..ako cisto hypoteticky si mozno este viem predstavit spickovu linku Molecova - tunel - Namestie SNP - Bosakova ak by sa spravila spojka na Molecke. To by mohlo mat aky taky zmysel.
Akym typov "dokazov" sa prosim podklada taketo tvrdenie? Mna by zaujimalo kam by prosim tou L6 ti ludia z Petrzalky cestovali. Maximalne tak na to Safko.
Ako zas L9 v intervale 4 minuty by nebola zla z pohladu prekladov, skor naopak, myslim ze by riesila par problemov. Otazka je kde na to nabrat peniaze, kedze L9 je znacne dlhsia nez L8.
Kazdopadne, v takom pripade by bolo velmi ziaduce aby L9 isla cez Obchodnu.
No, vzdialenosť medzi Špitálskou a Obchodnou naozaj z pohľadu konečného pešieho prestupu nie je je veľká, ale rátaj aj s prestupnými uzlami Kollárovo a Hodžovo nám., a to je už problém. Stačí si pozrieť, koľko ľudí ho z L8 využíva. Navyše, takto by sa stratilo spojenie nielen Ružinova, ale aj Trnavského mýta s Obchodnou, resp. Hodžkom.
Druhá vec, ak by si posilnil L9 tak by si jednak nabúral preklady v KV a jednak by tam vznikol prebytok kapacity. Čiže to by nešlo. S L8 jednoducho budeš musieť stále počítať
Co s tym ma DPB. Podnik urobil co bolo treba, posranci su na rade.
Ale netreba sa bat oni sa dohodnu. Momentalne si len vypytali uplatok od SKODA Transportation a SORu a ocakavaju obalky. Po ich obdrzani zvolaju mimoriadku a za 5 min schvalia vsetko potrebne.
Ako hovorim, ja by som zrusil L8. (v pripade, zeby L3 sla do PE a L2 na Hl. St.) Z Marianskej na Vysoku a z Nam. SNP na postovu to mas za necelu minutu - max dve minuty a len preto tahat jalovu (pre 2 zastavku) linku by bolo blbost.
1) L59 je okrem nárazových návozov školákov na Pánty úplne nevyužívaná, ráno v smere do mesta (napr. na Račko) si v buse posedíš aj o 15 minút dlhšie ako v električke. Ja osobne by som tú linku v záujme preferencie NS zrušil a posilnil L55, i keď by sa možno tých pár ľudí z Pántov trochu hnevalo.
2) L75 je z pohľadu spojenia Rače a Petržalky irelevantná.
3) súčasné linkové vedenie šalín na báze dvoch liniek (jedna na Obchodnú a druhá na Špitálsku) je urobené dobre, nie je dôvod ho meniť resp. redukovať počet spojení.
4) Tá L8 z Ružinova do Petržalky je naozaj nahraditeľná, ale stále je otázka, kde by potom končila. Jedine že by existovala trať po Štefánikovej (viem, sci-fi), mohla by ísť tam.
5) L2 bude chodiť na HS, s tou v Petržalke neuvažuj.
Teda: L6 v Petržalke neni až tak zlé riešenie, výhodou by bola tiež jej premávka len v špičke, nakoľko mimo nej je v Petržalke po MHD podstatne menší dopyt, ale vymysli, čo s L8
A myslis si, ze L8 ma vacsi vyznam ako L6? Okrem toho aj s tou L3 pochybujem, zeby niekto vyuzil tak masovo, ako si myslis ty - jednak tu mas L94+Racianske Myto (L3/L5/L7) a druhak tu mas L59 a do tretice prestup na L75 (do urcitych casti Race). A urcite relacia Petrzalka - Raca (okrem Masokombinatu ci co to je, kam jazdi L59) nebude silnejsia ako Petrzalka - KV (nie natolko, aby si tam viedol elektricku).
Osobne si myslim, ze najlepsie by bolo L3/L8 zrusit, L5/L9 posilnit a po predlzeni az k Vysehradskej natiahnut elektricku L1 Petrzalka - Hl. Stanica (a ak by to bolo malo, tak prave L6 ci L2 predlzit)
Jasné, to som uviedol iba dva extrémy. Ale to znamená že v každej električke bude toľko ľudí ako v kĺbovom buse? Čiže by tam stačila sólo T3? Alebo pôjdu ku každej eline 2 95ky (potom je otázka či na jeden odchod zdvojený spoj alebo polovičný interval..)
No, prebytok podľa mňa určite nehrozí, nakoľko by popri dopĺňaní vozového parku kvôli Petržalke nezaškodila aj jeho postupná obnova ? Takže určite by sa hodil v dohľadnej dobe ďalší masívny tender na nové šaliny, to je jedno, koľko by ich ostalo v "prebytku." Ale o ničom takom dnes nie je počuť
Ja som tým chcel povedať že zastávka Farského síce generuje dosť dobrý zdroj/cieľ ale v porovnaní s celkovou naplnenosťou 95 je to malé číslo. To znamená, že buď ideme v eline cez. St. Most voziť (ráno do mesta poobede z mesta) raz za 3/4/5/6 minút (podľa dohody) ľudí o kapacite električky a potom v špičke budú musieť ísť k jednej eline dve 95ky, alebo sa tam budú voziť akurát počty ľudí o kapacite kĺbového busu čím pádom je celá el. v prvej etape defakto minimálne využitá (nechcem povedať že zbytočná) a teda by mala mať čo najredší akceptovateľný interval.
Ale to, že by si z Petržalky ťahal L6 do KV, ešte neznamená, že by ju ľudia automaticky uprednostnili pred alternatívou bus + prestup pod mostom SNP / na Kapucínskej resp. Zochovej. Možno 5 a pol ľudí na spoj z Lúk, odkiaľ žiadna linka k Mostu SNP nejazdí (L91/191 moc nerátam, lebo na Lúkach nemá moc atraktívne polohované zastávky), ale inak málokto. Vyššie spomínané alternatívy jednoducho ostanú rýchlejším spojením, najmä to cez Zochovu.
Ružinov je teoreticky na zváženie, ale nie kvôli počtu liniek, ktoré tam jazdia z Petržalky (lebo väčšina z nich ide úplne mimo električkovej radiály a teda s týmto problémom nemajú skoro nič spoločné), ale kvôli možnosti pohodlného prestupu z L68 pri Saleziánoch. Avšak potom by si musel L8 končiť niekde jalovo v meste, pravdepodobne na Nám. Ľ. Štúra.
z toho co si napisal vychadza co...
Ze v jednom smere treba interval 6 minut a v druhom 3 minuty? A to chceme ako vyjazdit?
Ako kedysi L123?
Inak druhu etapu chcu kedy zacat budovat. programovacie obdobie zacalo, moze sa tendrovat...!!! Ci to by magistrat musel mat aspon predstavu ako chce aby to cele vyzeralo.
ale ved o to ide, aby sa co najvacsie mnozstvo ludi presunulo do elektricky ako ekologickej trakcie a nasledne sa smradobusy redukovali. ak by jazdil priami spoj vysehradska - pri krizi prve co treba spravit je napr. zredukovat L83 a L84. Pri L8 obmedzenie L68, etc. etc.
kym neponuknes kapacitu, nikto ti na elektricku neprestupi a radsej sa za tych 120 milionov € co to bude stat mohli zaplatit 30 rocne vydavky na prevadzku busov.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.