Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Rubber38 #196692:
Ako hovorim, ja by som zrusil L8. (v pripade, zeby L3 sla do PE a L2 na Hl. St.) Z Marianskej na Vysoku a z Nam. SNP na postovu to mas za necelu minutu - max dve minuty a len preto tahat jalovu (pre 2 zastavku) linku by bolo blbost.
Reply on: Rubber38 #196688:
no som zvedavy ako sa s tym mesto a dpb vysporiada... prave bezalo na TA3 ze nakup elin a busov cez EU fondy je pre BA ohrozeny...
Reply on: MatejBA #196690:
1) L59 je okrem nárazových návozov školákov na Pánty úplne nevyužívaná, ráno v smere do mesta (napr. na Račko) si v buse posedíš aj o 15 minút dlhšie ako v električke. Ja osobne by som tú linku v záujme preferencie NS zrušil a posilnil L55, i keď by sa možno tých pár ľudí z Pántov trochu hnevalo.

2) L75 je z pohľadu spojenia Rače a Petržalky irelevantná.

3) súčasné linkové vedenie šalín na báze dvoch liniek (jedna na Obchodnú a druhá na Špitálsku) je urobené dobre, nie je dôvod ho meniť resp. redukovať počet spojení.

4) Tá L8 z Ružinova do Petržalky je naozaj nahraditeľná, ale stále je otázka, kde by potom končila. Jedine že by existovala trať po Štefánikovej (viem, sci-fi), mohla by ísť tam.

5) L2 bude chodiť na HS, s tou v Petržalke neuvažuj.

Teda: L6 v Petržalke neni až tak zlé riešenie, výhodou by bola tiež jej premávka len v špičke, nakoľko mimo nej je v Petržalke po MHD podstatne menší dopyt, ale vymysli, čo s L8
Reply on: Mike #196689:
Tak predpokladajme ze niekto nastupi aj na Namesti SNP, atd 🙂
Reply on: Rubber38 #196684:
A myslis si, ze L8 ma vacsi vyznam ako L6? Okrem toho aj s tou L3 pochybujem, zeby niekto vyuzil tak masovo, ako si myslis ty - jednak tu mas L94+Racianske Myto (L3/L5/L7) a druhak tu mas L59 a do tretice prestup na L75 (do urcitych casti Race). A urcite relacia Petrzalka - Raca (okrem Masokombinatu ci co to je, kam jazdi L59) nebude silnejsia ako Petrzalka - KV (nie natolko, aby si tam viedol elektricku).

Osobne si myslim, ze najlepsie by bolo L3/L8 zrusit, L5/L9 posilnit a po predlzeni az k Vysehradskej natiahnut elektricku L1 Petrzalka - Hl. Stanica (a ak by to bolo malo, tak prave L6 ci L2 predlzit)
Reply on: 810zssk #196687:
Jasné, to som uviedol iba dva extrémy. Ale to znamená že v každej električke bude toľko ľudí ako v kĺbovom buse? Čiže by tam stačila sólo T3? Alebo pôjdu ku každej eline 2 95ky (potom je otázka či na jeden odchod zdvojený spoj alebo polovičný interval..)
Reply on: Ike #196685:
No, prebytok podľa mňa určite nehrozí, nakoľko by popri dopĺňaní vozového parku kvôli Petržalke nezaškodila aj jeho postupná obnova ? Takže určite by sa hodil v dohľadnej dobe ďalší masívny tender na nové šaliny, to je jedno, koľko by ich ostalo v "prebytku." Ale o ničom takom dnes nie je počuť
Reply on: Mike #196680:
Ak bude rovnaky takt rano aj poobede tak toto by sa nemalo diat.
Reply on: Ámos #196683:
Ja som tým chcel povedať že zastávka Farského síce generuje dosť dobrý zdroj/cieľ ale v porovnaní s celkovou naplnenosťou 95 je to malé číslo. To znamená, že buď ideme v eline cez. St. Most voziť (ráno do mesta poobede z mesta) raz za 3/4/5/6 minút (podľa dohody) ľudí o kapacite električky a potom v špičke budú musieť ísť k jednej eline dve 95ky, alebo sa tam budú voziť akurát počty ľudí o kapacite kĺbového busu čím pádom je celá el. v prvej etape defakto minimálne využitá (nechcem povedať že zbytočná) a teda by mala mať čo najredší akceptovateľný interval.
mňa by zaujímalo ako je zosúladené ukončenie stavby a dodávka nových električiek.

Buď budeme mať prebytok električiek, alebo bude trať na ktorej nebude mať čo jazdiť. Už sa to rieši?
Reply on: MatejBA #196681:
Ale to, že by si z Petržalky ťahal L6 do KV, ešte neznamená, že by ju ľudia automaticky uprednostnili pred alternatívou bus + prestup pod mostom SNP / na Kapucínskej resp. Zochovej. Možno 5 a pol ľudí na spoj z Lúk, odkiaľ žiadna linka k Mostu SNP nejazdí (L91/191 moc nerátam, lebo na Lúkach nemá moc atraktívne polohované zastávky), ale inak málokto. Vyššie spomínané alternatívy jednoducho ostanú rýchlejším spojením, najmä to cez Zochovu.

