Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Rubber38 #196684:
A myslis si, ze L8 ma vacsi vyznam ako L6? Okrem toho aj s tou L3 pochybujem, zeby niekto vyuzil tak masovo, ako si myslis ty - jednak tu mas L94+Racianske Myto (L3/L5/L7) a druhak tu mas L59 a do tretice prestup na L75 (do urcitych casti Race). A urcite relacia Petrzalka - Raca (okrem Masokombinatu ci co to je, kam jazdi L59) nebude silnejsia ako Petrzalka - KV (nie natolko, aby si tam viedol elektricku).

Osobne si myslim, ze najlepsie by bolo L3/L8 zrusit, L5/L9 posilnit a po predlzeni az k Vysehradskej natiahnut elektricku L1 Petrzalka - Hl. Stanica (a ak by to bolo malo, tak prave L6 ci L2 predlzit)
Reakcia na: 810zssk #196687:
Jasné, to som uviedol iba dva extrémy. Ale to znamená že v každej električke bude toľko ľudí ako v kĺbovom buse? Čiže by tam stačila sólo T3? Alebo pôjdu ku každej eline 2 95ky (potom je otázka či na jeden odchod zdvojený spoj alebo polovičný interval..)
Reakcia na: Ike #196685:
No, prebytok podľa mňa určite nehrozí, nakoľko by popri dopĺňaní vozového parku kvôli Petržalke nezaškodila aj jeho postupná obnova ? Takže určite by sa hodil v dohľadnej dobe ďalší masívny tender na nové šaliny, to je jedno, koľko by ich ostalo v "prebytku." Ale o ničom takom dnes nie je počuť
Reakcia na: Mike #196680:
Ak bude rovnaky takt rano aj poobede tak toto by sa nemalo diat.
Reakcia na: Ámos #196683:
Ja som tým chcel povedať že zastávka Farského síce generuje dosť dobrý zdroj/cieľ ale v porovnaní s celkovou naplnenosťou 95 je to malé číslo. To znamená, že buď ideme v eline cez. St. Most voziť (ráno do mesta poobede z mesta) raz za 3/4/5/6 minút (podľa dohody) ľudí o kapacite električky a potom v špičke budú musieť ísť k jednej eline dve 95ky, alebo sa tam budú voziť akurát počty ľudí o kapacite kĺbového busu čím pádom je celá el. v prvej etape defakto minimálne využitá (nechcem povedať že zbytočná) a teda by mala mať čo najredší akceptovateľný interval.
mňa by zaujímalo ako je zosúladené ukončenie stavby a dodávka nových električiek.

Buď budeme mať prebytok električiek, alebo bude trať na ktorej nebude mať čo jazdiť. Už sa to rieši?
Reakcia na: MatejBA #196681:
Ale to, že by si z Petržalky ťahal L6 do KV, ešte neznamená, že by ju ľudia automaticky uprednostnili pred alternatívou bus + prestup pod mostom SNP / na Kapucínskej resp. Zochovej. Možno 5 a pol ľudí na spoj z Lúk, odkiaľ žiadna linka k Mostu SNP nejazdí (L91/191 moc nerátam, lebo na Lúkach nemá moc atraktívne polohované zastávky), ale inak málokto. Vyššie spomínané alternatívy jednoducho ostanú rýchlejším spojením, najmä to cez Zochovu.

Ružinov je teoreticky na zváženie, ale nie kvôli počtu liniek, ktoré tam jazdia z Petržalky (lebo väčšina z nich ide úplne mimo električkovej radiály a teda s týmto problémom nemajú skoro nič spoločné), ale kvôli možnosti pohodlného prestupu z L68 pri Saleziánoch. Avšak potom by si musel L8 končiť niekde jalovo v meste, pravdepodobne na Nám. Ľ. Štúra.
Reakcia na: Mike #196680:
z toho co si napisal vychadza co...
Ze v jednom smere treba interval 6 minut a v druhom 3 minuty? A to chceme ako vyjazdit?
Ako kedysi L123?

Inak druhu etapu chcu kedy zacat budovat. programovacie obdobie zacalo, moze sa tendrovat...!!! Ci to by magistrat musel mat aspon predstavu ako chce aby to cele vyzeralo.
Reakcia na: Rubber38 #196679:
ale ved o to ide, aby sa co najvacsie mnozstvo ludi presunulo do elektricky ako ekologickej trakcie a nasledne sa smradobusy redukovali. ak by jazdil priami spoj vysehradska - pri krizi prve co treba spravit je napr. zredukovat L83 a L84. Pri L8 obmedzenie L68, etc. etc.
kym neponuknes kapacitu, nikto ti na elektricku neprestupi a radsej sa za tych 120 milionov € co to bude stat mohli zaplatit 30 rocne vydavky na prevadzku busov.
Reakcia na: Rubber38 #196674:
"Spojenie z Petržalky do KV s prípadnou L6 by bolo určite menej využívané, ako napr. s L3 do Rače, to snáď uznáš aj sám."

