EURO6 je u SORky len vo faze prototypu, viacero veci tam naznacuje ze SORka to nebude (hoci su tam nejake body za dvere navyse, hoci opat zamaskovane do poctu nastupnych prudov).
No podľa rýchleho prezretia podmienok som tam zatiaľ nič nevidel čo by ho zvýhodňovalo. Motor musí byť min. EURO6. (SOR je už EURO6, alebo je ešte stále vo fáze prototypu?), s klimatizáciou tiež nemôžu klamať keďže každý musí uviesť jej presné parametre ? , čo ma potešilo tak aj keď to nakupujú z rozpočtu a nie EÚ peňazí tak stále chcú počítadlo cestujúcich, ľavý displej na zobrazenie čísla linky, dokonca prvý krát u nás bude aj displej na zobrazenie poradia vozidla ? atď.
V podkladoch je vela zaujimavych veci, predbezne by som tipol ze SORka to nebude (zatial ale citam len podklady pre solo vozy). Specifikacia zakazky je spravena velmi kvalitne, autobusy sa vyzaduju v naozaj kvalitnej vybave, budu plne klimatizovane a obsahovat mnoho prvkov ktore dnes pouzivane nie su.
Co ma ale zarazilo je nasledovne:
"1 ks označovač papierových cestovných lístkov s čítačkou bezkontaktných čipových kariet pri každých dverách, z nich OCL pri prvých dverách bude vybavený samostatným integrovaným optickým čítacím modulom na automatizované čítanie SMS lístka, takýto modul musí byť bez väčšej úpravy podľa potreby v budúcnosti integrovateľný aj do OCL bez tohto modulu"
Okrem toho ze nechapem ako chcu automatizovane citat SMS listok, obavam sa ze to naznacuje uvahy o zavedeni povinneho nastupu prvymi dverami s kontrolou CL.
Osobne by som radsej privital poziadavku aby pri prvych dverach bola umiestnena tlaciaren CL co by do buducnosti umoznilo zavedenie doplnkoveho predaja u vodica.
Skúšal sa niekto na webe dpb.sk zaregistrovať ako "fake" firma aby sa dostal k podkladom? Funguje to tak ako to bolo pri trolejbusoch? Lebo rád by som si pozrel čo z pripomienok, ktoré boli navrhnuté aj prešli. ?
Správa o výsledku kontroly vynakladania verejných prostriedkov a oprávnenosti
čerpania finančnej dotácie poskytnutej samosprávnymi krajmi v zmysle zmluvy o výkone vo verejnom záujme v regionálnej autobusovej doprave (roky 2010 - 2011).
Počas výkonu kontroly bolo zistené, že BSK v písomných výstupoch z kontrol vykonaných u dopravcu za rok 2010 nedodržal zákon o finančnej kontrole.
Pri hospodárení s finančnými prostriedkami nebolo u dopravcu zistené porušenie všeobecne záväzných právnych predpisov
Možno by bolo dobré aj nasledovné rozmiestnenie revízorov, ktorí by celý deň robili iba svoj úsek napr.: Molecova-Janotova, Chatam sófer - Most SNP, Park kultúry-Kapucínska, Račianske mýto-SAV, Karpatská-Hlavná stanica..... proste na významných úsekoch, pri ktorých musia daným úsekom prejsť naozaj všetci cestujúci z danej lokality. A ptm by boli ešte nejaké partie čo by pobehovali po obslúžných, minibusových a regionálnych linkách
Mne sa páči v Budapešti, že pri každom vstupe do metra je niekoľko revízorov, ktorí kontrolujú všetkých cestujúcich čo idú do metra. Revízory sú tam ako na nosných, tak na menších linkách a kontorly sú veľmi časté. Keď som tam bol na dovolenke tak bol kontrolovaný 1-2 krát do dňa a to nepočítam metro. Tam musí byť počet čiernych pasažierov asi minimálny
No konečne, už som si myslel, že opäť zostane pri sluboch
Snáď nedôjde k zhoršeniu intervalu, aj keď aj pri jeho zhoršení by bolo lepšie trasovanie krok vpred.
Osobne si však myslím, že pridajú ten autobus navyše. Všetci si pamätáme aké davy zostávali poobede na Nám.SNP pri 15 min. intervale. Navyše bude táto nová trasa aj čiastočne nahradzovať eliny z oblasti Šafka. Takže dúfajme, že sa pridá ten jeden autobus a zostane sa u 12 min. intervalu (keď už 10 min. nebude možných). Volal som aj na info linku DPB, ale tam ani nevedeli, že sa to bude presmeruvávať
Ty proste len za každú cenu potrebuješ obhájiť svoju fixnú ideu. Úniky tržieb predsa nie sú na nejakých dedinských linkách ale práve niekde na a-21, a-50, a-93 a podobných.
Keď by som chcel obhajovať nástup prvými dverami, tak by som sa oháňal Parížom, Londýnom. Tých 20% liniek v Budapešti s nástupom prvými dverami tiež prepraví asi tak 1% cestujúcich.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.