Ružinov je teoreticky na zváženie, ale nie kvôli počtu liniek, ktoré tam jazdia z Petržalky (lebo väčšina z nich ide úplne mimo električkovej radiály a teda s týmto problémom nemajú skoro nič spoločné), ale kvôli možnosti pohodlného prestupu z L68 pri Saleziánoch. Avšak potom by si musel L8 končiť niekde jalovo v meste, pravdepodobne na Nám. Ľ. Štúra.
Reply on: Mike #196680:
z toho co si napisal vychadza co...
Ze v jednom smere treba interval 6 minut a v druhom 3 minuty? A to chceme ako vyjazdit?
Ako kedysi L123?

Inak druhu etapu chcu kedy zacat budovat. programovacie obdobie zacalo, moze sa tendrovat...!!! Ci to by magistrat musel mat aspon predstavu ako chce aby to cele vyzeralo.
Reply on: Rubber38 #196679:
ale ved o to ide, aby sa co najvacsie mnozstvo ludi presunulo do elektricky ako ekologickej trakcie a nasledne sa smradobusy redukovali. ak by jazdil priami spoj vysehradska - pri krizi prve co treba spravit je napr. zredukovat L83 a L84. Pri L8 obmedzenie L68, etc. etc.
kym neponuknes kapacitu, nikto ti na elektricku neprestupi a radsej sa za tych 120 milionov € co to bude stat mohli zaplatit 30 rocne vydavky na prevadzku busov.
Reply on: Rubber38 #196674:
"Spojenie z Petržalky do KV s prípadnou L6 by bolo určite menej využívané, ako napr. s L3 do Rače, to snáď uznáš aj sám."

Ver tomu, ze to neuznam, dost ludi vystupuje na Kapucinskej/na Novom Moste a urcite to nebude len preto, ze tam je pekne 🙂 A aj bez elektricky tam ide vela spojov (nie len do Race ale do vychodnej casti), pricom do zapadnych casti jazdi len L92 (co sa za adekvatne spojenie neda povazovat). A tym padom si myslim, ze L6 sa tam hodi viac ako L3 ci L8 (do ruzinova ti ide kolko, 6 ci 7 liniek? A este tam chces tahat aj elektricku?)
Reply on: Ámos #196676:
Dajme tomu, že rovnaký ako na 95. A teraz. príde na Bosákovu nech by plný kĺbak (130 ľudí) a celý obsah prestúpi do električky. S kapacitou 242 ľudí. Z 99 (od Ovsišťa) a z okolia sa na tej Bosákovej (dnes Farského) viac ako 50 ľudí isto nenazbiera. A aj to som dosť prehnal. Takže máme istotu dostatočnej rezervy v eline.
Poobede opačný smer. Dajme tomu že z mesta ide preplnená elina (210 ľudí, max. kapacita 242). Väčšina z nich prestúpi na 95ku.. keby prišiel MBCC ten má kapacitu 177 ľudí, keby iný kĺb, ten menšiu... pomestia sa?
Reply on: Ámos #196677:
Podľa teba nie je 2-3 minútový interval pri kapacite každej šaliny cca 240 ľudí oproti súčasnej L95 (kapacita cca 150 ľudí)?

A neporovnávaj takú KV s Petržalkou, z KV sa (okrem L32) busom nikde nedostaneš, z Petržalky aj po vybudovaní šalintrate až po Janíkov dvor budú naďalej do viacerých lokalít v meste omnoho atraktívnejšie autobusy (L68, L86, L98 atď.), aj keby si dal šaliny v jednominútovom intervale
Reply on: Ámos #196677:
Ono by to chcelo na tej Bosákovej normálny terminál. Ja to vidím, že L95 sa bude točiť cez Muchovo nám. a na zastávku električiek na Farského to bude dlhý peší presun. Spolu s konečnou električiek by bolo treba urobiť aj konečnú pre autobusy + zastávka L99 - inak to nemá význam
Reply on: Rubber38 #196674:
Coby kdyby....na magistrate zacnu s takymto prestunym uzlom uvazovat v roku 2018 aj to az potom co s tym pride lepsia doprava. Potom to budu tolko k..vit az z prestupneho uzlu vznikne zastavka viedenskeho typu v druhej polovici programovacieho obdobia 2021-2027.
Ak neponuknete Petrzalcanom dostatocnu kapacitu nikdy na elektricku neprestupia. V Petrzalke byva dokopy viac ludi ako v Dubravke a KV dohromady, preco by nemali mat ponuknutu rovnaku kapacitu.
Reply on: Mike #196673:
No najlogickejsie by bolo nastavit interval taky ako na L95 a upravit odchody L99 tak aby co najlepsie pasovali k L1. Vzhladom na interval tychto dvoch liniek aspon teda ku kazdej druhej L99.
Reply on: Ámos #196670:
Nikto nikde nenapisal ze L1 bude mat interval 8 minut.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.