Preco sa bavime o hnusnych smradlavych gumokoloch ? Lebo v zavislej trakcii momentalne nie je co riesit.
Trolejbusy su vybavene - zmluva je na 21Tr. Kolko sa toho kupi je druha vec.
Elektricky: tam sa neda nic robit kym sa nerozhodne o charaktere nosneho systemu. Dovtedy treba rekonstruovat, kolko sa da.
Autobusy treba riesit teraz. Kym sa postavi nosny system (v Petrzalke) a usetri mozno 100 autobusov, budu po zivotnosti aj I400. Keby to nebolo take akutne, mozme docasne zrekonstruovat X vozov, ktore sa potom vyradia (zivotnost cca 6 rokov) a popri tom nakupovat uz len NPA v ramci priebeznej obnovy. Zial, to by bol luxus ak jazdia autobusy, co su nielen po zivotnosti, ale ani technicky nevyhovuju.
Ine je to napr. v Prahe. Ked nemusia uvazovat co vypravit, lebo vsetko stoji v dielni, da sa vyradit autobus po zivotnosti, ale v dobrom stave a kupit novy, ktory dopravcovi (pri NPA aj cestujucemu) prinesie vyssiu uzitkovu hodnotu ako udrzovat stary voz, hoci aj "tank".
Trolejbusy su vybavene - zmluva je na 21Tr. Kolko sa toho kupi je druha vec.
Elektricky: tam sa neda nic robit kym sa nerozhodne o charaktere nosneho systemu. Dovtedy treba rekonstruovat, kolko sa da.
Autobusy treba riesit teraz. Kym sa postavi nosny system (v Petrzalke) a usetri mozno 100 autobusov, budu po zivotnosti aj I400. Keby to nebolo take akutne, mozme docasne zrekonstruovat X vozov, ktore sa potom vyradia (zivotnost cca 6 rokov) a popri tom nakupovat uz len NPA v ramci priebeznej obnovy. Zial, to by bol luxus ak jazdia autobusy, co su nielen po zivotnosti, ale ani technicky nevyhovuju.
Ine je to napr. v Prahe. Ked nemusia uvazovat co vypravit, lebo vsetko stoji v dielni, da sa vyradit autobus po zivotnosti, ale v dobrom stave a kupit novy, ktory dopravcovi (pri NPA aj cestujucemu) prinesie vyssiu uzitkovu hodnotu ako udrzovat stary voz, hoci aj "tank".
Spectre
O tej udrzbe som to ale nemyslel ani vzhladom na cesty. Myslel som to skor o vole robit dajaku udrzbu. Ono jedna vec je pravidelna udrzba predpisana vyrobcom, na ktoru sa u nas podla vsetkeho zrejme kasle. Druha vec je udrzba preventivna, ku ktorej je treba len trochu dobrej voly. Ono totiz ked robis udrzbu preventivnu, nemoze sa ti stat, ze ti nieco zhrdzavie, alebo ze zhori motor, resp. praskne ram. Preventivna udrzba podla mna vyde aj omnoho lacnejsie, ked sa to vezme v globalnom meritku. V mnohych pripadoch by na nu nebolo treba ani nove prostriedky a urcite by sa vystacilo so zamestnancami, ktori tam su. Brani tomu ale to, ze sa nikomu do nicoho nechce, az kym nie je situacia kriticka. Predovsetkym by bolo treba zaviest riadnu kontrolu v celom DPB, od hora dole. To uz ale otvaram trochu inu temu....