Ver tomu, ze to neuznam, dost ludi vystupuje na Kapucinskej/na Novom Moste a urcite to nebude len preto, ze tam je pekne 🙂 A aj bez elektricky tam ide vela spojov (nie len do Race ale do vychodnej casti), pricom do zapadnych casti jazdi len L92 (co sa za adekvatne spojenie neda povazovat). A tym padom si myslim, ze L6 sa tam hodi viac ako L3 ci L8 (do ruzinova ti ide kolko, 6 ci 7 liniek? A este tam chces tahat aj elektricku?)
Reakcia na: Ámos #196676:
Dajme tomu, že rovnaký ako na 95. A teraz. príde na Bosákovu nech by plný kĺbak (130 ľudí) a celý obsah prestúpi do električky. S kapacitou 242 ľudí. Z 99 (od Ovsišťa) a z okolia sa na tej Bosákovej (dnes Farského) viac ako 50 ľudí isto nenazbiera. A aj to som dosť prehnal. Takže máme istotu dostatočnej rezervy v eline.
Poobede opačný smer. Dajme tomu že z mesta ide preplnená elina (210 ľudí, max. kapacita 242). Väčšina z nich prestúpi na 95ku.. keby prišiel MBCC ten má kapacitu 177 ľudí, keby iný kĺb, ten menšiu... pomestia sa?
Reakcia na: Ámos #196677:
Podľa teba nie je 2-3 minútový interval pri kapacite každej šaliny cca 240 ľudí oproti súčasnej L95 (kapacita cca 150 ľudí)?

A neporovnávaj takú KV s Petržalkou, z KV sa (okrem L32) busom nikde nedostaneš, z Petržalky aj po vybudovaní šalintrate až po Janíkov dvor budú naďalej do viacerých lokalít v meste omnoho atraktívnejšie autobusy (L68, L86, L98 atď.), aj keby si dal šaliny v jednominútovom intervale
Reakcia na: Ámos #196677:
Ono by to chcelo na tej Bosákovej normálny terminál. Ja to vidím, že L95 sa bude točiť cez Muchovo nám. a na zastávku električiek na Farského to bude dlhý peší presun. Spolu s konečnou električiek by bolo treba urobiť aj konečnú pre autobusy + zastávka L99 - inak to nemá význam
Reakcia na: Rubber38 #196674:
Coby kdyby....na magistrate zacnu s takymto prestunym uzlom uvazovat v roku 2018 aj to az potom co s tym pride lepsia doprava. Potom to budu tolko k..vit az z prestupneho uzlu vznikne zastavka viedenskeho typu v druhej polovici programovacieho obdobia 2021-2027.
Ak neponuknete Petrzalcanom dostatocnu kapacitu nikdy na elektricku neprestupia. V Petrzalke byva dokopy viac ludi ako v Dubravke a KV dohromady, preco by nemali mat ponuknutu rovnaku kapacitu.
Reakcia na: Mike #196673:
No najlogickejsie by bolo nastavit interval taky ako na L95 a upravit odchody L99 tak aby co najlepsie pasovali k L1. Vzhladom na interval tychto dvoch liniek aspon teda ku kazdej druhej L99.
Reakcia na: Ámos #196670:
Nikto nikde nenapisal ze L1 bude mat interval 8 minut.
Reakcia na: Ámos #196671:
Pretože potiahnuť do Petržalky linky zo všetkých radiál by znamenalo zbytočne hustý interval a teda príliš vysokú kapacitu (rátaj aj s tým, že šalina má podstatne vyššiu kapacitu ako akýkoľvek bus) a teda treba vybrať len niektoré linky, ktoré by tam jazdili, dve alebo tri. Preto sa prikláňam k variante L3 +L8 a asi aj L1, ale to by úplne stačilo, v sedle by to bolo dokonca až príliš. Spojenie z Petržalky do KV s prípadnou L6 by bolo určite menej využívané, ako napr. s L3 do Rače, to snáď uznáš aj sám.


Čo sa týka zastávky pod Manderlákom - Uvažuje sa tam o vybudovaní novej zastávky pre električku, zhruba v miestach ako je dnes to zábradlie (Jesenského by sa zrušila, alebo by ostala, avšak len pre L6). Neviem síce, do akej miery sa tým vôbec na Magistráte zaoberajú, ale hovorilo sa o tom. A je to logické riešenie, vznikol by veľmi dobrý prestupný bod Kamenné nám. - Manderlák - Nám. SNP. Ak o tom nič nevieš, ešte to nie je dôvod osočovať mňa. ?
Reakcia na: Ámos #196670:
Nie veď L1 sa zatiaľ uvažuje s intervalom 4 min... tých 13 vozov by tam malo stačiť. Možno akurát prax ukáže že sa tam nikto nevozí a že ani tých 13 obojsmerných vozov nebude k dispozícií do premávky a potom tam bude musieť byť 8.. alebo sa dá 6 min aj keď to nebude s inými linkami pasovať...
Reakcia na: Rubber38 #196665:
Prestup pod manderlakom? Pri absencii zastavky sme Petrzalka? Cize vystupim na kamennom, prejdem sa 5 minut na Safko a odtial pokracujem ? ?
Ok koncim debatu s tebou evidentne nevies o com hvoris!
Reakcia na: Rubber38 #196665:
ja nevravim, ze nemozes prestupit. Ja vravim, ze po dobudovani je nelogicke nepotiahnut linky konciace na Safku cez most.
Ale gratulujem k zmyslaniu, dodajme metrofilom dalsi argument v podobe pomalosti eletrickovej dopravy!

vysvetlis mi preco si proti L6 do Petrzalky? poprosim rozumne argumenty, nie "lebo sa mi to nepaci"

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.