Reakcia na: Spectre #16660:
Napisal si:
Trolejbusy vyzeraju ovela lepsie. Mozno je ich polovica zhnitych, ale takisto je zhnitych aj polovica kachien, takze vylozme si karty na stol.
Takze:
Trolejbusov mame 95 ks 14 Tr a 37 ks 15 Tr a 15 TrM. Pre istotu budem ratat iba 14 Tr, aby si mi nevycital ze zavadzam. Takze: Ak je polovica z tych 14 Tr zhnitych (co zarucene je), tak je to 47 ks. A mam pocit, ze asi tolko ich aj je v stave srot. Ci sa ti to paci alebo nie.
Kacic K2 mame 21 + nejake K2S. A mas uplnu pravdu, polovica z tychto 21 ks su naozaj serble. Ale stale je to iba 10 ks. serblov vs. 47 ks. serblov. Chapes? Dobre, aj medzi T3 sa daju najst serble, napr. 7704. Alebo uz spominana suprava 7813+7814. A ked si vezmem pocet T6A5 a 15 TrM, tak je jasne, ze to statistiku niako priaznivo neotoci v prospech trolejbusov.
A ani nemodernizovane tramvaje nie su na tom technicky az tak zle (samozrejme, iste kusy sa najdu). Ziadna tramvaj nevyzera (teraz odhliadnuc od pracovnych vozov 8435, 7607...) tak zalostne ako prevadzkovane autobusy. A to je obrovsky rozdiel! Navyse, tramvaj, ked sa kupi, vydrzi urcite 25 rokov, co o gumokole povedat nemozeme. Staci si pozriet 10 rocne Karosy (teraz promin, m@rtine). Su to serble ktore by snad ani na Balkane nevypravili.
Spectre
O tej udrzbe som to ale nemyslel ani vzhladom na cesty. Myslel som to skor o vole robit dajaku udrzbu. Ono jedna vec je pravidelna udrzba predpisana vyrobcom, na ktoru sa u nas podla vsetkeho zrejme kasle. Druha vec je udrzba preventivna, ku ktorej je treba len trochu dobrej voly. Ono totiz ked robis udrzbu preventivnu, nemoze sa ti stat, ze ti nieco zhrdzavie, alebo ze zhori motor, resp. praskne ram. Preventivna udrzba podla mna vyde aj omnoho lacnejsie, ked sa to vezme v globalnom meritku. V mnohych pripadoch by na nu nebolo treba ani nove prostriedky a urcite by sa vystacilo so zamestnancami, ktori tam su. Brani tomu ale to, ze sa nikomu do nicoho nechce, az kym nie je situacia kriticka. Predovsetkym by bolo treba zaviest riadnu kontrolu v celom DPB, od hora dole. To uz ale otvaram trochu inu temu....