Reakcia na: Spectre #16694:
presne tak poctivý náter 1mm je na Slovensku nutný, ked chceš aby ti nové (o strom ani nehovoriac) auto vydržalo, aj ked nové autá už majú úpravy dostatočné. Lenže každá značka pristupuje k protikotoznej ochrane spodku karoserie inak. Koncern VW nanáša taký "kožovitý náter" ktorý je stále dostatočne pružný (aby časom nepraskal) ale je zároveň dostaočne tvrdý že ochráni spodok aj pri oškretí ak nabehneš pri prechádzaní nerovností na nejaký ostrý výbežok tj odolá aj odletujúcim kamienkom.
Francúzi zas dávajú na spodok nejaký striekaný vosk ktorý sa mi ale zdá dosť alibistický, lebo je stále dosť mäkký, nechtom ho lahko odškrabneš a o odletujúcich ostrých kamienkoch ani nehovoriac.
Turbo
Re #16677 m@rtin:
M@rtine, promin, ale vysvetlim. Este predtym porovnaj trolejbusy v BA s trolejbusmi v Ostrave, Brne, Pardubicich, pripadne Ziline.
1. Ja nikde netvrdim, ze netreba kupovat autobusy. Iba upozornujem, ze stale se keca iba o autobusoch a trolejbusom ci tramvajam sa nevenuje patricana pozornist.
2. Ked uz konecne kupis nejake autobusy, tak tie stare sa ti medzicasom zoserblia natolko, ze mozes kupovat dalsie. A tak dalej a tak dalej. Je to uzavrety kruh, z ktoreho sa len velmi tazko dostanes. A u nas sa aj tento kruh rozpada, lebo sa nekupuju nove vozy (precitaj si moj Nezávislý pohľad na mestskú hromadnú dopravu v Bratislave.
3. Ono sa to netyka iba Karos, vezmi si napr. aj Tamy. Sama hrdza. Ale ich interier nie je taky zniceny ako u Karos. A Karosy su snad jedine, ktorym sa prepadavaju sedadla, trha sa podlaha a potah tyc. Ale zase tu mozes argumentovat Bratislavou. Ja velmi dobre viem ze to je biedne, tak mi to nemusis vysvetlovat.
Ano, niekto to spocital. Konkretne je to tu na tejto stranke: Alternatívne riešenie k metru - električka. Sice je to prehnane, ale vypocty su prenasobene koeficienton x2, aby nas nikto nenapadol, ze je to prilis lacne a zavadzame.