré dotazník zo sčítania nevyplnili (a že ich bolo dosť), zahraniční dochádzajúci a osoby, ktoré sa tu jednoducho pohybujú (napr. turisti, robotníci, ktorí robia pre firmu so sídlom mimo Bratislavy a pod.). Sú to započítané osoby, ktoré uviedli miesto svojho trvalého pobytu mimo Bratislavy a ekonomickú aktivitu na území Bratislavy.
Aj keď je to dosť nepresný údaj, pokojne (obrazne) môžeme povedať, že v Bratislave robí polovica Košíc. Sú to podhodnotené čísla, takže realita bude pokojne +20 %. Každopádne je to obrovský nápor na dopravu, či už IAD alebo MHD. Myslím si, že bez ohľadu na farbu, by mala pri riešení (alebo radšej len financovaní ? ) spolupracovať vláda.
endrucio
Pred stanicou ma oslovil pán, že ako sa dostane na hlavnú žel. stanicu. Odkázal som ho na linku 210 a ukázal som na novučičký červený trolejbus pri výstupišti, že toto vozidlo treba sledovať a nastúpiť, keď príde k nástupišti hentam. Vravel som mu, že o počet zastávok sa nemusí starať, nech cestuje až na konečnú. Pán bol evidentne prvýkrát v meste, lebo ani automat na lístky nevedel ako vyzerá. Pán sa poďakoval a odbehol si dakde. O tri minúty sa začal približovať SOR na L21 a zastavil pri náštupišti. Na poslednú chvíľu som si všimol už len to, že pán uteká za autobusom L21, nastúpil a odišiel. Pevne verím, že nešiel až do DNV a vystúpil na Predstaničnom.
Aj toto dokazuje, že mať všetky vozidlá rovnakej farby/druhu/karosérie nie je úplne šťastné riešenie